Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor melder man svindelfirma ?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Slagelse
Tilmeldt 1. Oct 11
Indlæg ialt: 9
Fra  mysweethome.dk Skrevet kl. 05:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer Jeg er ny her, og er usikker på om dette spørgsmål skal ligge her, men kunne ikke lige overskue andre kategorier der passed Jeg har brug for hjælp. Har bestilt og forudbetalt en hel del varer fra et meget stort grossist firma, med en adresse i Tyskland men nu virker det til at jeg ikke får mine varer. Jeg bestilte en ret stor ordre og samtidig kort efter en mindre ordre i januar. Jeg har fået den lille ordre, men aldrig modtaget den store. Jeg var klar over at der kunne være en længere leveringstid da jeg bestilte, men fik først i april en besked fra dem om at min ordre nu blev behandlet og jeg ville modtage dem inden for 10-30 dage. Da de stadig ikke er kommet, loggede jeg ind på min profil på grossistens side, og opdagede at status for begge mine ordre stod som Leveret. Jeg har sendt e-mail til flere adresser og ringet til et par numre, men der er aldrig kontakt. Jeg indrømmer at jeg fik lidt mistanke om fup og svindel, men så kom min ene ordre, og jeg tænkte at den anden nok også dukkede op på et tidspunkt, jeg havde svært ved at tro at et så stort internationalt firma, ville kunne overleve i flere år hvis det ikke var seriøst. Men nu har jeg googlet firmaet og ved hjælp af Google translate ( jeg kan ikke forstå meget tysk) kan jeg forstå at der er mange der er snydt af firmaet og aldrig har fået deres varer. Jeg har så svært ved at forstå hvordan de kan blive ved med at have mulighed for at køre denne internet-svindel, den webside burde politiet jo lukke ? Min ordre er på ca 2600 Kr og det er mange penge for mig og min lille butik. Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal takle sådan en sag her, men jeg syntes ikke det kan være rigtigt hvis en så stor grossistvirksomhed skal have lov til at svindle ustraffet. Jeg vil have mine varer eller mine penge tilbage. Jeg har lige sendt dem en besked via deres "Kontakt" på siden, at hvis jeg ikke har et svar fra dem inden 4 dage vil jeg kontakte politiet. Hvor henvender man sig ? Er det politiet i første omgang ? At jeg føler mig dum behøver jeg vel ikke udpensle ;-) Alt hjælp tages imod med kyshånd Pfh.Tak

Tilmeldt 30. Jul 11
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 08:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

2600kr er surt at miste hvis man ikke har råd til det, men det er nu en risiko man tager som selvstændig og med handler over grænser.

Desværre er beløbet langt fra stort nok til at du ville kunne føre sag an mod dem uden at det ville koste dig endnu mere.

Mit råd til dig er at se de 2600kr som dyre lærepenge og undersøge fremtidige leverandører før du lægger en ordre.

Venlig hilsen

C-Consult

Fra Slagelse
Tilmeldt 1. Oct 11
Indlæg ialt: 9
Fra  mysweethome.dk Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar. Jeg forstår hvad du mener, men på den anden side så er det faktisk et så stort firma der sender nyhedsmail ud hver uge med nye tilbud, og jeg forstår ikke hvorfor sådan et svindel firma ikke kan lukkes ? Så er det jo nærmest lovligt at have en webside og modtage bestillinger, som man ikke sender til kunderne. Det har jeg svært ved at tro er lovligt. Spørgsmålet er hvad man gør ?

Ritanomi

Fra Klarup
Tilmeldt 30. May 12
Indlæg ialt: 124
Fra  HS Gruppen Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Ja det ender jo nok desværre med at du må acceptere du ikke ser de 2600 igen er jeg bange for, men kan godt følge dig i at det burde være muligt at gøre noget, men det bliver jo bare desværre hurtigt dyrt.

Jeg ville nok anbefale at prøve at ringe til din bank og høre hvad de siger til sagen.

Held og lykke med det, håber du får dem ned med nakken :-)

Fra Slagelse
Tilmeldt 1. Oct 11
Indlæg ialt: 9
Fra  mysweethome.dk Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Det underer mig at der slet ikke er mere focus på svindelfirmaer ?? Det må vel for pokker være muligt at melde dem nogle steder ? Disse er i Tyskland og england ?

