Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg spare penge på told importafgift mm hvis jeg registrerer en virksomhed?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 4. Sep 11
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at lave ey nyt tøjmærke som kun vil sælge limited kollektioner, eksempelvis mellem 20 og 100 af hver model.

Jeg har fundet en leverandør i kina, og har aftalt en pris inklusiv forsendelse.

Og vil dog først have tilsendt en vareprøve inden jeg bestilller hele varelageret hjem.

Spørgsmålet er nu, skal jeg betale moms told osv for vareprøven?

Hvis jeg registrerer mig som virksomhed hvor meget skal jeg så betale i moms told osv for varelageret?

Håber i kan hjælpe.

Fra Slagelse
Tilmeldt 30. Jan 11
Indlæg ialt: 200
Fra  Trendkey.dk Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

du behøves ikke at registrere dig pga en vareprøve, men du skal stadig betale told og moms af varen hvis den stiger over 80 kr.

Mvh

Cenk Cavdar

Tilmeldt 4. Sep 11
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret.

Hvis jeg registrerer mig, skal man så stadig betale det samme i told og importafgift? Er det kun momsen som kan ungås at skulle betale?

Fra Slagelse
Tilmeldt 30. Jan 11
Indlæg ialt: 200
Fra  Trendkey.dk Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Du skal betale alle delene uanset hvad du gør, ellers går det under kategorien ulovligt.

Ved registrering hos Told Skat sætter du flueben på told moms hvordan disse skal afdrages. Du får 3 måneders kredit hos Told og Skat, da du afregner moms og told hver tredje måned.

Mvh

Cenk Cavdar

Tilmeldt 4. Sep 11
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, tak for hjælpen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Cenk Cavdar:
men du skal stadig betale told og moms af varen hvis den stiger over 80 kr.

Ikke nødvendigvis korrekt. Der skal ikke betales told og moms af vareprøver af ringe værdi, der indføres fra ikke-EU-lande. Ved "vareprøver" forstås enhver artikel eller vareprøve, som er typisk for en kategori af varer, og hvis præsentationsform og mængde for en og samme varetype eller -kvalitet gør dem uanvendelige til andet formål end kundesøgning.

/Henrik

Tilmeldt 4. Sep 11
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak

Gælder dette hvis der er tale om en enkelt t-shirt? Ved ikke om vareprøven er uanvendelig til andet formål end kundesøgning?

Hvis det gælder for min vare prøve, hvad skal jeg så gøre for at undgå at betale disse afgifter?

Mvh

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

engelbrecht94:
Hvis det gælder for min vare prøve, hvad skal jeg så gøre for at undgå at betale disse afgifter?

Det kunne være alt lige fra et stempem hvor der står "sampel" til at der klippes et lille hak i trøjen. Få afsender til at skrive på følgepapirerne at det er en vareprøve med værdi 0 kr.

Tilmeldt 4. Sep 11
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, så hvis jeg gør dette vil den ikke blive taget i tolden? Hvis den gør alligvel, kan jeg så gå ind og klage og sige at det er opgivet at det er en vareprøve?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

engelbrecht94:
Okay, så hvis jeg gør dette vil den ikke blive taget i tolden? Hvis den gør alligvel, kan jeg så gå ind og klage og sige at det er opgivet at det er en vareprøve?

Ja - men hvis du blot sørger for at din prøve ikke er velegnet til videresalg (enten med stempel eller et hak i trøjen) så opfylder den betingelserne i SKATs toldvejledning.

 

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)