Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Giv venligst kritik af min hjemmeside

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Køge
Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 456
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rokkjer

 
Også lige lidt feedback fra mig - og den er meget mere venlig ment end skrevet
 
I mine øjne er dit website meget søgemaskinefjendsk - der er ikke en sjæl udover dem der kender webadressen i forvejen der vil finde dig.
 
Din side er næsten blottet for tekster - og om vi kan lide det eller ej - så er tekst stadigvæk søgemaskinernes eneste rigtige parameter at finde dig på.
 
Strategisk er det åndsvagt at der ikke er tænk lidt SEO ind over - for dine produkter er da særlige - og ville med det rigtige setup sagtens kunne profileres på søgemaskinerne.
 
Der er så mange ting du burde lave anderledes hvis du satser på at blive fundet på søgemaskinerne  - at jeg ikke orker at nævne det her... Kig evt. på min egen side - eller læs nogen af de mange indlæg der i forvejen er herinde. 
 
Så vil jeg iøvrigt henlede din opmærksomhed på denne artikel fra computerworld:
 I løbet af blot 50 millisekunder kan hjernen beslutte sig for, om den er interesseret i et websted eller ej. Det første indtryk hænger ved, selvom personen studerer webstedet grundigt.
Du kan læse hele artiklen ved at følge dette link:
http://www.computerworld.dk/art/32302
 
Konklusion: Dine produkter ser interessante ud - men det gør din hjemmeside desværre ikke...
 
Held og lykke med det hele...
Tilmeldt 14. Jan 06
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin T. Tak for svaret.

følgende vil blive rette ud fra din kritik:
 
Rigtige billeder vil komme ind på siden hurtigst muligt
den uskarpe hardboxfoto tages om
Det bliver synliggjort hvad rokkjer design laver og hvad siden formål er
 
tak for kritikken
 
mvh søren
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Tilmeldt 14. Jan 06
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian Birch

Er lidt i tvivl om hvad du mener, for mit budskab er ret kort og præcist.
Mener du at produkterne skal være mere i fokus på siden.
Jeg har ellers forsøgt at skabe et mere oplevelsesorienteret design, hvor konceptet var i fokus
 
mvh søren
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tilmeldt 14. Jan 06
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej renegade

 
JA du har ret, nogle fede fotos gør underværker og det er da også punkt 1 på min agenda
Din anden pointe har jeg også tænkt mig at følge....jeg laver et redesign, der en del mere minimalistisk
 
Tror det var dig der kommenterede den kursive skrift?? Den kan jeg nu godt lide, men den er lidt pixileret som du siger, så den skal rettes til.
 
smil søren
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hej NetMedia.dk
Tak for det lange svar
 
Du har helt ret i det rodede og ufokuserede design. jeg laver et redesign, der er en del mere minimalistisk i den nærmeste fremtid.
 
Læsbarheden af skriften skal gøres bedre, ja, og brødteksten skal gøres mindre markant.
Dog er legen med de perceptuelle lag en understøttelse af min designstil, som jeg vægter meget højt at vise frem. Formen er altså vigtigere end indholdet.
 
De 9 skrifttyper giver også noget forvirring, som du nævner, hvilket også skal rettes til. Dog mener jeg ikke at displaytypografi tæller med i reglen om de 3 fonttyper
 
Jeg skal nok også lige ha slået min antialiasing til igen...godt set. slog den fra for nylig, da jeg skulle lave noget oldschool grafik.
 
Bunden bliver også skiftet ud og mere læsevenlig
Ikonbillederne i toppen bliver gjort til links til rigtige fotos med beskrivelser af produktet
 
Du kommer også med nogle gængse råd til sidst i dit indlæg. Siden må gerne skille sig ud fra resten og kører lidt på egne præmisser, så kan du ikke lide rokkjer design, så skal du nok ikke købe produkterne. Lidt det samme princip som Lars Larsen har. Så din vise ord er nedfældet i min ændringsmanual, men ved ikke hvor mange af den jeg tager med. Rokkjer design skal ikke ses som et firma CVR og bankoplysninger, men som et ikon eller historie.
 
