Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ifume.dk - ny webshop med salg af parfume

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra 8000 Århus C
Tilmeldt 30. Nov 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino brugere

Jeg er nyudklægget e-købmand, og den stolte ejer af www.ifume.dk

Virksomheden sælger parfume til det danske marked. Der er tale om mærkevare produkter som Hugo Boss, Gucci, Burberry, D&G, Armani ect. Med tiden er det planen, at sortimentet skal udvides med kosmetik, make-up og dagcremer.

Jeg vil gerne høre hvad I synes om siden, især med henblik på brugervenlighed og troværdighed. Natruligvis tager jeg også kritik på alle andre områder.

Jeg har opbygget siden over en DanDomain WebShop 5.5 løsning.

Mvh.
Anders Yde

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest - super lækkert førstehåndsindtryk man får, ingen tvivl om at jeg tænker seriøs butik her.

Efterfølgende har jeg dog lidt kommentarer.

Hvorfor ikke lave logoet i samme lækre livlige grønne farve, istedet for en død gul farve?

Bestil knappen i bunden virker for mig ikke særlig brugervenlig, jeg havde ikke forventet den bare linkede til indkøbskurven uden at ligge en varer i kurven.

Jeg synes dine dankort logoer er for godt gemt væk, folk skal vide med det samme at her kan de få deres plastik kort til at gløde.

Hvorfor ikke ligge mere vægt på at der er fri fragt over 750 kroner, istedet for at gemme det væk under et underpunkt.

Det er skide iriterende at knapperne tøm kurv og gå videre kommer i den række følge de gør, jeg er vant til at den knap længst til højre er gå videre knappen, men her er det tøm kurven, jeg kom faktisk til at tømme kurven første gang, fordi jeg blindt trykkede på knappen.

Det kan være svært at se man har tilføjet en varer i kurven, evt gør det mere synligt på en måde, da siden bare hurtig glimter og så ligger varen i kurven.

Jeg tror det var alt jeg kunne finde.

Ps. jeg beklager hvis noget af det er nævnt, jeg blev forstyrret midt i indlægget og gad ikke gå tilbage og opdatere for at se om du havde fået andre svar :)

Fra 8000 Århus C
Tilmeldt 30. Nov 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Tak for et par gode råd, der er helt sikkert et par ting jeg vil rette med det samme.

Mvh.
Anders Yde

Fra 8000 Århus C
Tilmeldt 30. Nov 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis der er andre end Martin Tygesen, der har lyst til at kommentere på min side, så vil det være super. Selv om han er skarp, så må der være andre der også har kommentar :)

Mvh.
Anders Yde

Tilmeldt 16. Aug 07
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders,

Hermed feedback - Du får det bare lige fra hoften, efterhånden som indtrykkene masede sig på :-)

Jeg kommer ind på sitet. Sikken et vovet og modigt look! Jeg er vild pigen for oven og med det snørklede mønster der nærmest smyger sig op af hovedsiden. Anderledes end "alle de andre" og meget lækkert. E-mærket springer i øjnene og det er godt. Jeg synes dog at de fire bokse fylder for meget i højden. Jeg har lige checket på en 1024x768 skærm, som de fleste folk jo bruger endnu (suk! ;-), og der får de for meget opmærksomhed. Lidt flere varer op i synsfeltet, evt. ved at smide en vare eller den eller eller de to førstebokse. Og nu vi er ved boksene - jpeg komprimeringen er ikke super heldig. Den er tydelig og skærer i øjnene. Jpeg kan være tricky til tekst, især hvis komprimeringen er for høj. De skal lige optimeres.

Jeg finder hurtigt mit mærke i menuen til venstre. Godt at have mærkerne stående så klart! Også tydelig markering af køb og info boks. Prisen står tydeligt, men overtræder ikke den gyldne balance, hvor det ser for discount/slagstilbuds-agtigt ud. Godt! Jeg skal til at lægge i indkøbsvognen og kommer til at tænke på, hvorfor jeg skal købe hos jer og ikke i en almindelig butik. Har i større udvalg? Er i billigere? Jeg går tilbage til forsiden for at se, om jeg kan finde nogle fordele. Nææ... Levering samme dag... Gratis levering i denne måned... Det er jo super, men jeg kunne også gå ned i Matas og få det allerede i dag. Kan I måske slå på nogle fordele, udover hurtig levering (det kan næsten alle jo klare i dag).

