Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Mar 13
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har brug for hjælp til et formentligt simpelt spørgsmål :


Skal jeg bogføre en regning den dag jeg modtager fakturaen eller på dagen hvorpå fakturaen betales ?

Det er rart for mig at vide i forhold til når jeg indberetter til SKAT i forbindelse med momsperiode - det større regnskab har jeg revisor til at klare.

Fra Odense
Tilmeldt 25. Jun 12
Indlæg ialt: 21
Fra  ansana Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Du skal bogføre fakturaen den dag du modtager den (på fakturadatoen). Hvis du vil have betalingen til at stemme med banken, kan du bogføre fakturaen på en samlekonto for kreditorer på fakturadatoen og derefter lave en postering for betalingen på betalingsdatoen, på den måde kommer både din momsopgørelse til at blive korrekt og dine posteringer på bankkontoen kommer til at passe med dit kontoudtog fra banken.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46552
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

som du så - bogfører du generelt altid egne fakturaer og de du modtager på den dag de sendes/modtages - aldrig afhængig af betaling

Du kan læse lidt mere her om HVORNÅR BOGFØRER MAN EN FAKTURA  Det betyder, at momsen følger helt samme mønster

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Mar 13
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Twk for svar begge :)

Tilmeldt 28. Jul 08
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal bogføre den på den dato den er faktureret. Nogle firmaer kan godt være flere dage om at sende fakturaen. Det er specielt vigtigt omkring momsperioder. F.eks kan du have købt noget som er faktureret den 30/6 men du modtager først faktura 1/7. Den skal med i 2. Kvartal / 1. Halvår

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)