Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rundrejse i USA - Hvad må man ikke gå glip af?

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Jacobsen:

Lasse Smith:

Carsten Jacobsen:
Jeg kan varmt anbefale San Francisco, det er en fantastisk by, og naturen her i Bay Area og i omegnen er fantastisk.

Er det muligt at besøge iværksætter relateret ting, er der f.eks. mulighed for at se Google kontoret Mountain View?

Jeg plejer at tage besøgende med ud og se Google, Apple, Facebook, Ebay, LinkedIn og lign. men kun udefra. Jeg har selv kun været indenfor hos Google og Facebook en enkelt gang, og man skal kende nogen. 

Mvh Carsten

Ok, det kunne ellers være fedt, når man en dag besøger San Francisco, Tak for svaret.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jer der har været derovre, har i bare bestilt en flybillet, uden hotel? Hvilket flyselskab anbefaler i at man rejser med? Hvis man skal finde hoteller rundt omkring i USA, googler man bare dem, eller findes der en god hjemmeside der har samlet dem?

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har gode erfaringer med Virgin Atlantic, som jeg har fløjet med flere gange. Det mest bekvemme er bestille hotel hjemmefra til de første par dage, så du ikke skal tænke på det efter en lang rejse. Når du skal indi landet kan du godt risikere en lang kø i immigrationen (der hvor de tager billede og spørger til dit ærinde), så sørg for at få en flaske vand med, når du forlader flyveren :-).

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Schneidereit:
Jeg har gode erfaringer med Virgin Atlantic, som jeg har fløjet med flere gange. Det mest bekvemme er bestille hotel hjemmefra til de første par dage, så du ikke skal tænke på det efter en lang rejse. Når du skal indi landet kan du godt risikere en lang kø i immigrationen (der hvor de tager billede og spørger til dit ærinde), så sørg for at få en flaske vand med, når du forlader flyveren :-).

Har lige kigget på Virgin Atlantic. Jeg kan ikke finde en lufthavn hverken i København, eller Hamborg. Flyver du fra London så?

Hvor finder du hoteller? Bare på google?

Fra Silkeborg
Tilmeldt 5. Jul 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

Nu er jeg jo glad for at høre musik, skyde og nyde et glas bourbon (ikke på samme tid, nødvendigvis), så hvis du har det som jeg, så er Tennessee og Kentucky perfekt.

Nashville og Memphis er jo musik templerne i USA......og rock'n'roll, country, blues mv. findes i begge byer. Min favorit er dog klart Nashville, hvor man kan gå fra bar til bar og høre livemusik.....hvis du bestiller PBR (Pabst Blue Ribbon) koster den kun $ 1 pr. dåse indtil kl. 16 hvorefter den stiger til $ 2.....og det er mens du hører gratis livemusik. Og så skal man naturligvis se Graceland i Memphis.....

The bourbon trail i Kentucky: kør rundt omkring Bardstown, og besøg whiskeydestillerierne.....de er ikke nærige!

Knob Creek Gun Range i Kentucky. Her kan du skyde med alt....og jeg mener ALT! .45 Colt, S&W, Ruger, Kalashnikov, Uzi, minigun......your choice. Den første søndag i hver måned, holder de Machine Gun Sunday hvor man skyder biler og alt muligt andet i stykker......meget drengerøvsagtigt, men meget underholdene. Og bare rolig: sikkerheden er i orden. Folk der ikke følger skydebanens regler ryger ud.

Der er generelt mange feder steder i USA. Har været der nogle gange. New York, Washington mv. er også utroligt spændende steder, men Tennessee og Kentucky har meget historie (bl.a. Shiloh Battlefield), og der er masser at se. Jeg nåede ikke engang at se Patton's pansermuseum eller Fort Knox i Kentucky, men det bliver næste gang. Sidst men ikke mindst, er de to stater ikke så turistede......

God tur :-)

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 867
Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fandt mine flybilletter på www.momondo.dk, som finder de billigste billetter, imellem to destinationer, ligesom du har mulighed for at se dyrere men hurtigere alternativer. Hotellerne fandt jeg via www.hotwire.com hvor man ligeledes kan finde billige hoteller. Det hjælper i hvert fald hvis du skal have pengene til at række længere.

Jeg tog selv derover til Burning Man, som foregår i slutningen af august /starten af september, og som helt klart er værd at opleve hvis man er til vilde oplevelser. Men det tager selvfølgeligt en god bid af din tid derover, til gengæld er det i mine øjne tiden værd, og man får fyldt sine kreative batterier helt op på sådan en uge i ørkenen.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik B.S.:
Har lige kigget på Virgin Atlantic. Jeg kan ikke finde en lufthavn hverken i København, eller Hamborg. Flyver du fra London så?

Jeg har fløjet fra London til San Francisco og fra London til Miami. Har brugt rejsefeber.dk til bestilling og er du lidt fleksibel med datoer m.m. så kan du godt fremtrylle gode priser på både transport og hotel. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars:

Min favorit er dog klart Nashville, hvor man kan gå fra bar til bar og høre livemusik.....

...Og så skal man naturligvis se Graceland i Memphis.....

Lars, er det Nashville, du mener? Din beskrivelse får mig til at tænke på Beale Street i Memphis. Jeg husker ikke Nashville for barer og livemusik, kun at der var pladeselskaber  som nærmest lå UDEN FOR byen...

Enig med dig i Graceland, men man må bare ikke blive skuffet, for Graceland er mindre, end de fleste tror.

Jeg har fundet hoteller ved at Google mig frem.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik B.S.:
Hvilket flyselskab anbefaler i at man rejser med?

Jeg hører ALTID kun godt om Virgin som Casper skriver, men har dog ikke selv rejst med dem. Jeg rejser altid med KLM via Amsterdam. Jeg flyver San Francisco - Amsterdam - Aalborg og retur, og det tager 12-14 timer, hvilket er ret hurtigt. SAS har også en direkte rute fra København til San Francisco. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46484
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Har ikke læst alle svar - men mine egne USA højdepunkter med familien har været - (uden prioritering)

New York - evt kombiner med Washington - gøres nemt med toget

Yellowstone (men man skal være ude over et år inden hvis man vil bo inde i selve reservatet, hvilket er lidt et must)(fly evt til Billings og kør gennem Montana)

Yosemity (lej hytte derinde - gerne alm. hus som oppe i bjergene over dalen) - Kombiner med bil fra San Fransico

Las Vegas - en nat værd - kombineret med bil til Grand Canyon - bo gerne derinde også en nat - kør via Hover-dam

Kombiner skønne Seattle med bil leje til Olympic natur park - Vancouver Island - Tag gerne turen fra Frisco til Seatle i bil eller fra Yosemity via Seaside op til Portland og til Seattle

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)