Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til koncept

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 00:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Mig råd er at lede efter en udvikler som kan håndtere Big Data og systemer med meget højt load/trafik. Så skal han nok fortælle dig hvilke programmetingssprog og metoder der skal vælges. Det er lidt omvendt at starte med at vælge sprog, og derefter finde en der kan det.

Mvh Carsten

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 08:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Jacobsen:
Det er lidt omvendt at starte med at vælge sprog, og derefter finde en der kan det.

Det er jeg ikke sikker på jeg er enig med dig i. Tesen i det du siger er at der er visse sprog som håndterer visse former for og mængder af data bedre end andre?

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Fra Vrå
Tilmeldt 20. Mar 09
Indlæg ialt: 50
Fra  Mighty-SHARP Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan snildt følge jer med at man skal give lidt retur. Mit problem er dog at selv ved den mindste lille smule af selve projektet så er resten åbentlyst.

Dog kan jeg sige at siden er som mange andre reklamefinancieret.

Mange reklamer som kommer på feks. facebook google m.m er ikke reklamer du har brug for i nuet. de er dannet enten ud fra tidligere søgninger. Nu tænker jeg ikke på de reklamer der sidder i højre side af google, for de har øjebliksrelevans. Det er de reklamer der er på div. sider hvor reklamerne er sat der ind af udvikleren men styret af google. Jeg har ofte fået smidt reklamer i hovedet hvor jeg er kommet videre for længst men reklamen kører stadig. og vi snakker den dag i dag kommer de selvom jeg brugte det for et ½ år siden. og de er mentet på mig, for det er søgning på relevante udlejningsloklaer via lokaledatabasen. Det er der ikke så mange andre alm. mennesker der leder efter, det er vel kun os der sidder stortset her.

Selve siden har intet med reklamer at gøre. det man dog bruger i nuet får man reklamer på i nuet. D.v.s større udbytte for dem der laver reklamerne og i sidste ende større udbytte for sælgerne af produkterne.

Det er det eneste jeg kan komme ind på. selve hoveddelen af sitet er lukket land. desværre. Ganske simpelt fordi potentialet er voldsomt stort.

Det erhverv jeg har nu giver mig extremt meget spillerum til fritænkning. Lige fra slibesystemer til tekniske skoler og slagterier der virker uden at kvæste deres redskaber. Til udvikling af forskellige værktøjer til brug i mit tidligere virke som tømrer.

Det var i et af disse tidsrum hvor jeg blev "ramt". ;-)

Der er nogle enkelte få som jeg ved jeg kan stole på der er blevet sat ind i ideen, og de ved med sikkerhed at de vil bruge det stortset dagligt.

Hvorfor det ikke allerede er der ude er et mysterium. :-) 

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du kan stole på få personer omkring din ide, så får du svært ved at komme videre - hvis disse personer så ikke har kompetencerne. Ring til nogen forskellige virksomheder som har kompetencerne, snak med dem, mød med dem og få en ide om hvem de er samt om du kan stole på dem.

Hvis du stadig ikke kan finde nogen som du stoler på, så smid den ide på hylden igen - for så kommer du ikke videre.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 867
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder jo rigtigt spændende, og mit råd er stadigt, se hvor langt du kan komme selv inden du tager en partner ind. Som sagt, jo længere du er, des større andel af den endelige virksomhed kan du beholde for dig selv, og hvis ideen er så god, så bliver det jo mange mange penge.

Næste skridt må være at tage fat i et firma der arbejder med at lave hjemmesider og præsenterer dem for ideen, og betale dem for at lave en liste over hvad din partner helt specifikt skal kunne, samt evt komme med inputs til tekniske forbedringer. De penge tror jeg vil være givet rigtigt godt ud inden du går videre.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Dan Storm:

Carsten Jacobsen:
Det er lidt omvendt at starte med at vælge sprog, og derefter finde en der kan det.

Det er jeg ikke sikker på jeg er enig med dig i. Tesen i det du siger er at der er visse sprog som håndterer visse former for og mængder af data bedre end andre?

Jeg arbejder med det til hverdag, og kender en del af udfordringerne. Der er mange parametre som har indflydelse, og jeg ville aldrig isolere det til et valg af sprog. Derfor mener jeg at det er bedre at finde den rette udvikler, som har erfaring med systemer der er kraftig trafik på, og lade denne udvikler tage nogle tekniske valg.

Mvh Carsten

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)