Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problemer med indberetning på skat.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Danmark
Tilmeldt 7. Mar 12
Indlæg ialt: 8
Fra  SPsoft Nordic ApS Skrevet kl. 07:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der andre som oplever problemer med indberetning på skat.dk?

Jeg har gennem de sidste 3 uger forsøgt indberette min virksomheds selvangivelse elektronisk via skat.dk, helt uden resultat.

Har talt med Skat flere gang, hvilket ikke har hjulpet.

For at kunne indberette, skal man tilmelde visse rettigheder, hvilket på ingen måde fremgår af sitet. Hjælpe information og brugervenlighed er under alt kritik. Skat ville så tilmelde rettighederne for mig mens jeg talte med dem på telefonen, hvilket de heller ikke kunne finde ud af, før jeg ringede ind 3 gang:-) 

Nu er det så endelig lykkedes at få tildelt de rigtige rettigheder, men efter jeg har udfyldt selvangivelsen, så gik sitet ned. Forsøgt igen, og nu kommer der så en advarsel, om at masseindberetning ikke er tilladt, der står intet om hvad det betyder og hvordan det løses. Så det er ej muligt at få afsluttet opgaven.

Tænkte at det måske var min Crome brower, og forsøgt med min IE. Da jeg skulle logge ind, kom der så en meddelelse om at login med medarbejdercertifikat ej er muligt på nuværende tidspunkt, kun med personcertifikat.. Jeg har ikke et personcertifikat, fordi jeg har valgt nemid...

Jeg er temmelig sikker på at Skat har store problemer med deres kommunikation/brugervenlighed og teknik. 

Nu får de den på papir, så må de selv indberette den elektronisk.(Det får man sikkert en bøde for, men så kan de jo læse den her besked)

Er der andre som oplever det samme?

Her er et par af de fejl jeg har fået:

Denne webside er ikke tilgængelig

Websiden på https://www.skat.dk/front/appmanager/skat/ntse?_nfpb=true&_windowLabel=portletInstance_63&portletInstance_63_actionOverride=%2Fdk%2Fskat%2Fportal%2Ffront%2Fportlets%2Fntse%2FAngivSkatteoplysninger%2Fgodkend05007Selvangivelse&_pageLabel=Virk_Skatteoplysninger_Indberet kan være midlertidigt nede, eller også er den permanent flyttet til en ny webadresse.
Fejl 103 (net::ERR_CONNECTION_ABORTED): Ukendt fejl.
(Fejl meddeleses i selve selvangivelsesformularen)
Fejl! 
Masseindberetning kan kun ske for førstegangsindberetninger / 29790647

Fejlmeddelse ved login(Den her har jeg fået gennem længere tid-så den der med at det er midlertidigt holder ikke)

Meddelelse

Du logget på med et medarbejdercertifikat.

Der er imidlertid kun adgang til TastSelv med personcertifikater.

Henrik

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46461
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej jeg har aldrig som sådan oplevet problemer med indberetning men først og fremmest skal din signatur jo være tildelt alle rettigheder - hvilket man skulle tro var OK når du faktisk var inde og indberette - forudsat du kunne se, at du var indberettet som det CVR nummer du indberetter for -

rettigheder skal først tildeles under brugeradministration i virk.dk - find den bruger du anvender og giv dem adm rettigheder og tildel allede rettigheder du kan finde.

Så kan der gå en dag, og så er det i skat under administration at du skal sikre alle rettigheder.

Dernæst burde du kunne komme ind og indberette - jeg tror hvis det havde været ned i flere dage, så var fejlen omtalt her, men enkelte dage kan den sagtens være besværlig og rettigheds tildeling er ikke nemt eller godt beskrevet

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

Jeg kan kun give dig ret, deres IT er håbløst forældet.

Nu er vi heldigvis gået over til Danløn, som automatisk indberetter alt.

Men førhen enten indberettede jeg manuelt medarbejdernes løndata, og indimellem lavede jeg en filupload med deres data.

Og jeg lyver ikke når jeg siger at der ikke var en eneste måned, hvor siden crashede eller ikke ville logge en på.

Svartiderne er helt håbløse såvel på deres hjemmeside som, hvis man ringer ind og skal stille et spørgsmål.

Indimellem kunne man løse problemerne ved at slette alle ens cache data, men for helvede det er irriterende, for man mister også alle automatiske log-ins man har andre steder.

Det eneste gode ved deres håbløse system var at man fik indberettet i god tid, for jeg turde sgu ikke sidde den sidste dag og indberette, for der gik med garanti noget galt.

mvh

Simon

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Har selv store problemer med skat´s hjemmeside, der er særdeles ustabil. Har prøvet at logge ind til tast selv, fra flere forskellige computere og styresystemer uden held.

Deres hjemmeside er under al kritik. Pinligt..

Der er kæmpe forskel på skat´s tilbagemelding, alt efter hvilken "tilfældig" medarbejder man kommer igennem til. De fleste jeg har talt med, erkender simpelthen ikke at der er et problem.

Mit råd er at du lave en "print screen", hver gang du får en fejlmeddelelse som dokumentation. 

Når du engang i en udefinerbar fremtid kommer igennem, kan du sende dem en klage med vedhæftet dokumentation. 

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)