Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brugtmoms,skat,overskud,udtræk,indkøb

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Nov 12
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

En gang til. Vil gerne om nogen kan verificere at følgende er korrekt.

Jeg starter en enkeltmandsvirksomhed, indskyder brugte varer med en handels værdi på 100.000 denne værdi er bevidnet af relevant "ekspert". Så kan jeg anføre varelager til værdi 100.000.

Jeg kan frit udtage kontant til mig selv op til indskud til mig selv, uden at der skal svares skat eller moms. (Der er ingen fortjeneste)

Jeg kan købe brugte varer til firmaet og sælge det for en højere pris. Her svarer jeg moms af fortjenesten. Som bogføreres som skattepligtig indtægt.

Hvis jeg har udgifter i forbindelse med drift, så kan jeg trække momsen fra i mit momsregnskab(der er forskellige grupper med forskelligt momsfradrag).

Reelle udgifter i firmaet kan trækkes fra det skattepligtige overskud.

Det samlede overskud i firmaet ved årsregnskabet er grundlaget for skatteberegningen.

Hvis jeg køber og sælger almindelige (ikke brugte) produkter, så betaler jeg moms som almindeligt, og skat af overskuddet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46552
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Samler:
Jeg starter en enkeltmandsvirksomhed, indskyder brugte varer med en handels værdi på 100.000 denne værdi er bevidnet af relevant "ekspert". Så kan jeg anføre varelager til værdi 100.000.

med sådan et beløb ville jeg mene det skal være armslængde princip så eksperten er uberoende af dig og lægger et stykke papir bag vurderingen. Din virksomhed må så købe dem af dig til den relevante pris og skylde dig pengene som du kan få når virksomheden har råd, uden skat - men jeg kan slet ikke vurdere, om du faktisk som person med så stort et salg og så mange ting ikke som person skal skatte af fortjenesten, for det lyder ikke som dit private bohave - tal dog gerne med en med bedre forstand end jeg har.

Samler:
Jeg kan købe brugte varer til firmaet og sælge det for en højere pris. Her svarer jeg moms af fortjenesten. Som bogføreres som skattepligtig indtægt
Du skal følge de meget skarpe regler der er for brugtmoms - både ved køb, ved faktura fra dig og til bogføringen men princippet er korrekt - google en masse om brugtmoms - Dog vil jeg sige lidt sjovt med at du så betaler skat af overskuddet - for ja det gør du da, men det er jo for hele virksomheden og ikke per ting eller på de brugte ting specielt

Samler:
Hvis jeg har udgifter i forbindelse med drift, så kan jeg trække momsen fra i mit momsregnskab(der er forskellige grupper med forskelligt momsfradrag).
ja - og ja der er visse ting der ikke giver momsfradrag så ja forskellige ting at vide

Samler:
Reelle udgifter i firmaet kan trækkes fra det skattepligtige overskud.

Hm - igen det der med en lidt sjov deling - du fører regnskab og alle indtægter minus udgifter og begge dele uden moms = overskud og det skal du forskudsregistrere og indberette i årsopgørelsen udvidet selvangivelse så ja det skatter du af. Læs evt lidt om REGNSKAB I PERSONLIG VIRKSOMHED og SKAT I PERSONLIG VIRKSOMHED 

god vind med det

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)