Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må vi køre i Danmark med tysk firmabil?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Bredsten og Varde
Tilmeldt 11. Aug 10
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Min partner og jeg (Bosat i DK) skal  oprette et tysk firma, fordi vores marked vil blive i Tyskland.

Hvis vi køber en firmabil i Tyskland til firmaet, som skal bruges til kundebesøg. Må vi så også køre hjem til Danmark i den og bruge den privat i DK. Jeg tænker den bliver brugt flere hverdage, hvor turen starter i Dk og ned til Tyskland og sælge, og så med hjem til eget hjem efter salgsturen.

Må man det?

Venlig hilsnen

Lisbeth

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej. Er det umiddelbare svar.

Dansk adresse, udenlandske nummerplader.... Tror ikke SKAT vil finde det i orden.

 

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lisbeth,

Da bilen, som jeg forstår, primært vil befinde sig i Danmark, altså at du vil køre til kundemøder i Tyskland fra Danmark og ikke omvendt, så vil bilen betragtes som dansk med tilhørsforhold til den herboende, der benytter bilen. Du kan godt have tyske plader på den, men ville skulle betale dansk skat af bilen, udregnet ud fra, at bilen ville være købt i Danmark = ingen besparelse overhovedet! 

Desuden er forsikringer på biler dyrere i Tyskland end DK. Konklusionen er derfor, at så længe du er bosiddende i DK og bilen mest vil være her, så vil der ingen fordele være i en tysk bil, da den skattemæssigt ses som en bil, registret i DK.

Håber dette var svar nok:)

Tilmeldt 14. Nov 12
Indlæg ialt: 95
Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lisbeth.

Sender et kæmpe skulderklap til dig - flot fremgang og altid god vind fremover Skype-Smile

Jeg har været i mange år ejerleder i Tyskland, og deler en del erfaringer med dig Skype-Wink (...skilsmisse, nedlukning af virksomhed osv.)

Nu starter jeg igen, igen på ny. Lige lidt info herfra.

Mht. bilforsikring må jeg sige, at min erfaring er at det er dobbelt så dyrt i DK end i Tyskland.

Vil glæde mig over en kontakt til dig.

Mvh. Petra

Tilmeldt 14. Nov 12
Indlæg ialt: 95
Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

...og uddybe dine muligheder nærmere !!

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som udgangspunkt må du som dansker ikke anvende en bil på udlandske plader, men der er dog en undtagelse for dansk afgift, såfremt bilen anvendes til kørsel til virksomhed uden for dk og primært til kørsel uden for dk:
http://www.bdo.dk/nyheder/Pages/Skatten-på-firmabiler-uden-dansk-registreringsafgift-stiger-også.aspx

/Christian

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Lisbeth:

Må man det?

Pas til dit spørgsmål. Men jeg ved, at flere sælgere fra DK, som arbejder for flere modemærker, de betaler ik den danske afgift på bilen, fordi de kan godtgøre, at de opholder sig hovedparten af tiden udenfor DK... Hvordan og hvorledes det hænger sammen, samt hvilke love det passer ind i, det melder jeg pas på. Jeg ved blot, at de ik betaler afgiften, hvilket deres bilvalg typisk også beviser...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Trusted Partner:

Desuden er forsikringer på biler dyrere i Tyskland end DK. Konklusionen er derfor, at så længe du er bosiddende i DK og bilen mest vil være her, så vil der ingen fordele være i en tysk bil, da den skattemæssigt ses som en bil, registret i DK.

Er forsikringer i Tyskland dyre end i DK hmmm... Sammenligner du to identiske biler? Eller er det en dansk 1,6, som sammenlignes med en 2,4+++ i DE?

For forsikringer i DE er altså ret billige...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 6. Mar 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Lisbeth

Kort fortalt kan I undgå dansk registreringsafgift. Hvis I enten bruger bilen mest i kilometermæssig henseende til erhvervskørsel i udlandet eller benytter flere dage om året til erhvervskørsel i udlandet. 

Hvis I kører hjem hver aften tæller disse dage som kørsel i Danmark, men hvis I er i Tyskland en længere periode tæller dagene som erhversdage i udlandet. Med kilometerkriteriet gælder at det skal være rent erhverv. Man må ikke foretage sig noget af privat karakter på rejsen. 

Benyt SKATs formular 21.022 til ansøgning

 Registreringsafgiftsloven:

Stk. 4. Motorkøretøjer, der stilles til rådighed for en herboende arbejdstager af en virksomhed med hjemsted eller fast forretningssted i et andet EU/EØS-land, samt motorkøretøjer, der af en herboende selvstændigt erhvervsdrivende, som er etableret eller udfører tjenesteydelser i et andet EU/EØS-land, anvendes til brug for udførelsen af den selvstændige erhvervsvirksomhed i et andet EU/EØS-land, skal ikke afgiftsberigtiges efter denne lov, medmindre motorkøretøjet i det væsentlige skal anvendes varigt i Danmark eller faktisk anvendes på denne måde, jf. § 3 a, stk. 1.

Stk. 5. Et motorkøretøj omfattet af stk. 4 anses for at skulle anvendes i det væsentlige varigt i Danmark eller faktisk være blevet anvendt på denne måde, såfremt

a) motorkøretøjet inden for en 12-måneders-periode skal anvendes eller faktisk er blevet anvendt mindst 183 dage i Danmark og

b) motorkøretøjet inden for en 12-måneders-periode kilometermæssigt i erhvervsmæssig henseende i udlandet skal anvendes eller faktisk er blevet anvendt mindre end den samlede kilometermæssige private og erhvervsmæssige kørsel i Danmark.

Håber du kan bruge det til noget.

mvh Kasper

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Propaganda:
Man må ikke foretage sig noget af privat karakter på rejsen. 

Hvor får du det fra?

Propaganda:
Hvis I kører hjem hver aften tæller disse dage som kørsel i Danmark

Ikke korrekt - kørsel i forbindelse med arbejdsdage i udlandet eller hjem derfra tæller ikke med som danske dage....

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)