Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af hjemmesideprogrammering?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Herning
Tilmeldt 16. Mar 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg vil gerne starte en virksomhed op, men har altid problem med at opnå et kapital til at fuldfører projektet. Jeg har opnået en del "erfaring" med opstart af egen virksomhed, igennem Young Enterprise, hvor jeg nåede til DM (Top 3% af alle unge iværksættere). 

Jeg tænkte at jeg derfor ville kombinere min salgsegenskaber med mine teknologiske færdigheder, og begynde at sælge hjemmesider, primært til nyopstartet virksomheder. Jeg går på HHX, så alt min erfaring inden for hjemmeside programmering er selv lært. Jeg kan kode i HTML, CSS, PHP og en smule Java.

Er markedet for mættet, til at jeg kan tjene penge på det? Og hvor meget kan jeg tillade mig at tage for at lave en hjemmeside? Ville du betale en 17 årig, der ikke er uddannet i programmering - selvom prisen var lavere end konkurrenterne?

Tak for din tid :)

Tilmeldt 3. Sep 08
Indlæg ialt: 49
Fra  web-O-magic Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Danien,

Der er selvfølgelig altid kunder, det svære er bare at få kontakt.

Det er min erfating, at mange nystartede virksomheder søger en out-of-the-box løsning, så de hurtigt kan komme i gang. Derudover tænker de nok også over, om du er tilgængelig, skulle der være problemer med siden, også i fremtiden.

Mange går derfor efter etablerede virksomheder, der har en support, 24/7, eller tæt ved.

Vi kan godt blive enige om at man som enkeltmandsvirksomhed, el. lign. godt kan levere løsninger der er på højde med out-of-the-box løsninger, samt så er der ofte mere fleksibilitet, så specielle ønsker kan imødekommes. Dette overgår dog sjældent oplevelsen kunder ønsker mht. at komme hurtigt i gang.

Du spørger om markedet er mættet, og generelt set er der meget hård konkurence. Du kan jo se herinde at der tilbydes shops til ganske få penge, hvor der er nogle opsætningstimer inkluderet i tilbuddet. Om det er nok timer, skal jeg lade være usagt.
Skal du virkelig ind på markedet, tror jeg det er vigtigt at finde en niche, som man kan specialicere sig i, og sætte sig godt ind i forretningsområdet, i stedet for at tilbyde en all-round løsning, som det primære. Det ene udelukker jo ikke det andet.

Mvh

Kristoffer

Fra Odense
Tilmeldt 6. Dec 11
Indlæg ialt: 89
Fra  Jeppesmith.dk Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil ikke mene markedet er overmættet. Konkurrencen er høj, ja, men det vigtigste er at få dine klienter til at føle sig trygge ved at lægge arbejdet i dine hænder. Du skal i starten arbejde hårdt for at få skabt dig et nogenlunde netværk og en portfolio, men når det er gjort vil du opleve at folk vender tilbage til dig og henviser andre til dg. Det er altså hvis du har gjort et godt stykke arbejde.

Uddannelse har jeg oplevet ikke betyder meget for nystartede virksomheder, hvorimod de mere etablerede gerne vil have nogle med den erfaring man nu engang får på en uddannelse. Jeg er selv startet ud freelance uden en egentlig uddannelse, men hvis du er ærlig hvad angår dine evner, vil folk gerne hyre dig.

Jeg håber det hjalp lidt, og ellers må du endelig spørge :)

God dag

- Jeppe

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Når du siger java mener du så Java eller JavaScript? Der er en verden til forskel.

Der er stadig plads til en til som kan lave hjemmesider men du skal nok mest kigge efter at kunne tage et CMS og lave custom funktioner til dette.
Fra Middelfart
Tilmeldt 11. Apr 13
Indlæg ialt: 223
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg laver hjemmesider for andre i WP. Det er supernemt - det kan dog af og til tage lidt tid at oversætte det. Jeg vil mene, at det er bedste at lave hjemmesider i et CMS, så dine kunder selv kan redigere på deres hjemmeside. Jeg mener bestemt ikke, at markedet er mættet. Måske en smule hos søgemaskinerne, men at være aktiv på fora og mest af alt at opsøge kunden selv, har været en god løsning for mig. Jeg har b.la. opsøgt kunstnere fra en kunstguide osv.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)