Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

sporadisk aflønning, hvordan?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Hellerup
Tilmeldt 19. Mar 11
Indlæg ialt: 29
Fra  Energioptimering Nordsjælland Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.
jeg har haft min første større kundesag, og hermed var der aflønning til en bekendt. Jeg har overført hans honorar, og fået ansøgt om at 'opgradere' mit cvrnr til virksomhed med sporadisk aflønning.

Bruttobeløbet før alt (skat, am-bidrag) er overført til pågældende. jeg vil bare godt indberette udbetalingen hos skat.

Når jeg kigger rundt derinde (Eløn/nemløn?) kan jeg ikke finde et sted jeg kan inberette udbetalingen, uden at den er blevet beskattiget.

Har nogen af jer en step-by-step guide eller lignende for lønnings-rookies som mig? :-)

God weekend

Mvh. 

Philip Christgau

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46521
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

det kan nu med ganske stor mulighed være A-skat og a indberetning og i alle fald er det noget der skal gentage sig, så må du ikke bare gå uden om kilde skat og bare betale med b-skat - og du indikerer det lidt selv med "aflønning"

Du skal derfor overveje om ikke det er a-skat fremover i aftalen DETTE LINK kan forklare lidt - men det er det er sporadisk betyder ikke b-skat det kan sagtens være A skat

Nå- du går nu i e-indkomst - taster hans CPR så han er oprettet - det kan du nok kun når du er oprettet med CVR og arbejdsgiver naturligvis - men så finder du B indkomst - BIDRAGSPLIGTIG B INDKOMST og jeg mener bestemt den hedder gruppe 05

Alternativt tilmelder du dig letløn, og ringer til skat og taster dig frem til letløn, udviser tålmodighed med ventetiden i telefonen, men er logget ind - og beder dem føre dig igennem din første indberetning - de plejer at være flinke

Bliver det ofte kan du overveje danløn

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hellerup
Tilmeldt 19. Mar 11
Indlæg ialt: 29
Fra  Energioptimering Nordsjælland Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Mange tak for din feedback, jeg vil prøve på egen hånd på skats hjemmeside, ellers må jeg ringe dem op og blive skolet igennem :-)

God weekend

mvh

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)