Allan, bliver lidt nysgerrig, er det MLM forretningen der tales om eller dit "normale" arbejde.
Det var salgstræning i mit daytime job - altså ikke MLM. (til Ronni og andre, som måtte være i tvivl)
Jeg lagde den i MLM-kategorien, fordi det er et emne, der ofte debatteres her - og så ville jeg se, om udfaldet var et andet, når nu det ikke var MLM det omhandlede.
Da vi bagefter evaluerede indsatsen, var der 2 ud af de 12 tilstedeværende, som mente, at det kunne man fandme ikke tillade sig - at sælge til sin familie. Resten syntes det var et genialt træk - fordi hun på den måde fik 100% ærlig feed back omkring hendes måde at præsentere sit produkt på.
Hvad siger I? Er det et reelt billede - eller en tilfældighed?
Det er satme sjældent, at familiemedlemmer giver 100% ærlig og objektiv feedback. De fleste hænger i bremsen, fordi de ik ønsker at såre den person, som er igang med noget, og dermed er feedbacken ik 100% ærlig...
Vil man have ærlig feedback, så skal man kontakte personer, som man ik kender, som f.eks her på Amino. Der er nemlig ingen følelser eller andet involveret, og derfor er den mere ærlig, men også ofte mere direkte, og nogle vil mene ubehagelig... Men vil man have en ærlig mening, skal man kunne accepterer, at det ik er alle, som har samme holdning/mening/ide som en selv...
Lad nu vær med at tage sætning ud af contest. Bring hele min sætning så den giver mening Ib.
Jeg har altid fået at vide og er oplært i man ikke ofrer sin familie i salgets tjeneste. Din familie skal du ikke betragte og behandle som dine kunder. Dem skal du behandle som din familie. Der er en stor forskel selvom du åbenbart er uenig.
Nej at lave kanvas til familie (datter/far) giver ikke korrekt resultat og kan faktisk ikke bruges til noget som helst.
Vil give Ronni ret, det er nærmest umuligt at forholde sig professionelt når man sælger til et familie medlem.
Hvad så når varen går i stykker og familie medlemmet er sur?
Jeg kunne stille 100 vis af "hvad nu hvis" situationer op, men personligt vil jeg bare ikke skulle være den der forklare en "kunde" at varen fx ikke kan byttes.
Set med en sælgers øjne er det selvfølgelig et godt sted at starte, men hvordan kommer du så udover grænsen og kontakter andre ?