Hej Aminoer Håber I kan hjælpe med nogle gode råd til hvorledes en aftale kan strikkes sammen for følgende udfordring: Jeg er indehaver af et rejsebureau der sender folk til Oktoberfesten i München. Vi sælger alt indenfor Oktoberfest, tog, fly, bus, kør selv, fester etc, blot mangler vi en webshop der sælger lederhosen, så alle vores gæster kan troppe op i det rigtige udstyr. En sådan webshop er nu etableret, og vi drøfter allerede samarbejde, da den jo ligger lige til højrebenet. Min udfordring er, hvordan vi bedst kan lave en aftale så jeg får benefit for at komme med kunderne, nu jeg ikke har ejerandele i shoppen. Hvad der har været oppe at vende er bl.a. at mine gæster får en kode de kan taste når de køber, men for at folk vil taste en kode skal der være en rabat, plus at jeg skal have en andel også, hvorfor prisnedslaget pludselig bliver stort. Alternativt at jeg køber en andel af selskabet bag webshoppen enten som kontant indskud eller med "min kundebase", men ejer man f.eks. 1/3 af et selskab der driver en webshop, hvad er så mulighederne for at få årligt afkast hvis overskuddet bliver spist af lønninger til ejerne der bruger tiden på at drive den? Har I nogle kommentarer til de foreslåede metoder eller forhåbentlig et bedre forslag til hvordan dette kunne løses bedst muligt? På forhånd tak, mvh Thomas, Herreture.dk |
Hej Thomas,
Et alternativ kunne være en whitelabel-løsning. Du har en kopi af shoppen, men med dit eget logo og dit eget domæne, hvortil du sender dine kunder.
På den måde slipper du for de store omkostninger og din andel kan beregnes ud fra kunder der handler via dit domæne, i stedet for kunder der handler med din rabatkode.