Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bliv nr.1 med google

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

 
 
 
Jeg har lige set at forlaget Libris har udgivet en bog der hedder " bliv nr. 1 med google". Jeg er klar over at jeg ikke bliver nogen ny Demib ved at læse den ( hej Mikkel ) , men er den pengene værd. Jeg håber nogen derude har læst den
 
 
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender hverken bogen eller forfatterne bag den - det er ikke nogen jeg er stødt ind i ... Jeg kune ikke lade være med at grine lidt ad den præsentation af bogen som forlaget selv bruger, da der er flere ting de tilsyneladende har fået helt galt fat i. Det er dog langt fra sikkert samme misforståelser findes i bogen - ofte er den slags lettere forvrøvlede salgstekster for bøger meget langt fra det faktiske indhold :)

En bog jeg til gengæld VED er rigtig god er min gode ven Bill Hunts debutbog, som han har skrevet sammen med kollegaen Mike (som iøvrigt er taler på en FDIH konference i februar som jeg også taler på). Bogen hedder: Search Engine Marketing Inc og kan bl.a. findes på Amazon.
Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 196
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Mht. søgemaskineoptimering, som de fleste ved, har været diskuteret rigtig meget her på Amino - har jeg én bog som har lært mig det meste af det jeg kan med SEO. Bogen hedder Search Engine Visibility og er skrevet af Shari Thurow.

Den gennemgår stille og roligt SEO begrebet, og følger hele bogen igennem det samme eksempel på en SEO kampagne. Jeg har fulgt de tips som står i bogen nogenlunde, og syntes selv jeg har opnået nogle gode resultater. Jeg kan varmt anbefale bogen.

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 01:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Der ligger også gratis artikler på www.eksperten.dk omkring emnet, ved dog ikke hvor gode de er, men forfatteren går for at være en søgemaskine optimerings gud på eksperten ihvertfal. Så det ville da være sjovt at få Mikkel til at kigge på dem, hvis du ikke kender dem i forvejen.

Jeg skal selv til at udforske universet sammen med en kammerat hvor vi vil forsøge at få et firma han arbejder i og laver hjemmeside for til at komme så højt op på google som muligt, og der er vi ved at tykke os igennem de artikler.
Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene, alle sammen! De har været super brugbare!

 
ER der slet ikke en eneste SE gud, der har udgivet noget på Dansk? ikke jeg ikke kan læse engelsk, men det går lidt nemmere med Dansk
 
 
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke lige hvad du mener med "SE gud", men jeg skrev for flere år siden en bog om søgemaskineoptimering - men dels er den meget gammel  nu, og dels er den udgået af forlaget, så den vil jeg ikke anbefale.

Du kommer ikke uden om engelsk hvis du vil have den bedste info. Udover den anden bog jeg anbefalede kan jeg godt tilslutte mig anbefalingen af Search Engine Visibility, som jeg forøvrigt var teknisk redaktør på :)

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/17/2006 12:28:49 AM Forfatter: Mikkel deMib Du kommer ikke uden om engelsk hvis du vil have den bedste info. Udover den anden bog jeg anbefalede kan jeg godt tilslutte mig anbefalingen af Search Engine Visibility, som jeg forøvrigt var teknisk redaktør på :)
 
Er den stadigvæk uptodate, selv om den er fra 2002?
 
 
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Du bliver nødt til at skille tingene ad: I bøger fin der du generelle retningslinier, og forklaringer på hvordan søgemaskiner grundlæggende virker, samt eksempler på strategier du kan arb ejde med. Hvis du skal have helt opdateret viden er bøger for langsomt et medie - der kan du kun trække på debatter, blogs og nyhedsbreve.
Fra Shanghai
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 167
Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Du kan starte med at læse lidt på www.eksperten.dk under artikler er der mange gode råd til optimering af sider. Hvordan google helt nøjagtigt søger, det ved vist kun google selv.
Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/28/2006 8:08:49 PM
Forfatter: Rynke10
Hvordan google helt nøjagtigt søger, det ved vist kun google selv.

Er det ikke blot ved med mellemrum at følge link i de sider, som Google allerede har indekseret i forvejen?

Det er nok mere, hvordan man kommer højt op på listen ved søgeresultater, som ikke er officielt tilgængeligt. Dog er der noget om
Googles PageRank-algoritme på Wikipedia.
Side 1 ud af 2 (11 indlæg)