Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beholde pensionsordning?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Dec 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 00:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle


Jeg er nu startet som selvstændig massør og skal til at have styr på det med pension. Jeg har været lønmodtager og indbetalt til ATP og Pædagogernes Pensionskasse (hvor jeg bliver oplyst at min ÅOK=1466kr og ÅOP=2,13%).

Jeg er 29år og har brug for nogle generelle råd angående pensionsopsparing. Primært har jeg svært ved at vurdere om det kan svare sig at fortsætte med at indbetale til ATP (nu som selvstændig)!? Og jeg vil også gerne høre om jeg bør fortsætte med at være en del af Pædagogernes Pensionskasse, eller om der er bedre alternativer!?

Jeg har meget svært ved at vurdere, selvom jeg har søgt oplysninger længe, så TAK for al hjælp :)

Venligst Just

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Oct 12
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej "Julepet"

Pensionsområdet er  også ganske vanskeligt, og det er sjældent, at rådgivere har tid nok til at sætte sig ind i den enkeltes forhold og på det grundlag give en kvalificeret rådgivning.

Hvis jeg var dig ville jeg fortsætte med at indbetale til ATP.

Vedr. din ordning hos Pædagogernes Pensionskasse vil jeg gætte på, at det er et beskedent beløb du har der (grundet din forholdsvis unge alder) og derfor vil jeg lade den stå som den er nu, evt. få den overflyttet til en ordning du etablerer for dig selv (hvis overflytning er muligt).

Jeg vil foreslå at du kigger på "Alderspension" eller "Ratepension" som du kan etablere i din bank.

Da jeg ikke kender din økonomi i øvrigt er det vanskeligt at rådgive, så der er en risiko for at ovenstående råd ikke passer til din situation.

Du kan få mere kvalificeret råd via mit firma www.ØkonomiEksperten.dk

Mvh

Ulrik Rsmussen

Tilmeldt 22. Dec 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret :)

Jeg bor til leje og har den indtægt jeg formår at hive ind som nyopstartet massør. Pt. en opsparing på 120000kr, hvoraf de 50000kr er investeret i et firma og resten står på min indlånskonto. Jeg har egen bil og det indbo man nu har samlet sammen, men ellers ikke noget af værdi.

Jeg har lige modtaget brev fra Pædagogernes Pensionskasse PBU:

opsparring 111000 per 2013 (82000 sidste år)

9000kr i afkast

udgifter:

skat af afkast 1400kr

arbejdsmarkedsbidrag 2600kr

betaling for forsikringer ved nedsat erhversevne og død 6600kr

omkostninger 2341kr (halveres i 2013!!!)

Jeg har ingen anelse om, om det kan gøres bedre/biligere!?

Venligst Just

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)