Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket program til programmering af hjemmeside??

Side 1 ud af 5 (41 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 11
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle! 

Kunne godt tænke mig at prøve og sætte mig nogenlunde ind i at programmere hjemmesider...

Nogle der kan anbefale nogle programmer??

Mvh. Tobias

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er 3 muligheder:
1) Det korte svar Notepad++ eller en anden god tekst-editor :) Det kræver dog lidt kendskab til kodning, men HTML og CSS er meget nemt at sætte sig ind i. Fandt her en engelsk HTML guide, har ikke selv testet den men kan se den følger de nyeste 'best practise', så vil mene der er en god chance for den kan bruges :)

2) Alternativt kan du bruge Adobe Dreamweaver der er med i Creative Suite,  samt Adobe Muse der har et fint drag-n'-drop system :) Desværre genere Muse en del skraldkode, det gjorde den i hvert fald sidst jeg prøvede.

3) Du hente og installere Wordpress fra Wordpress.org. Der er en række guides derude på nettet, også på dansk. For at installere kræver det dog du har adgang til FTP, og din database.

4 - BONUS!) Der er også en række gratis sider der lader dig bygge sider der, men det er ikke at anbefale hvis det skal gøres seriøst :)

Håber det hjalp!

-Fredskov

Tilmeldt 29. Nov 11
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for svaret! Vil lige læse lidt mere om det... TAK! :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var så lidt :)

Ellers så bare skriv, læser på det til hverdag 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 18. May 13
Indlæg ialt: 50
Fra  www.e-cigaret-butik.dk Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil helt klar anbefale Wordpress... Det er super nemt og du kan både lave blog, shop eller noget helt andet. Der findes et hav af plugins, så du kan skræddersy din side på ganske få minutter. 

Bestil din e-cigaret hos e-cigaret-butik og få super gode tilbud på både e-cigaretter og e-juice.

Tilmeldt 29. Nov 11
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen Martin... Havde glemt at skrive at jeg bruger Mac:(Men læste om noget der hedder "jEdit" har du hørt om det??

Og har også glemt at skrive at hjemmesiden skal kunne virke på iPad/iPhone (ved ikke om det har noget med det program jeg bruger)... :)

Tilmeldt 29. Nov 11
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak! ecigaretten! 

Men er Wordpress nogenlunde nemt at sætte sig ind i som start? :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Enhver tekst editor kan bruges, og jEdit ser ret god ud :)

Programmet har kun noget at sige i forhold til hvor let det er for dig at kode - om det er kompatibelt med diverse ting kommer an på selve kildekoden, dvs. opbygningen af hjemmesiden. Typisk vil man lave det der hedder en media query i sit stylesheet der derfinere et sekundært udseende (style) af siden hvis den bliver vist på en mindre platform.

Wordpress er nemt og hurtigt, og har en masse templates. Hvis du vil igang her og nu er det vejen frem! :)

Ulempen er at du vil skulle bruge skabeloner til det, der måske er set før.

Fordelen er der er en del automatiserede ting, og ting som ellers ville kræve et par års indsigt i programmering i PHP

Tilmeldt 29. Nov 11
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Så tror jeg at jeg vil starte ud med at prøve Wordpress... Tak!:)

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger Coda2 til web programmering på mine Macs. Det fungerer ganske udemærket.

WordPress er virkelig godt, men jeg vil også anbefale dig at komme igang med noget programmering. Kig på Bootstrap som gør det nemt at lave sites som kan vises på alle typer devices.

Du kan derudover kigge på jQuery og evt. Node.JS og databaser når du har lært det grundlæggende. Man kan stort set alt med Javascript i dag, det er et rigtigt godt sprog, ikke mindst for begyndere.

Mvh Carsten







Side 1 ud af 5 (41 indlæg)