Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til ændring af SMBA

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Vordingborg
Tilmeldt 24. May 10
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer :-)

Hvilket arbejde ligger der bag ind og udtrædelse af et SMBA selskab?

Hilsen Fru Glob

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46502
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg mener normalt det fremgår af vedtægterne. Normalt kan det ske uden skattemæssig konsekvens mig bekendt

Uden at kende jeres vedtægter så vil deltagerne der skal indtræde skulle ha interessepunkter inden for selskabets formål og oftest eller altid skulle godkendes af en udpeget direktion og underskrive en tilslutningsaftale ofte

Hvad udtræden angår mener jeg det er normalt at man indsender ønske om at udtræde til selskabets bestyrelse eller direktion - det vil vist skulle fremgå af vedtægterne - Normalt kan man således frit udtræde efter den varsling der normalt fremgår af vedtægterne og så skal man kunne få betalt evt indskud tilbage. 

Jeg mener derfor ikke det er så kompliceret MEN det er naturligvis kompliceret hvis et SMAB består af de to lovpligtige, og den ene ønsker at træde ud uden anden ny

der er mange der ved meget mere om SMBA men du får mest ud af det fru Glob hvis du kan beskrive om det er ind eller ud der har mest vægt, så slipper folk for at skrive generelle lærebøger Smile

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vordingborg
Tilmeldt 24. May 10
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :-)

Jeg sidder pt som direktør, og er samtidig den ene stifter - men da jeg er højgravid er jeg ikke til den store hjælp længere, derfor har vi fundet en anden der gerne vil overtage begge mine poster.

Så i det her tilfælde drejer det sig både om ind- og udtræden :-)

Hilsen Fru Glob

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Fru Glob:
men da jeg er højgravid

Tillykke!!

Vedr. dit SMBA skal du førstog fremmest se hvad jeres egne vedtægter siger om ind- og udtræden af et SMBA. Der er langt hen af vejen tale om aftalefrihed. Det er dog karakterisktisk for et SMBA, at der er adgang til fri udtræden, evt. efter udløbet af et opsigelsesvarsel. Ved udtræden skal du have mulighed for at få dit eventuelle indskud tilbagebetalt.

Med andre ord skal du du tjekke om der er noget varsel for udtræden i jeres egne vedtægter. I jeres "deltagerfortegnelse" noterer du dagen for din udtræden, ligesom du meddeler Erhvervsstyrelsen at du per den og den dato er fratrådt som direktør. Din afløser registreres som indtrådt i SMBA og anmeldes til Erhvervsstyrelsen som ny direktør.

/Henrik

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)