Rokkjer surprice skal også væk, det var ment som en test da jeg skrev indlægget...skarp set
 
Tak for en både kvantitativt og kvalitativt svar
 
dbh. søren
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hej Martin tygsen igen
 
Hvad hedder kodestrimlen, der gør at siden ikke fader, når den forlades ??
 
mvh søren
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hej Casper Sigaard
 
Lad mig lige citere dig; "Gør IKKE som rosendahl der tager flotte billeder men sætter det ind på en standard side"
 
Det er smukt sagt og men det piner mig lidt du synes det om min side, for det var netop det jeg ikke ville opnå, nemlig en standard side.
 
men tak for indlægget
 
mvh søren
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Hej Karsten Nygaard
 
Ja. du har ret, men jeg vil ikke søgemaskineoptimere den før den er helt færdig.
P.t. er det kun
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Koden til at fjerne faden når siden forlades kender jeg desværre ikke.

Seo = Search engine optimization.
 
PS. dejligt at se du svare grundigt på alle indlæg  
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/21/2006 4:42:36 PM Forfatter: Rokkjer Design rokkjer.dk Rokkjer Design
Hej Casper Sigaard
Lad mig lige citere dig; ''Gør IKKE som rosendahl der tager flotte billeder men sætter det ind på en standard side''
Det er smukt sagt og men det piner mig lidt du synes det om min side, for det var netop det jeg ikke ville opnå, nemlig en standard side.
men tak for indlægget
mvh søren
 


Hej.... Flot at du svarer så direkte på hvert indlæg og, atforholder dig til folks konstruktive kritik uden surmulen.
Tror du misforstid mit indlæg. De nævnte punkter var ment som et hint til hvordan du kunne bygge en side op, og dermed ikke en kommentar til din nuværende side.<
 
Held og lykke med projektet
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Søren.

Ja så har jeg også lige været inde og kigge på dit site.
Også lidt konstruktiv kritik herfra (ved at du dog har nævnt du vil redesigne).

Ja den lyserøde/uskarpe kontakt flade i bunden gør nærmest ondt i øjnene.

Pas på med at fremhæve nogle ting så meget, at man ikke gider eller lægger mærke til
andre ting du også gerne vil formidle. Jeg ser nærmest kun din tekst i midten - måske også
fordi billede texter og andre gør brug af gnidrede fonts samt valg af font farve. Hvis ikke du mener det er nær så interessant at læse om som det i midten så lad være med at putte det på (bliver bare en forvirrende oplevelse.

Du burde måske bygge dit site op omkring og gøre mere brug af dine produkter som inspiration.
Her tænker jeg specielt også på din box i midten som (i mine øjne nok fordi jeg selv roder lidt med grafiske programmer) - ser det som en ''standard tryk på en knap effekt'' og ikke som en oplevelse der går i spænd med dit produkt. (eks. hvorfor ikke bruge din vinprop på en sjov måde i den forbindelse).

