Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

International hosting + internationallt firma?

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er shared hosting, og Managed hosting egentligt?

Anyways, Cloud er mange ting, google siger:

cloud  

/kloud/
Noun
A visible mass of condensed water vapor floating in the atmosphere, typically high above the ground.

'En masse af kondensvand der flyder i atmosfæren, typisk højt over jorden.'

Se det på den tekniske måde, en masse servere der flyder over os.

Ja, man kan sagtens sige det bare er et cluster af servere.

Man kan også sige en sky bare er et cluster af masse små vand partikler - det kalder vi en sky, så kan vi også kalde servere det - det er et buzz ord, korrekt, men igen det er bare et navn.

Vi kunne kalde det alt muligt andet, men en Sky er noget folk kan forholde sig til, så syntes egentligt ordet passer meget godt.

Om så skyen er firkantet eller rundt, er jo så en hel anden ting.

Den måde jeg ser Cloud på, flere servere sammensat, til at give en 'sky' af ressourcer til applikationer, hvor du kan skalere op og ned som det passer dig, og at du som kunde ikke skal tænke på om hardwaren virker, lidt ligesom PaaS.

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel D:

Den skal forhåbentlig fungere som en kæmpe international webshop, der sælger mine egne produkter. Derfor vil det store marked være hele Europa, Usa osv. Faktisk hele verden. 

Hvor ville det så være bedst at placere mit webhotel?

Nu blev denne tråd lige "re-railed" lidt ud i hvilke cloud providere der er bedst, hvilket jeg ikke vil kommentere videre på.

I forhold til placering så betyder det ikke det store i forhold til hvor din hjemmeside er, sørg for du vælger en seriøs udbyder med et godt datacenter i stedet. Hvis dit hoved markedet er USA og Europa ville jeg personligt vælge noget på USA's østkyst eller i England hvis du foretrækker et sted i Europa (men hvis Australien og Asien også er et større segment end Europa er det heller ikke helt optimalt). Når det er sagt så hvis du er mere tryk ved en dansk udbyder så ser jeg ingen grund til du ikke vælger en i Danmark. Om der i gennemsnit er 100ms eller 150ms til serveren fra dine kunder er betyder ikke det store.

Hvis du har en side med mange multimedie elementer såsom billedere kan en CDN som nævnt tidligere give lidt hastigheds boost for dine kunder.

Du skal også overveje hvilken løsning du vælger, hvis du forventer at din side hurtigt bliver "kæmpe" så kan du ikke køre det på et normalt webhotel og derfor skal du så nok ud en cloud løsning eller lignede, sandsynligvist en managed løsning med mindre du har erfaring med server opsætning.

 

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob Hansen:

Daniel D:

Den skal forhåbentlig fungere som en kæmpe international webshop, der sælger mine egne produkter. Derfor vil det store marked være hele Europa, Usa osv. Faktisk hele verden. 

Hvor ville det så være bedst at placere mit webhotel?

USA's østkyst eller i England hvis du foretrækker et sted i Europa 

Rent connectivity mæssigt ville Tyskland eller Holland nok være mere optimalt end England, grundet af DE-CIX og AMS-IX :)

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Tilmeldt 19. May 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja Holland har nok en bedre forbindelse til resten af Europa end England, men til USA vil jeg mene England er en anelse bedre, marginalt dog. Både Holland, England og Tyskland har super forbindelser og jeg ville vælge mellem dem baseret på andre ting end forbindelserne :)

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)