Jeg går tilbage på mit mærke og smider en parfume i indkøbskurven. Hmm.. jeg tror et øjeblik ikke at der sker noget og jeg smider en til i. Nu lagde jeg mærke til at kurven opdaterede i venstre side. Den var svær at få øje på. Måske vis mere tydeligt, at der "sker noget" når man putter i kurven?

Jeg trykker på bestil knappen - SUPER! Dén er jeg vild med. Den er meget tydelig, nem at ramme og bedre end langt de fleste jeg har set. Nemt at se i indkøbskurven hvordan man sletter varer. Jeg fjerne den jeg havde for meget i kurven. Sitet kører lidt langsomt, hver gang man opdaterer noget. Det skal du nok lige kigge lidt efter i sømmene (jeg har ikke problemer andre steder i aften, så det må være jeres ende). Gå til bestilling... Knappen "HENT" under Hent kundeprofil står for tæt på feltet ovenfor (password). Jeg bruger forresten Firefox, hvis det kunne være noget render-forskels-snask mellem IE og FF. Stjernene ud for navn, adresse etc under Levering står oveni kasserne fra den første kolonne. Igen, ligner den en render fejl. Smid den lige igennem Firefox og kig. Her stopper jeg så for denne test.

Håber du kan bruge min feedback :-) Marianne.
 

Grøn hverdag, kostvejleder

Fra 8000 Århus C
Tilmeldt 30. Nov 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Marianne

Rigtig mange tak for dit feedback :-) Det var meget fyldestgørende - du påpeger helt sikkert også nogle ting jeg retter allrede i dag.

Jeg hører gerne fra andre.

Mvh.
Anders Yde

Tilmeldt 23. Aug 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

 Hej Anders. Rigtig flot designet side. Men... du skriver som en brækket armWink og det virker utroværdigt på mig.

Et par eksempler: På forsiden i de øverste bokse (det allerførste man ser) "alle ordre" er flertal og hedder "alle ordrer".

Dine kasser med "kundecenter" og "infocenter" virker lidt opblæst i betragtning af der næsten ingenting står når man klikker sig ind.

I din "om Ifume" kasse er det altså ikke nok at skrive dine tlf.tider. så skulle det tilhvertilfælde være overskriften. Hvorfor skriver du ikke lidt om dig, dit firma, ideen bag osv.

Din mega-lange kasse om betingelser osv. er vildt rodet. For det første synes jeg du skal hive fragtdelen helt op. Det er det første man gerne vil vide.

Og så er hele afsnittet om returbetingelser, reklamation og sikkerhed helt ærligt lidt vrøvlede. Særlig det med at gemme emballagen, at varen skal kunne sælges igen osv forstår jeg ingenting af.

Hvis jeg vidste hvordan man gjorde, ville jeg gerne hjælpe dig med at rette direkte i teksten, og vise dig hvad jeg mener. Hvis du er mere Amino-kyndig end mig og ved hvordan må du gerne maile mig direkte, så vil jeg gerne lege skolelærer og sætte nogle røde streger.

Men ellers held og lykke med shoppen

Venlig hilsen Linda 

 

 

 

 

 

 

 

Fra Dansk
Tilmeldt 7. Aug 07
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

flot design, flotte billeder af dine produkter, som helhed syntes jeg den er god og overskuelig, nu skal du bare sparke røv med markedsføringen så kunderne kan finde dig, købe og komme tilbage.

Held og lykke..

Hilsen, Claus Ovesen
Tilmeldt 14. Jun 07
Indlæg ialt: 376
Fra  SEOVIS Skrevet kl. 08:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders - jeg vil ikke kommenterer så meget andet end at sige, at din shop er super flot med kanongode billeder. Tager du selv produktbillederne?

Fra 8000 Århus C
Tilmeldt 30. Nov 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Til Linda

Mange tak for at være så hudløs ærlig omkring min skrivning, det har aldrig været min skarpeste side. Jeg sender din en privat besked.

Til Henrik

Ja, jeg tager selv produktbillederne. De er taget med et Canon EOS D500, venligst udlånt af en af mine venner. Derefter har jeg selv burgt 5 min pr. foto i photoshop.

Mvh.
Anders Yde

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)