Det er naturlivis rart med enkelthed - men det kan også blive for enkelt.
Som forhandler ville jeg nok gerne forføres noget mere. Jeg bliver henvist til 3 billeder og det er det.
Dels er dit (store billede) af boxholder meget uskarpt (ville måske henlede til dit produkt). Dels mangler jeg en forførende text omkring dit produkt.
Hvorfor ikke tage nogle knaldgode billeder (ud over for/bag/side af produkt) hvor dit produkt er i funktion. Ret kedeligt at se et uskarpt billede af en billig pakke cigaretter i endnu en boxholder og hvor pakken i øvrigt (i toppen) er flosset/rippet op (hmmmm en boxholder beskytter !!? ville jeg tænke).
Måske er nogle af dine produkter kun på tegnebrættet (tænker på vinprop i 3d) - hvorfor ikke give mig en rigtig oplevelse i 3d - knald en video eller endnu bedre en funktion på hvor jeg kan vende og dreje dit 3d produkt. Har du lavet produktet så giv mig også nogle billeder med prop i funktion. Har du ydermere fået respons på produktet evt. via artikler osv - put links på til disse.
Det er naturligvis en balancegang at overlade noget til fantasi samtidigt med at få sagt det man gerne vil om produktet. Som forhandler er det jo dog en rart at blive overbevist så meget, at jeg har en følelse af, at det er et ''sikkert'' produkt som vil sælge. Skriv noget mere - vis noget mere og i en god kvalitet (er samtidigt mere SEO venligt som der bliver nævnt).

Prøv at tage noget mere højde for SEO samt fremtidigt opdatering af din side. Her tænker jeg bla. på din forside menu. Store klodsede og skrøblige fonttyper og text. Hvad nu når der skal tilføjes nye ting eks. som ''hvad siger forhandlerne'' - ''artikler om produktet'' osv osv. En menu skal være elegant i sin opbygning - nem at navigerer - mulighed for opdatering af menupunkter uden at det skal re-designes osv osv. Er du sikker på, at der ikke skal ændres eller tilføres noget i din hovedmenu så er det en anden sag.

Du nævner at du vil tage højde for optimering bagefter - det er klart at det kan føles svært at tage højde for noget man ikke har lavet endnu. Det kræver naturligvis også at man ved, hvad man skal tage højde for. Hvordan din fremgangsmåde er (alt efter din viden inden for optimering) kan jo være lige så god som andres men muligvis være mere tidskrævende.
Feks. er keywords jo altid en god ting - det kræver og ligger jo netop op til at skrive lidt om dine produkter. Om så du først vil tage højde for optimering til sidst er jo godt nok - men unægteligt nok svært at omrokerer sætninger i sin text når nu den er skrevet i et sammenhæng. Men SEO er mangt og meget og nærmest en videnskab :) - men værd at sætte sig ind i.
 
Til sidst vil jeg sige, at dine produkter (af den smule jeg nu kan se) virker interessante og umiddelbart anderledes fra hvad jeg nu har set af tils
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Søren, det er noget rodeværk for at sige det på jysk....... siden bærer helt tydeligt præg af, syntes jeg , at du lige er startet og der er ingen linier i grafiken og meget lidt information om produkterne, syntes jeg. Og når man trykker på et produkt og det store billede kommer, kommer der kun det! Du kunne godt give lidt information. (Af hensyn til os jyder, vi hopper ikke på den første den bedste...:-)
Tilmeldt 14. Jan 06
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej nsm70 Nikolaj

Tak for dit lange fine svar....
 
Du kommer ind på mange emner, så jeg tager dem ud, jeg synes der er mest kød på.
 
1  mine billeder skal der virkelige arbejdes med, I know....
2  Dine betragtninger omkring SEO er gode, dem vil jeg tage med i bagagen
 
 
er ikke helt sikker på hvad du mener med dette ?
Du burde måske bygge dit site op omkring og gøre mere brug af dine produkter som inspiration.
Her tænker jeg specielt også på din box i midten som (i mine øjne nok fordi jeg selv roder lidt med grafiske programmer) - ser det som en ''standard tryk på en knap effekt'' og ikke som en oplevelse der går i spænd med dit produkt. (eks. hvorfor ikke bruge din vinprop på en sjov måde i den forbindelse).
 
Mener du at jeg eksempelvis burde lave tekstfeltet vinpropformet ??
 
Tak for et godt svar
 
mvh søren
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tilmeldt 14. Jan 06
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Til Casper Sigaard

 
Ok, my mistake....
 
mvh søren
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Side 2 ud af 3 (21 indlæg)