Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ser min plan for at nå mit mål realistisk ud?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Jan 09
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har holdt mig væk i lang tid, og har i mellemtiden genovervejet om iværksætteri er noget for mig på nuværende tidspunkt i mit liv. 

Men men men... Jeg er kørt fast som arbejdsløs, uddannet multimediedesigner i januar år 2012. Her dummede jeg mig gevaldigt og brugte ét år på at forsøge at få mig et job som webdeveloper, som første prioritet (alt andet som 2.-10. prioritet). Hertil portfolio arbejde. Nu er jeg der hvor jeg har prøvet alt, kan absolut intet.

Så nu går jeg efter hvor min passion er hvilket er indenfor det kreative område, og håber at få bedre succes med det enten nu eller om et par år, når jeg har nok øvelse til at kunne være med i konkurrencen. Og jeg er åben overfor både at være ansat, eller selvstændig om 3-5 år.

Her er mine umiddelbare strategier, mine spørgsmål kommer derefter...

#1:

Den plan, jeg har fulgt indtil videre:

Få mig et job indenfor noget, der ikke kræver portfolio. Helst en butik, da det er noget jeg indtil nu har været rigtig glad for gennem mine arbejdsløshedspraktikker og juleassistance.

Helst i nærheden, så jeg har som absolut minimum 2 timer til rådighed hver morgen OG aften til at udvikle min portfolio/studere markedet/netværke/etc. -Desuden møder man mange folk i en butik, og jeg kan derigennem forhåbentlig finde et sted hvor der er mulighed for at studere målgrupper, netværke, og generelt opbygge mine sociale og kommunikationsevner.

Når jeg er klar til det vil jeg evt. søge job indenfor feltet, eller have det som eventuel selvstændig bibeskæftigelse hvor jeg måske tager jobbet i butikken på deltid, eller heltid alt efter. Hvis det bliver opnået, så vil jeg nok sætte nye mål.

#2:

Den mindre realistiske...

Jeg får et job indenfor min ønskede kreativt-relaterede branche på løntilskud hvor jeg speed-lærer alt hvad jeg kan. De ansætter mig efterfølgende, når både de og jeg selv er overbeviste om at jeg nu kan gøre mig fortjent til en fuldtidsansættelse.

#3:

Det ultimativt fede scenarie, som jeg helst så ske:

Jeg får drømmejobbet! -fordi nogen peger i retningen af en niche jeg endnu ikke har opdaget, eller en vej ind jeg endnu ikke har tænkt på.

Og det måske ikke så urealistisk som jeg indtil nu har troet.

Fx. fik jeg for et par uger siden et hint om at tattovører evt. kunne mangle nogen til at tegne tribals eller noget for dem, hvilket jeg måske kan præstere at lære inden min dagpenge periode udløber. Derefter udvide til meget mere komplekst, fx drager og egen typografi.

-Der er bare julelys over hele linjen hvis sådan noget kunne ske!

Er der andre alternativer som jeg fuldstændigt overser i processen? Prioriterer jeg hensigtsmæssigt i forhold til at opnå det jeg vil? Er jeg realistisk i min tilgang? 

Jeg anser den 1. som mest sandsynlig, og derfor går jeg efter den. Det kræver så bare at jeg får et job! Men jeg har efterhånden søgt i en del realistiske brancher (bl.a. også rengøring, flyttefirmaer, industri, lager, kassedame, og reception) uden resultat. Det er fandme surt man efter 7-8. ansøgning til Lidl ikke har fået én eneste samtale endnu :(

Hvad fælles for næsten alt er, at jeg mangler erhvervserfaring, som jeg i hvert fald med butik nu har lidt af i  form af 2 praktiker (én af dem med betydeligt ansvar), og ellers juleassistance. Hvad kan jeg, ud over at søge mere praktik, gøre for at kompensere for den manglende erhvervserfaring? -Jeg tør pt. ikke prøve mig med bierhverv. 

Desværre lider jeg af lav selvtillid og usikkerhed. Det er jo ikke smart til hverken en jobansøgning eller jobsamtale. Så bare af nysgerrighed til jer, som sidder og sorterer i ansøgninger og holder jobsamtaler... Hvad er jeres indtryk af sådan en person? Er det bedst man kæmper med at agere det modsatte hvor det er tydeligt man "faker", eller skal jeg bare lade mig være migselv? 

Min deadline for ansættelse hedder: 1.januar 2014

Er der andet jeg ikke har været inde på, men som I mener jeg bør tage hensyn til, så må I meget gerne sige til :)

creatastica

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)