Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bliver man lykkelig af penge?

Side 1 ud af 5 (46 indlæg)
Tilmeldt 15. Jan 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi arbejder med et skoleprojekt om rigdom, og ville sætte stor pris på at du lige brugte 2 minutter af din tid på at udfylde vores spørgeskema.

http://hcomputer.dk/spoergeskema.php

På forhånd tak :-)
Tilmeldt 15. Jan 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Kan se der er mange der allerede har læst det..! Kan i ik undvære bare 2 min lige til at udfylde det? Og så gerne skrive gjort eller sådan noget under dette emne? På forhånd Tak..!
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvom jeg finder spørgsmålet ligegyldigt i sig selv brugte jeg de famøse 2 minutter.

Jeg vil da også gerne svare her:
 
Nix - man bliver ikke automatisk lykkelig af penge.
Faktisk bliver man ikke lykkelig.
Glimtvis nogle gange i livet opnår man lykkefølelse - det er typisk i forbindelse med positiv social kontakt.
 
Muligvis kan et vist mål af penge fjerne eller nedtone barierrer, som står i vejen for at opnå lykkemomenter - men det er ikke pengene, der gør det.
 
- og dog.
Jeg har rent faktisk aldrig prøvet at eje f.eks. 20 mill til fri afbenyttelse. Måske skulle man prøve det... ... ...
Fra Karup J
Tilmeldt 30. Apr 05
Indlæg ialt: 308
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hi!

Done - jeg er i øvrigt af den tro, at flere penge ville gøre mange af tingene i hverdagen lettere. Ja, jeg er faktisk nok en lille smule matrialistisk.
 
mvh. RENEGADE

Med venlig hilsen
René Nielsen

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/16/2006 11:03:48 PM Forfatter: RENEGADE
jeg er i øvrigt af den tro, at flere penge ville gøre mange af tingene i hverdagen lettere.
 
Helt enig - men lykkelig?
 
mvh Hans
Fra Karup J
Tilmeldt 30. Apr 05
Indlæg ialt: 308
Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Lykkelig? Måske i starten, hvor man stadig har i erindringen, hvordan det var da man ikke havde så mange dollars, men i længden - nej der bliver man nok ikke meget mere lykkelig.

mvh. RENEGADE

Med venlig hilsen
René Nielsen

Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil ikke blive lykkeligere, men der vil lette min hverdag.

Penge er ikke et mål, men et fandes godt betalingsmiddel ( Lars Thrane fra virksomheden Thrane&Thrane)
- og jeg er enig heri.
 
Jeg kunne få et smil på læben mange gange, hvis jeg havde ..20-30 mille at lege med. Men lykkelig, er nok ikke det rigtige ord at bruge.
 
 
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er definitionen på lykke? Uden den er det umuligt at svarer på.

Hvis man kan blive lykkelig af at dyrke sin tro, kan en kapitalist hvis tro er penge, vel også blive lykkelig af at have penge?
Jeg er af den opfattelse at penge sagtens kan gøre en lykkelig til et vis niveau, men igen det afhænger af hvad ens mål er. Hvis ens mål er at være rig, og man opnår målet så er man vel glad. Det svarer til dem der vinder en fodbold kamp, hvad er målet, når man det så er man jo glad :D
 
Men pga janteloven og alt det "ævl om lighed" og snakken om husk nu de svageste i samfundet, som der findes i DK, så er det nok ikke i det her land at man finder flest tilhængere af at Penge = Lykke. Men prøver man f.eks i USA så tror jeg at der er mangle flere der vil sige at Penge = Lykke til en vis grad. 
Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgelig bliver man ikke mere lykkelig af penge, ligesom det hellere ikke er sikkert at man har et dårligt liv, bare fordi man ingen penge har!

 
Lykke er en sindstilstand i stil med forelskelse, og den kan vi bringes i , når de rette forhold er tilstede, og for langt de fleste menneskers vedkommende er det ganske få timer i et helt liv
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Alle der har prøvet næsten ingen penge at have, og så have RIGTIG mange penge kender svaret: Ja, penge gør lykkelig. Jeg HAR prøvet det og jeg kan KLART bedst lide det sidste - så det forsøger jeg t holde fast i :)
Side 1 ud af 5 (46 indlæg)