Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP til C5 ! - ultimo balance + spec. viser ikke samme tal

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jan 11
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

hvad dælen sker der.... hvis jeg trækker min ultimo balance ud og spec. for samme periode er tallene ikke ens... hvordan kan det ske?

Vh.

Mette

Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 216
Fra  eKontoret ApS Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hej Mette

Det kan jeg ikke hjælpe dig med - men jeg kan konvertere dig hurtigt og nemt overpå e-conomic ;o)

Vi har udviklet et program der hurtigt og risikofrit kan konvertere alle data fra C5 til e-conomic.

Var det noget? ;o)

Mvh

Niels

Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 216
Fra  eKontoret ApS Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

MigogminSøster:

Hej,

hvad dælen sker der.... hvis jeg trækker min ultimo balance ud og spec. for samme periode er tallene ikke ens... hvordan kan det ske?

Vh.

Mette

Hej Mette

Hvilken version af C5 er der tale om?

Ofte kan problemet løses ved at nulstille balancen og herefter efterberegne de aktuelle regnskabsperioder, hvorefter din balance vil udvise de korrekte beløb.

Glem alt om at konvertere til en dårligere løsning, som fra C5 til eks. economicWink

Tonny

Fra Glumsø
Tilmeldt 6. May 09
Indlæg ialt: 261
Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mette,

Du er velkommen til at give mig et kald i morgen, så giver jeg det gerne et hurtigt kig Smile

Med Venlig Hilsen
Bent B. Pedersen 

HorseBOX er en overrasklelse til dig og din hest, hver måned - www.horsebox.dk

Fra Næstved
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 124
Fra  OMEGA SUPPORT Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Version 4 har den fejl, at den ikke overføre tallene korrekt til resultatkontoen året efter. Her skal du i så fald have fat i en hotfix eller servicepack og få den installeret.

Og ellers så kan fejlene være følgende:

- din balance indeholder ikke PR dvs. primoen fra året før i stawrtdato

- kør "Dan primoposteringer" og sæt primo til det år, der skal overføres TIL. Se finans - periodisk

- tjek kontoplan for konti oprettet som driftskonti i stedet for statuskonti. Ret dem og kør "Dan primoposteringer" igen.

- kør "efterberegn perioder" for den periode, der driller. Ligger under finans - periodisk

- kør kontospec for på en statuskonto, der ikke stemmer, og tjek at ultimosaldo år 1 = primosaldo år 2. Hvis ikke, så er primoposter ikke overført.

vh

Jørgen

Fra Greve
Tilmeldt 6. Feb 13
Indlæg ialt: 112
Fra  AlbedoSoft ApS - Odoo eksperterne Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mette

Har du tjekket at forskellen ikke er driftsresultatet?

Hvis det er tjekket er det nok som Jørgen forklarer at årsresultatet ikke er overført endnu. Da det er mange år siden da jeg var revisor at jeg sidst har arbejdet med C5 tror jeg at Jørgen har mere styr på det tekniske. Vi har jo også software systemer også indenfor økonomi men jeg mener ikke at det er ligetil bare at skifte et system hvis ikke der er nogle store økonomiske eller bogførings fordele. mvh Mitat

Odoo(tidligere OpenERP) fuldt integreret, komplet Belgisk alt i et system med ERP, CRM og HR mv. Kontakt os på 25101616 

Tilmeldt 9. Oct 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen

En af mine venner har et lille problem med hans C5 og kan se du har lidt forstand på det. Hver gang han skriver en linie på sin faktura, skriver den automatisk nedenunder linjen følgende når man udskriver, f.eks.: Levering......09/10-2013. Ved du hvorfor den gør det og hvor jeg kan rette dette til for ham, vil næsten tro det er noget i hans faktura layout men er bange for at ændre noget i den..... På forhånd tak. Hilsen Janne

Fra Næstved
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 124
Fra  OMEGA SUPPORT Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Janne

Undskyld det sene svar, men jeg har først været inde på gamle debatter nu. Jeg fik nemlig ikke en e-mail om nye tråd i denne debat :-(

Jeg går ud fra, at I benytter Ordre kartotek til at lave en faktura.

På ordre kartotek står der under fanen "generelt" en dato i "leveres". Den dato går igen på hver fakturalinje.

På designet af fakturaen vil denne dato komme op. Hvis den skal fjernes, så skal man enten vælge et andet layout til faktura eller rette i det layout, der bruges. Begge dele kræver, at der er rettigheder til at ændre i rapporter. Der er som standard 5 tilretninger, og selv et komme i en rapport tæller som en ændring.

Under Debitor -> Tilpasning -> hent Layout kan man vælge mellem nogle standard fakturaer. Jeg mener, at mindst en af dem er uden leveringsdato.

hilsen

Jørgen

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)