Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Deltidsiværksætter - kan man det?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Oct 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er i den priviligerede situation at være nyuddannet med job. Dvs. indtægt, masser tid og ingen høje faste udgifter endnu.

Det er fint nok, men jeg drømmer i bund og grund om at være selvstændig og få ting til at vokse. Den første periode af en virksomhedsopstart kan være vanskelig, så jeg tænkte at starte en mindre virksomhed på et niveau, hvor jeg ikke behøver at jeg forlade fast job og indtægt.

Er det realistisk at gøre det på den måde? Har du prøvet det?

En anden ting... hvornår er en idé god nok?

Mvh Helene

Tilmeldt 29. Jul 12
Indlæg ialt: 257
Fra  FixApple Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Det virker som sådan fint for mig :) 

Men det kommer nok helt an på hvad du har tænkt dig at lave. Det nytter jo ikke noget, at du vil have en butik, men du ikke kan holde åbent pga. dit fuldtidsarbejde.

Fra Godthåb, ved Aalborg
Tilmeldt 3. Feb 12
Indlæg ialt: 163
Fra  NJKI ApS Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helene.

Det var sådan jeg startede. Mens jeg havde et fuldtidsjob.

Efter nogle måneder fik jeg lavet en aftale med min chef, om at gå fra 37 til 30 timer om ugen, hvilket var en virkelig god måde at lave en glidende overgang til fuld tid på mit eget, som jeg arbejder nu.

Hvornår er en idé god nok? Når du selv tror på den! Hvis du tror på det, så go for it!

/Morten

Fra Odense
Tilmeldt 1. Jan 12
Indlæg ialt: 393
Fra  Babytoys.dk Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Det kan du godt. Jeg går i folkeskole ved siden af min webshop. Du skal bare være klar over at det nok aldrig bliver en succes, før man springer 100% ud i det. Når dit projekt giver dig halvdelen af de penge du har brug for om måneden, så sig op og vær fokuseret 100% på dit projekt. Så lykkedes det.

Hel og lykke!

Mange hilsner

Mads

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Aldrigmerespecialestuderende:

Den første periode af en virksomhedsopstart kan være vanskelig, så jeg tænkte at starte en mindre virksomhed på et niveau, hvor jeg ikke behøver at jeg forlade fast job og indtægt.

Er det realistisk at gøre det på den måde? Har du prøvet det?

Det er i hvert fald set masser af gange før - senest i går, i programmet "Felix jagter vejen til succes" hvor han besøgte Henrik og Charlotte Jorst - de tidligere ejere af Skagen ure, som de lige har solgt for 1,3 milliarder. 

De var begge 2 ansat hos Carlsberg, da de startede med Skagen konceptet. 

Aldrigmerespecialestuderende:
En anden ting... hvornår er en idé god nok?

Selv om det lyder lidt kliche-agtigt, så er det ikke så meget om idéen er god nok - det er hvor meget du selv tror på den og hvor motiveret du er omkring at få det til at lykkes, og hvad du er villig til at satse. 

I førnævnte program fortæller de bl.a. at de måtte optage et lån i huset for at få produceret deres første 200 ure - som de fik solgt med det samme - men de modtog aldrig pengene. Mange ville måske vælge at trække følehornene til sig allerede her. 

Derefter optog de endnu et lån, som moderen måtte kautionere for, da de ikke selv kunne låne flere penge. Denne gang valgte de så at få produceret 400 ure - som de så også fik afsat hurtigt.

Resten er, som man siger, historie ;-)

Så ja, det kan lade sig gøre, men det kommer selvfølgelig også lidt an på, hvilken type virksomhed du har i tankerne. 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal bare være opmærksom på, at dine muligheder for dagpenge er væk hvis ikke du lukker dit cvr og bliver arbejdsløs - løs evt merE her om DAGPENGE OG SELVSTÆNDIG 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan du sagtens. Det kan være et produktivt benspænd at være begrænset timemæssigt, hvilket kan fremavle den rigtige idé, det rigtige produkt eller den rigtige ydelse på kortere tid, hvilket ikke virker så logisk. 

