Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har kunderne....men ingen webshop!!!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Jan 13
Indlæg ialt: 7
Fra  Herreture.dk Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Håber I kan hjælpe med nogle gode råd til hvorledes en aftale kan strikkes sammen for følgende udfordring:

Jeg er indehaver af et rejsebureau der sender folk til Oktoberfesten i München. Vi sælger alt indenfor Oktoberfest, tog, fly, bus, kør selv, fester etc, blot mangler vi en webshop der sælger lederhosen, så alle vores gæster kan troppe op i det rigtige udstyr. En sådan webshop er nu etableret, og vi drøfter allerede samarbejde, da den jo ligger lige til højrebenet.

Min udfordring er, hvordan vi bedst kan lave en aftale så jeg får benefit for at komme med kunderne, nu jeg ikke har ejerandele i shoppen. Hvad der har været oppe at vende er bl.a. at mine gæster får en kode de kan taste når de køber, men for at folk vil taste en kode skal der være en rabat, plus at jeg skal have en andel også, hvorfor prisnedslaget pludselig bliver stort. Alternativt at jeg køber en andel af selskabet bag webshoppen enten som kontant indskud eller med "min kundebase", men ejer man f.eks. 1/3 af et selskab der driver en webshop, hvad er så mulighederne for at få årligt afkast hvis overskuddet bliver spist af lønninger til ejerne der bruger tiden på at drive den?

Har I nogle kommentarer til de foreslåede metoder eller forhåbentlig et bedre forslag til hvordan dette kunne løses bedst muligt?

På forhånd tak, mvh Thomas, Herreture.dk

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas,

Et alternativ kunne være en whitelabel-løsning. Du har en kopi af shoppen, men med dit eget logo og dit eget domæne, hvortil du sender dine kunder.

På den måde slipper du for de store omkostninger og din andel kan beregnes ud fra kunder der handler via dit domæne, i stedet for kunder der handler med din rabatkode.

Tilmeldt 8. Dec 12
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Kræv mellem 10-15% for hver kunde du sender dem. Det er egentlig den letteste løsning jeg umiddelbart kan komme på, for det er jo en lidt sæson præget niche du er i, så det er den mest åbenlyse løsning imo.

Søgemaskineoptimering er vigtigt i forhold til synlighed online

Tilmeldt 14. Jan 13
Indlæg ialt: 7
Fra  Herreture.dk Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jakob

En sådan whitelabel løsning lyder som en super løsning. Er det let at lave så al vedligeholdelse af shop og opdatering af produkter sker automatisk når indehaver opdaterer og al håndtering af salg også sker hos indehaver, så det eneste jeg skal have på plads er en aftale om procenter af salg for dem der handler gennem mit domæne? Har du nogen ide om det at kopiere en enkel webshop med 30 produkter koster 1000 kr. eller 30.000 kr. og om det er ligetil eller?? Er det noget du kan/gør dig i?

Mvh Thomas

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er svært at sige præcist, uden at kende til webshoppen. Ved noget software er funktionaliteten indbygget, ved andet må man lave nogle hacks. Hvis du hoster op med lidt flere detaljer, vil jeg gerne give et uforpligtende bud på det. Du kan evt. skrive til min mail, js@didakt.dk, hvis du helst er fri for at lægge informationerne ud til offentligt skue.

Så, til en start - hvilken software er benyttet og hvad hedder shoppen?

Tilmeldt 14. Jan 13
Indlæg ialt: 7
Fra  Herreture.dk Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Super, jeg fanger dig på mail :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)