Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

System til håndtering af big data

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Jan 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg søger lidt hjælp i forhold til et stort projekt, vi skal i gang med. Via en VOD-platform samler vi i øjeblikket permissions op til nyhedsbrevsudsendelser osv. Det er meningen, at vi gerne vil strukturere denne data og hele tiden tilføje ny viden om vores subscribers via surveys, polls, købshistorik mm. - altså et meget omfattende CRM-system. Ultimativt vil vi altså gerne vide alt om vores kunder, og vores database skal på nogle år indeholde mellem 500.000 og 1.000.000 af dem - primært fra Europa og USA.

Det er et lidt uoverskueligt projekt at skulle definere, og jeg overvejer, om der findes færdiglavede løsninger, der dækker vores behov. Jeg tænker, at systemet skal være så omfattende, at der nok er behov for et special-tilpasset/skræddersyet system, der er udviklet fra bunden. Men måske I kan få mig på andre tanker?

Vi har brug for:

At samle alle personlige data i en database.

At kunne kontakte disse personer og få dem til at afgive specifik data om sig selv, som vi lagrer i systemet.

At kunne filtrere og sortere i data på baggrund af f.eks. "Hvem har modtaget nyhedsbrev x", "hvem har svaret x i survey z", "hvem har angivet x som interesse", "hvem ejer produkt y" eller "hvem overvejer snart at anskaffe nyt produkt i produkt-kategori x".

På baggrund af sorteringen og filtreringen at kunne kontakte et udsnit af vores database (og endnu engang gemme resultater i databasen)

At systemet kan kobles til vores webshop og VOD-platform, så vi ved præcist hvad hver enketl person har set af film og købt af produkter.

At systemet kan håndtere et abonnements-system (Netflix-ishmed langt flere muligheder + muligheder for micro-payment for enkelt-produkter)

At systemet kan håndtere et loyalitetsprogram (f.eks. specialrabatter hvis man svarer på survey z, optjening af virtuelle point mm.)

At systemet kan håndtere at vores hjemmeside viser dynamisk content på baggrund af hvilken bruger, der er logget ind (har brugeren ikke produkt x, så vises indhold z i højre kolonne osv.)

At systemet er integreret med kommende community-løsning, så brugerne selv kan tilpasse hvilke oplysninger, der er synlige på f.eks. forum.

Hvad siger eksperterne?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)