Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra asien hvilket firma skal man oprette ?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Enkeltmandsfirma!

Du kan trække eventuelle tab fra i anden indkomst og risikoen for at ifalde erstatningspligt mv er lille.

Din risiko er mere at du ikke sælger nok end at der er kreditorer der kan komme efter dig.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

John: normalt er jeg enig med dig... men der er jo også andre aspekter man skal tænke på ved import af tøj, end blot aspektet omkring om det er kopitøj.

Tøjet kan indeholde farlige kemikalier, rester af ftalater, nonylphenolethoxylat (NPE), og andet der kan nedbrydes til hormonforstyrrende stoffer...

Handel med tøj uden at være i selskabsregí kan koste kassen!!!!!

Til trådstarter: Man kan ikke sende dig PB. Hvis du oplyser mig om din mail adresse, så skal jeg prøve at sende dig lidt informationer du måske kan bruge til noget

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46559
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Michel Moore:
Tøjet kan indeholde farlige kemikalier, rester af ftalater, nonylphenolethoxylat (NPE), og andet der kan nedbrydes til hormonforstyrrende stoffer
Korrekt - der er dog ikke mange sager mod tøj importører på de nævnte ting - snarere er formaldehyd et generelt problem - lige som der kan være problemer med farvestoffer der smitter af f.eks. men det er jo enkelt at teste - Der er også masser af mærkningsordninger - også fra Kina - masser af producenter med ökotex certifikat osv - så jeg vil stadigt hævde det er til at komme uden om, efter trods alt at ha tilbragt fra 1970 til sidste år i branchen og importeret masser af ting fra Kina - Langt det meste stof er og garn der anvendes er testet og kan bruges i EU - derimod kan der i processerne være problemer for dem der fremstiller - blegning, farvning o.l.

Vist skal man ha øjnene åbne, men så er det heller ikke værre - når vi taler T-shirts o.l. - Jeg TROR ikke du vil finde mange erstatningssager (hvis nogen overhovedet af betydning fra forbruger til virksomhed - større risiko er der B2B) - for de ting du nævner i forhold til modetøj. Mere forsigtig ville jeg være med børne og specielt babytøj. Jeg er helt åben hvis nogen kan nævne større erstatningssager ud fra det nævnte

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)