Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selskabsopbygningen?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan griber jeg denne problemstilling bedst muligt an?

Jeg vil købe en ejendom til en pris af kr. 2.533.200,- totalt set.

Jeg forventer at trække de første 10 år hjem med afdragsfrie lån (er bekendt med risikoen)

Denne ejendom har samlet 6 udlejnings enheder, som jeg dels vil leje ud til mig selv (mig privat + min swinger klub) og dels til dem der ønsker at leje sig ind.

Den påtænkte ejendom har følgende lejemål - 3 stk. almindelige boliger, 2 garager og et stort areal til min kommende swinger klub.

 Nu er mit problem så:

 Skal jeg oprette et anpartsselskab A, som kun står for drift af bygningsmassen og et anpartsselskab B, der kun står for swinger klubbens aktiviteter, som så lejer sig ind hos ApS A? Er denne fremgangsmåde lovlig? Eller skal jeg køre det hele under samme ApS? Måske findes der en anden og mere logisk løsning? Kan du hjælpe mig med at finde frem til den bedste løsning?

Venligst

René Buch

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/16/2006 3:40:55 PM Forfatter:korntrold

Skal jeg oprette et anpartsselskab A, som kun står for drift af bygningsmassen og et anpartsselskab B, der kun står for swinger klubbens aktiviteter, som så lejer sig ind hos ApS A? Er denne fremgangsmåde lovlig? Eller skal jeg køre det hele under samme ApS? Måske findes der en anden og mere logisk løsning? Kan du hjælpe mig med at finde frem til den bedste løsning?

 
Nu er jeg ikke advokat men jeg ved det kan lade sige gøre sådan her: Du opretter et holdingselskab (a aps) og herefter kan du oprette 2 driftselskaber B aps og C aps, firma b kan så leje sig ind hos firma c,  og så kan du skattefrit overføre overskuddet til holdingselskabet, så ja, det er lovligt, og det var den løsning jeg ville vælge.
 
Håber du kunne bruge det til noget
 
 
Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

hej henrik

 
tak for din tid og din viden - det lyder til at være en god ide *SS*

Venligst

René Buch

Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener at have hørt, at det bedst kunne betale sig at have investeringsejendomme i privat regi grundet rentefradraget....

Men jeg er ikke sikker...det kan du sikkert læse dig til på www.skat.dk
 
ellers er jeg enig i aps-konstruktionen.

Alt om både i Danmark

Fra Hvidovre, Danmark
Tilmeldt 12. Jan 06
Indlæg ialt: 403
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg ville nok snakke med en revisor. De kan often hjælpe dig både med oprettelsen af selskaberne og forklare dig de skattemæssige konsekvenser af de forskellige scenarier.

(Kender nogen som kan hjælpe dig, hvis det har interesse)

Mvh, Lars Brink

Projekt: LatinoNews.dk events, koncerter m.v.

Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det kun er en ejendom med 3 boliglejemål kan du med lidt held og overtalelsesevner måske opnå 80% realkreditfinansiering. Derimod kan du være sikker på kun at få 60% hvis det er gennem et selskab.

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg takker for jeres tid

 
Nu er der ikke kun 3 boliglejemål (samlet på 342 m2), men også en ikke ubetydelig erhversdel på omkring 800 m2 som idag er reg. som kursusejendom.
 
erhversdelen vil jeg leje ud til mig klub for en pris der ALTID passer til klubbens økonomi dog max. kr. 1.200 m2 årligt - som er svarende til gode og eksklusive kursuslokaler.
 
en løsning kan jo være jeg som privat person køber denne ejendom og så når ApS B har råd til det betaler de leje for erhversdelen - altså for den tid ApS B ikke har betalt leje til mig personligt - denne leje kan jeg så benytte til at afvikle mit personlige realkreditlån og lade ApS A købe ejendommen / overtage lånet - det er bare lidt af mine tanker om hvordan det gribes bedst an.

Venligst

René Buch

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Om du skal drive dine aktiviteter i et eller to selskaber afhænger lidt af hvad der ligger i ordet Swingerklub.   Men selvfølgelig er det lovligt at have et selskab der ejer ejendommen og forestår udlejningen, og et selskab hvor du driver din "swinger aktivitet".

De to selskaber kan enten være sideordnede søsterselskaber eller moder-/datterselskaber. En meget brugt model er at lade driftsselskabet eje af et holdingselskab som samtidig ejer ejendommen (moder/datterselskab). Hvis du på et tidspunkt ønsker at frasælge ejendommen kan der dog være god ide i den sideordnede model med to søsterselskaber, med et holdingselskab på toppen.  
 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Bent

en swinger klub er et sted hvor frisindet personer mødes til erotisk samvær på den ene eller den anden måde, det kan være et par der ønsker at give folk mulighed for at kigge på dem mens de elsker, det kan være fyre der tænder ivldt på at være flere mænd om en kvinde, det kan være folk der bare nyder at kigge. Der er naturligvis en dresskode i en sådanne klub, som er undertøj (pikant) eller nøgen. alt ud over de udleveret håndklæder og underbukser for en mand er banlyst, for kvinderne er der lidt flere muligheder i fram af de typer undertøj der kan købes rundt omkring. Det er også i en swingerklub mange får afløb for deres lyster omkring S/M aktiviteterne således at evt. hjemmeboende børn ikke får mulighed for at høre eller se det - hvilket jo er ret fornuftigt. 
 
det lyder til det må være den vej jeg skal gå, for jeg ønsker ikke at miste både klub og ejendom på en og samme tid hvis det viser sig klubben ikke kan løbe rundt.
 
Som budgettet ligger nu så er der et fornuftigt grundlag for ejendomsinvesteringen, denne vil jeg jo godt beholde.

Venligst

René Buch

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Ud fra den synsvinkel vil det være en fordel at have to selskaber. Om de så skal være sideordnede eller moder/datter er ikke afgørende. Du skal bare ikke lade klubben være moderselskab.

Md hensyn til risikobetragtningen skal du måske lige holde dig for øje at de fleste banker i dag vil kræve at du personligt kautionerer for eventuelle lån i selskaberne, men hvis klubben vil have store driftskreditter hos eksterne leverandører o.l. vil det have en effekt.   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)