Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Giv venligst kritik af min hjemmeside

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 14. Jan 06
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Har netop lagt nyt site ud.... www.rokkjer.dk
Kritik udbedes
 
Målgruppe: Indkøbere, butiksejere, samt end-users
Formål: At skabe en visuel indentitet af rokkjer design, der supplerer mit salgsarbejde/markedsføring
Effekt: At få solgt nogle emner
Budskab: Rokkjer designs produkter er unikke
 
Mvh Søren
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du nu beder pænt om kritik, og har fundet ud af hvordan Capslock knappen slåes fra, så skal du naturligvis også have den

Jeg synes din forside mangler at fortællle lidt om hva du laver, jeg ser en vinprop i siden, men nogle andre billeder i toppen. Så jeg bliver engentlig i tvivl om hvad du præcist laver, og derved får jeg ikke lyst til at klikke videre.
 
Under portfølje er der 3 billeder, men hva dælen er det? jeg vil ikke se et billede jeg vil vide mere om konceptet, dine tanker bag og hvad det egentlig lige er der gør dette design så smart unikt og lækkert. En skitse 3d tegning siger ikke nok ( i mine øjne) Hvis det er fordi du ikke vil afsløre dine koncepter, så synes jeg du skal undlade dem helt fra siden.
 
Forhandlere? er dine produkter allerede lavet? i såfald hvorfor er det ikke rigtige fotografier du viser af dem? ( har dog svært ved at se om hardboxen er et ægte foto da det er så uskarpt)
 
Og ellers gennerelt synes jeg du forsøger at få mange sjove unikke detaljer med, de mangler dog efter min mening det sidste finnish for at slå helt igennem, men samlet set et helt ok site.
 
 
 
 
 
Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Oct 05
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu undlod jeg bevidst at læse hvad siden handlede om, og jeg kunne ikke selv danne mig et overblik over det i løbet af 10 sekunder, som er den tid den typiske internetbruger besøger et website. Mit råd er, at gøre dit budskab stjerneklart.
Fra Karup J
Tilmeldt 30. Apr 05
Indlæg ialt: 308
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Hi!

Ja, jeg var også lige en tur forbi dit site... jeg ville nok også gøre det hele mere enkelt at se på - altså et mere enkelt design. Og tag at få taget nogle rigtig lækre billeder af dine produkter, hvis det da er dem du forsøger at sælge???
 
Jeg kan godt lide toppen på din siden...
 
mvh. RENEGADE

 

Med venlig hilsen
René Nielsen

Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Søren - har kigget din side igennem, og her er min umiddelbare indtryk.

Generelt syntes jeg at siden er rodet og mangler fokus. Du har blandet så mange stilarter, ideer og tanker i en side, at den mister fokus på hvad du vil have den til at være.
Som om at alle elementerne flyver rundt uden den store sammenhæng.

Kanterne i midten (med skygger og afbræk) sænker teksten tilbage visuelt, men samtidigt gør du teksten meget meget kraftig som hiver den frem visuelt. Det gør at de visulle triks står og kæmper med hinanden, og at det derved bliver forvirrende for blikket - og læsbarheden nedsættes markant.
Den leg med de perceptuelle lag gør at fokus trækkes væk fra det der er vigtigt - indholdet.

På forsiden fandt jeg ca 9 skrifttyper/skriftvariationer, og det er ganske enkelt alt alt for meget. Normalt regner vi ved os med ca 3 grundlæggende (+/- der er altid undtagelser), men 9 er alt for meget. Vælg en stil og før den igennem, 9 variationer med størrelser, skrifter, farver, kursiv, fed, kapitæller, seriffer, san seriffer mm gør det til en rode butik. Du bør samtidigt overveje at anvende antialiasing korrekt. Især de grafiske menu overskrifter i kursiv, fremstår klodsede, da der ikke er udglatning på de elegante kurver. Alt for pixeleret.
Problemet med antialias går desuden igen i logo, og generel grafik. Og der er en lidt skrø udtværing af linierne i flaget i logoet.

Bunden (rød linie med rød farveudtværing) passer slet ikke til resten af siden. Skriften er desuden stort set ulæselig med den blur der er på - kontrasten mangler, og det er trods alt vigtige informationer. Synes du bør vælge en ny bund der passer sammen med resten.