Rita

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor skulle man lukke et stort firma for 2.600 kr.? Apple og mange andre store koncerner kan svindle med betaling af skat for flere mia. og dem lukker man jo ikke bare - dem giver man bøder!

Din sag er simpelthen så lille, at der ingen grund til at gå videre med sagen. Tænk hvis myndigheder skulle rende efter alle de virksomheder som snyder eller svindler for småbeløb på 2.600 kr. - så kunne de jo ikke lave andet end det og det ville koste samfundet meget meget mere!

Som der også bliver sagt, så er det surt når det sker men desværre det der kan ske og man bør lære af det.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra Klarup
Tilmeldt 30. May 12
Indlæg ialt: 124
Fra  HS Gruppen Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg køber personligt aldrig noget uden at have undersøgt firmaet på nettet først, og der findes et utal af forum og andre steder hvor man kan høre folks mening om leverandører. Så kan det godt være der er nogen af de gode der også bliver talt dårligt om, men better safe than sorry er min holdning.

Og med ovenstående politik har jeg aldrig haft en leverandør oplevelse hvor jeg har mistet pengene på den måde.

Edit: Det var på ingen måde for at få dig til at virke naiv, det var bare et svar for at afhjælpe det skulle ske igen Smile

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rita,

Husk for en anden gangs skyld at bruge et betalingsmiddel, hvor du kan claime dine penge tilbage via bank. Derfor må du aldrig bruge bankoverførsel før der er etableret fuldstændig tillid mellem køber og sælger.

Ved oversøiske transaktioner (hvor varerne transporteres via skib) anvender man rembursveksler (Letter of Credit) af samme årsag.

Den eneste grund til at folk idag snydes tit og ofte - er at de alt for ofte ikke tager deres forholdsregler angående betalingen for varerne. Mange er så bange for at gå glip af en god handel, når de får et tilbud, der er for godt til at være sandt - at de faktisk glemmer at overholde basale sikkerhedsregler for betalinger...... og dermed viser handlen sig også at være for god til at være sand!

Hvis sælger kræver bankoverførsel forud for varens afsendelse, så afslå høfligt og se at komme væk. Sig at du vil betale med kreditkort eller Paypal, hvor du har større sikkerhed for dine penge.

Køber du fra Fjernøsten/Asien, så åben en remburs overfor sælger. Det har sine omkostninger, men du bliver da i det mindste ikke snydt for pengene. Her kan så være andre problemer om, at varerne rent faktisk er det, som står i fragtbrevet. Men det er jo en anden sag ;)

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig - det er for lidt til at det betaler sig at gøre noget ved det og politiet er i alle fald slet ikke i stand til at tage den slags sager, som jo kræver efterforskning over landegrænser - det er civile sager

Jeg vil dog slå lidt koldt vand i blodet, og blive ved med at ringe til deres kontakt numre. Du fik den ene forsendelse, og de virker jo aktive, så der kan være en fejl og der kan være tale om at de mangler lige den ene del og mange andre muligheder, så det er ikke bumsikkert at vi taler svindel. I mine mange år i business har jeg oplevet langt flere der leverer dårligt og sent eller har fejl i systemerne end regulære svindlere - så jeg synes du har håb

vh

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus
Tilmeldt 16. Sep 12
Indlæg ialt: 481
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad betalte du med? Hvis du betalte med kort kan du nemlig ringe til din bank og få dem til at lave en indsigelse. Det kan godt tage flere måneder, og du skal være 100 % sikker på der er tale om reel svindel, og at de ikke bare mangler en eller anden ting for at sende det.

Og du skal have haft kontakt til sælger omkring problemet. Hvis du laver den indsigelse vil banken som udgangspunkt stå på din side, og det er sælgers bevisbyrde at bevise du har modtaget varerne hvis de påstår det. Ellers får du alle dine penge retur (og sælger får en mindre "bøde" på et par hundrede kroner, som er et gebyr for den arbejdskraft der bliver brugt på at behandle den indsigelse).

Jeg arbejder til daglig med wordpress webshops og driver mine egne affiliate sider.

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)