Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

investeringer

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Slagelse
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Aminoer :) .

Jeg er en ung fyr på 23, som har brugt adskillige timer på at sidde og læse de forskellige debatter her inde.

jeg står i den situation, at jeg har en god sjat penge i banken, og jeg kunne godt tænke mig og investere i noget så de kunne vokse.

Jeg har haft rigtig mange tanker i hovedet, for jeg har og så kigget meget på og starte en webshop, men jeg mangler en god ide til hvad jeg kan sælge, så allerede der gik den tanke lidt væk igen :(

Er der nogen af jer aminoer der har nogen gode råd/forslag til hvad man skal investere i?

MVH Philip

Fra København
Tilmeldt 8. May 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det korte svar er: Invester i en indeksbaseret investeringsforening - eller på engelsk 'common stock index fund', med lave årlige administrationsomkostninger.

Her er 3 grunde til, at dette er ret smart:

- Det er let og fjerner en stor 'byrde' og krav til dig som investor: Du skal ikke foretage dig meget andet, end at putte dine penge i foreningen - og i øvrigt modstå fristelsen ved at tage dem ud igen når de stiger/falder.

- Du opnår høj diversificering i den bestående aktieportfolio og dermed - alt andet lige - lavere risiko. Har du fx penge i en forening, der investerer i S&P 500 indekset består din portfolio via foreningen af 500 forskellige aktier. En sådan diversificering er svær lige at stable på benene, hvis man selv skal købe hver enkelt aktie + betale kurtgage osv. Der er det i den forstand lettere med en investeringsforening. Denne diversificering er yderligere forøget, hvis der er investeret i et verdensindeks.

- På længere sigt (mindst 5 år +, hvis du spørg mig), er der statistisk ikke ret mange der formår ved egen hånd at 'slå' et sådan 'køb-og-hold-indeks'. Ser man på det annualiserede afkast på S&P 500 indekset over de sidste 25 år er det iflg. wikipedia (hvor jeg lettest lige kunne finde de tal) 9,71 % i 2012 (kursstigning + udbytte geninvesteret). Det er ret højt synes jeg selv!

Du skal selvfølgelig spørge dig selv om visse ting, før du investerer: Hvad er investeringsperioden? Hvilket afkast på din investering forventer du? Hvor meget tid vil du bruge på det? og ikke mindst: Hvor risikovillig er du? Mentalt er det meget godt at få et på plads, inden du starter :-)

- Og det her er selvfølgelig bare ét bud blandt mange(!)

Held og lykke!

Fra Vejle
Tilmeldt 2. May 10
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Philip.

Ligger du selv inde med nogen egenskaber som kunne danne baggrund for at lave denne shop, som du nævner. 
Om det er dit eget lille barn du søger, eller at være del i en anders projekt via pengene? 

Fra Slagelse
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen kunne da sagtens finde på at invistere i andres forretninger hvis jeg kan se potentiale i forretningen.

og jeg ved ik om jeg har de egenskaber der skal til for at lave den shop - det var bare en ide jeg fik på et tidspunkt :).

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)