Lidt mere konkret er der næsten ikke noget indhold på din side. Man kan se at det er eksklusive produkter du har, men billedmaterialet er simpelthen for dårligt. Tag fx topbillederne - det er faktisk svært at se hvad det er. (troede iøvrigt det var ikoner, så klikkede en del på dem ;o)
Og de store produktbilleder af dine designs (under portefølje) er ikke professionelle nok. De skal vise dine varer som eksklusive, ligner desværre halvfærdige skitser, uden nogen form for foto- eller alm. realisme. Overvej i øvrigt at sætte dem på en anden baggrund. Renderinger på skakbaggrund er set alt for tit, og virker lidt billigt.
Generelt syntes jeg at farvene er for blege, og mangler kontrast og dybde.

Mht målgruppe tror jeg du er alt for vidt. Det er ikke de samme informationer indkøbere, butiksejere og endusere er ude efter. Fokuser - hvem er mest vigtig! Differentier evt på forskellige sider.

Slutbrugere vil se hvordan den kan se ud hjemme i stuen, variationer tilbehør og hvad vejledende pris er. Indkøbere/butiksejere vil vide noget om vægt, volumen, indkøbspris (skal skjules), rabatter, displays, markedsføringsmateriale mm. (begge eksempler meget meget groft skitseret)

Rent firmamæsssigt undrer det mig fx at der ikke står noget om din baggrund, hvor længe firmaet har eksisteret, hvem er du, firmaets historie, CVR, referencer, bank forbindelse mm. Det skaber troværdighed når det er der, og utryghed når det mangler.

Kort og godt - jeg synes ikke din side hænger sammen, eller giver det budskab du vil give, og det er en skam, for dine produkter se lovende ud.
Prøv derfor at lave en mere professionel præsentation af dem, og skab noget stemning omkring dem. Præsenter dine produkter som de unika du mener de er! Et enkelt billede af hver er ikke nok, og der skal være beskrivelse af materialer mm.

Andet eksempel af præsentation af vinhælde-dingenot
Den kan dog også forbedres en hel del, men der er trods alt forskel.

Mange af elementideerne kan dog godt bruges, fx menuen i højre side.

Hvad betyder forresten Rokkjer Surprise?

Sikkert ikke det mest positive feedback du kunne få, men håber at du kan tag
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Wauw et godt indlæg Foged :)

Efter at have kigget lidt rundt faldt jeg over at der også er en fade når man forlader din side, det er godt nok et irrationsmoment for mig, det virker som noget arto sider bruger. Det er ok at bruge i dine inderste bokse, men ikke når man forlader din side.
 
Jeg læste også lige dit indlæg igennem igen, og hvis du forventer et salg pga. din hjemmeside tror jeg ikke på det sker. Det tætteste du vil komme på et salg er nok nysgerrige sjæle der ringer til dig og derfra måske udleder et salg. Men ikke direkte via hjemmesiden.
 
I en anden tråd skrev du at du plejede at sige til kunder du kunne lave alt grafisk, når du nu selv har udtalt dette mener jeg godt du kan ligge en ordenlig finish på siden, så den kommer til at leve op til den kvalitet dine produkter gør.
Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Martin.
Har lige fjernet inholdet i dette indlæg efter dit nedenstående svar
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hov Foged, jeg havde skrevet mit indlæg lidt hurtigt, og det kom til at lyde som jeg skrev omkring dit site...

Det var rettet mod spørger og ikke dig, jeg ville bare på samme tid nævne dit indlæg var godt. Det beklager jeg.
 
Faden er på spørgers side når man går væk fra siden, den samme fade han bruger i det midterste felt når man skifter side ( virker kun i IE)
 
Det med at han kan alt grafisk er sagt i en anden tråd han har oprettet ( den med capslock, jeg tror du deltager i den)
 
Til netmedia.dk har jeg kun at sige den ser rigtig nydelig ud, jeg vil ikke gå i detaljer her for ikke at ødelægge spørgers spørgsmål.
Tilmeldt 14. Jan 06
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

 
Tak for feedbacken.
Jeg har travlt til og med fredag, så jeg venter til weekenden med at svare.
Alle debatører får personligt svar
 
mvh sørem
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/16/2006 11:09:52 PM Forfatter: Martin Tygsen

Wauw et godt indlæg Foged :)



Hørt !!!

Nu er det lidt nemt at række hånden op bagefter og sige; "Det ville jeg også have sagt". Men Netmedia/Foged dækker de punkter jeg selv lige faldte over (og mere til)

Vil derfor nøjes med at komme med et forslag til hvordan din side kunne se ud:
 - Byg siden op efter dine flotte designs, lad dem være hovedkraften bag hjemmesiden. 
 - Gør IKKE som rosendahl der tager flotte billeder men sætter det ind på en standard side.
 - Design IKKE siden for derefter at passe dine billeder ind.

Du er desginer og derfor skal din side ligne noget en designer har lavet! 

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)