Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg købe en cykel?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 2. Dec 06
Indlæg ialt: 287
Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har et lille kontor. Jeg har en lille webshop. Hverdag skal jeg fra kontoret til posthuset og tilbage til kontoret.

Må jeg købe en cykel, så jeg slipper for at finde P-plads? Altså kan jeg trække den 100% fra når jeg ikke skal bruge den privat?

Håber at i kan hjælpe...

/Shock

/Shock

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja så længe den ikke bruges privat :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

den har været oppe ofte og det generelle svar er klart NEJ - Smile Dels fordi det er usædvanligt at ha en cykel på den måde OG - så skulle du givet beskattes af, at have cyklen til rådighed (helt som med bil - eller vel mobil telefon) - ikke om du brugte den - men havde den til rådighed

Du kan få et lille beløb (tror 50 øre per km men check) i skatterabat per km du cykler hvis du fører kørebog, og det er så det

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Shock:
Hej Aminoer

Jeg har et lille kontor. Jeg har en lille webshop. Hverdag skal jeg fra kontoret til posthuset og tilbage til kontoret.

Må jeg købe en cykel, så jeg slipper for at finde P-plads? Altså kan jeg trække den 100% fra når jeg ikke skal bruge den privat?

Håber at i kan hjælpe...

Her er det jo så oplagt at ringe til SKAT og spørge dem af, da de er de eneste der kan give dig lov til det.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Michael:
Her er det jo så oplagt at ringe til SKAT og spørge dem af, da de er de eneste der kan give dig lov til det.
jeg tror ikke på den med at ringe i sådanne spørgsmål, som dels er ret oplagte - med beskatning af værdi af fri cykel til rådighed Smile dels kan man jo læse om mange der har ringet desværre har fået forkert svar - så VIL man via skat, så tag og betal de få hundrede kroner for et bindende svar, så man kan stikke det frem hvis der protesteres - uanset hvad det er man vil kunne holde skat op på.

Min bedømmelse af nej bygger på at det er ejer af virksomheden selv der vil ha cyklen. Der kan være muligheder hvis en virksomhed køber arbejdscykler som står på arbejdspladsen og kun der - og bruges fra arbejdspladsen (som ikke er ejers bopæl) til div kørsel af ansatte. OM en ejer kan komme ind under samme hvis han er eneste der har en cykel til rådighed, det tvivler jeg på. Hvis der en dag kom bindende svar fra skat på det, var det da sjovt at høre

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Dec 06
Indlæg ialt: 287
Skrevet kl. 02:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusinde tak for Jeres svar.

Jeg må nok selv forære en cykel for at være på den sikre side.

Men lad os nu sige at jeg købte cyklen og trak beløbet fra i virksomheden.

Hvad ville straffen så være, hvis det var "ulovligt"?

/Shock

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 08:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Er ikke enig :).

Havde mine kunder købt en cykel udelukkende til transport ville de få fradrag. Lige som ved en bil. Ingen forskel hertil.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Next.man:
Havde mine kunder købt en cykel udelukkende til transport ville de få fradrag. Lige som ved en bil. Ingen forskel hertil

OK - jamen så er vi ikke helt enige. Jeg vil fastholde at hvis ejer af personlig virksomhed køber ny cykel og afskriver den helt i virksomheden ud fra at han kun vil bruge den for firmaet - kundebesøg osv, så tror jeg ikke skat godkender - for den vil være til rådighed privat og dermed også udløse beskatning. Ellers ville vi få en situation hvor alle personlige virksomheder ud over iphone, ipads og computere, ville ha et rustent lig til privat og en racercykel med fulde fradrag

Som jeg skev, jeg afviser det slet ikke som cykler til ansatte som står kun på arbejdsplads (Københavns kommune fik gennemført OK fra skat til dem), og har trådstarter kontor ude i byen så cyklen altid er der og ikke bruges til at køre hjem på f.eks., så tror jeg på den, men slet ikke hvis kontoret er i hjemmet og cyklen befinder sig i hjemmet eller cyklen bruges til at køre hjem på en eneste gang for så ville det givet udløse beskatning af fri cykel og ideen være borte

Det er nok også et af de tilfælde hvor dokumentationen er langt lettere for f.eks. et selskab hvor ledelsen ansvarer over for de ansattes brug, end det er for en enkeltmandsvirksomhed - i alle fald hvis cyklen også kommer i hjemmet

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil fastholde at hvis ejer af personlig virksomhed køber ny cykel og afskriver den helt i virksomheden ud fra at han kun vil bruge den for firmaet - kundebesøg osv, så tror jeg ikke skat godkender - for den vil være til rådighed privat og dermed også udløse beskatning.

Hvorfor skulle det være anderledes end med en bil? En firmaindkøbt bil er også til rådighed privat?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie:
Jeg vil fastholde at hvis ejer af personlig virksomhed køber ny cykel og afskriver den helt i virksomheden ud fra at han kun vil bruge den for firmaet - kundebesøg osv, så tror jeg ikke skat godkender - for den vil være til rådighed privat og dermed også udløse beskatning.

AnyFellow:
Hvorfor skulle det være anderledes end med en bil? En firmaindkøbt bil er også til rådighed privat?

og hvis den står på privat adressen og på nogen måde på den måde er til rådighed for brug privat så udløser den jo netop også beskatning af fri bil. Det er derfor IKKE forskelligt for fri hvidpladebil (cykel svarer moms og brugsmæssigt til hvidplade) men netop helt identisk og den skat det så vil udløse, vil udligne fordelen helt

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)