Og du kan tillade dig at sige nej til opgaver, der kan få dig til at brænde ud på den mellemlange til lange bane.

Og du er økonomisk uafhængig, så du minimerer risikoen for at virke desparat og/eller prissætte dine ydelsre for billigt for at få hul på markedet.

Slutteligt skal du dog gøre op med dig selv, hvor mange timer du vil arbejde per uge, så det ikke løber løbsk, og du bliver stresset, går ned med stress, og det der kan være værre.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Lidt uenig ang. den gode idéer. Der idéer, der bare ikke kan blive til noget. Så i stedet for at bruge 1-3-6-12 måneder på at planlægge, kan det være en god strategi at lancere tidligt med et afgrænset område for at se, om det kan fås til at fungere.

Jeg kender også mangler eksempler på virksomhed der starter et sted. Zyb fx startede med at lancere en tjeneste til at sende sms'er over web. Det måtte de lukke og starte forfra med en webbaseret backuptjeneste, så du kunne restore, hvis du tabte din mobil i toilettet.

De blev solgt til Vodafone for 31,5 millioner (Euro).

Havde de ikke handlet agilt og sadlet om, da de kunne fornemme, at der ikke var noget tipping point for web-sms, men kørt videre efter en fast strategi, var de ikke nået i mål.

Eller det var de måske. Det er ikke til at vide. Det handler om at prøve, få feedback, ændre, og så prøve igen. Indtil det på et tidspunkt lykkes.

Picasso malede 50.000-100.000 billeder. Det er kun en lille procentdel, der er noget værd i dag.

Tilmeldt 31. Oct 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Mange tak fordi du tog dig tid til at bidrage med et konstruktivt svar.

Jeg er glad for, at I alle mener, at det er realistisk at komme i gang uden at sætte sin privatøkonomi over styr. Jeg synes ofte, at succesfulde iværksætterhistorier har en tendens til at overgå hinanden i hvor meget, der er opgivet for at komme i gang. Jeres svar viser, at der er en mellemvej.

Efter at have læst jeres indlæg er jeg blevet overbevist om, at handlekraft er mindst lige så vigtig som risikovillighed. Når først man har bygget noget op, er det vel også lettere at være risikovillig med det.

Igen tak for de fine svar og eksempler. Nu vil jeg sætte handling bag ord og finde en god idé, som er værd at satse på;)

dbh Helene

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Nå nu skal trådstarter jo ikke ud i 50.000 ide forsøg - men derimod sikre sig en stabil indtægt som kan forsørge ham og hvem han ellers skal forsørge - og så netop som han spørger, gå igang deltid som iværksætter, bruge aftener og week-ends på at skabe noget, måle bæredygtigheden og så kaste sig ud når det virker til, at det kan løbe rundt. Det er altid langt bedst, at ha en fast indtægt lige i den første iværksættertid, eller et beløb man kan tære på, indtil der ruller penge ind.

Apropos Picasso som skulle ha værdiløse originaler i omløb må jeg lige kommentere:

Kasper Bergholt:
Picasso malede 50.000-100.000 billeder. Det er kun en lille procentdel, der er noget værd i dag
dels er det nok et let overdrevet tal selv om - ja man kan finde sites der mener 50.000 - som jo inkluderer alle skitser - medens de fleste tipper snarere 20.000 som absolut max men - der er ikke noget som Picasso selv har lavet - skitse - maleri eller andet, som ikke er en FORMUE værd. Der er ikke så voldsomt mange originaler i omløb og de som er - selv små tegninger koster let 1 mio - og de store ting - langt over 300 mio kr. Har du mulighed for at fine en garanteret original Picasso - selv lille skitse, du vil sælge billigt er jeg køber på stedetBig Smile

selv denne simple kultegning i sort hvis på papir røg op i 10 mio DOLLARS (Nu couché)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)