Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan vi betale telesælgere efter metoden No Pay No Cure???

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften alle venlige aminoer :O)

Vi er godt på vej til at få vores to virksomheder på banen og allerede nu melder der sig nogle tanker om hvordan vi med to små børn og en masse arbejde, skulle få tid til at skaffe kunder til både vores grossistvirksomhed (egne produkter fremstillet efter eget design) samt en helt anden branche, dealsite med brug for kunders tilbud!

Vi tænkte om der var nogen hér der sidder med erfaring ved provisionssælgere som aflønnes (pr salg) efter hvor mange salg der gennemføres rent økonomisk fra kundens side. Vi tænkte hér at køre efter to forskellige principper.

1)
Sælgeren bestemmer selv arbejdstimer/arbejdssted og får udleveret en telefon med et simkort som kan bruges til at kontakte virksomhederne. Sælgeren skal benytte egen computer og internet da vi går udfra at de i forvejen har adgang til begge dele.

2)
Vi stiller telefon, computer og lokale til rådighed og betaler stadig sælgeren en fast pris pr. gennemført salg.

Hvordan registrerer vi denne aflønning i forhold til de gængse regler om løn osv?

Er der nogen forbehold?

Er det overhovedet lovligt at lade sælgere ringe direkte til de butikker vi håber på vil tage vores fysiske produkt ind (den ene virksomhed) og det samme spørgsmål gælder til de kunder vi håber vil lægge deres deals på vores dealsite?

Håber på aftenhjælp.... min mand og jeg er ved at dø af nysgerrighed :O)

Mvh Sue

Fra København
Tilmeldt 9. Jul 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sue

Det er min erfaring at telesælgere får en basisløn og derudover provision. Så hvis jeres strategi kun er at give provision, vil i nok have svært ved at finde proffesionelle sælgere inden for branchen.

Dette er dog bare mine egne erfaringer..

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

I står i en ret svær situation. Hvis i overhovedet har heldet med at få sælgeren på ren provision, så er det sælgere uden den store erfaring. Dem med erfaring vil ikke arbejde på den måde. De uerfarne sælgere i så "ansætter" har ingen at læne sig op af - hvem skal stå for den daglige sparring? Hvem skal sørge for de gør jobbet "rigtigt"?

I er ude i et valg, hvor i ikke går "all-in" - i forventer folk skal arbejde på provision på et ikke gennemprøvet koncept. Det tror jeg bliver mere end svært.

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej og tak for svar.

Ja det kan i have ret i, men vi mener blot at er sælgerne der er dygtige nok, ved at de kan generere salg og er provisionen pr. salg så høj, eks. 500kr - 3000kr pr solgt enhed efter prislejet på den aftale de skaber, så er der hurtigt en god månedsløn hjemme.

Vi kunne også selv og betale en aupair for at passe vores børn ;O)

Men lader den lige hænge lidt og se om andre har andet at byde ind med. 

Tak for jeres input.

Mvh Os

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen det lyder jo godt det hele, men hvis sælgerne er dygtige nok, så har de enten et job eller kan få et med en minimumsløn. Med et koncept der ikke er gennemprøvet, så er sandsynligheden for at finde en professionel sælger på ren provision nogenlunde det samme som at vinde i lotto ;)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46519
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest synes jeg i skal betale den aupair og prøve selv. Når I efter et par måneder har viden om hvor meget man rent faktisk kan sælge per time over et længere stræk, så har I selv skaffet jer uvurderlig viden, dels har i noget I kan lægge frem, og vise, at man kan tjene så og så meget

Om det så kan blive godt med rent provision - tjo - nok ikke så ofte - eller om I skal ha fat i en kombination af fast løn og provision - er en anden sag, men hvis i ved hvad der kan sælges per time, så har I meget lettere ved at gøre den bedømmelse, og meget lettere ved at se, om det er rigtige folk I har fået ansat. Husk at noget sådan kun bliver godt på sigt, hvis både I og sælgerne kan være glade

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Askeby
Tilmeldt 29. Mar 09
Indlæg ialt: 492
Fra  Pronto Callcenter Skrevet kl. 07:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med en freelance sælger som I aflønner pr time?

Det vil jo hurtigt vise sig om han er pengene værd, er han er det jo fint, er han ikke så er det  jo bare at forsøge sig med en anden.

Telefonpasning her.

Ingen binding, intet abonnement, 14 dages gratis og uforpligtende prøveperiode

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46519
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Mette Monty:

Hvad med en freelance sælger som I aflønner pr time?

Det vil jo hurtigt vise sig om han er pengene værd, er han er det jo fint, er han ikke så er det  jo bare at forsøge sig med en anden.

godt forslag - dog bør trådstarterne selv ha testet salget af på egen krop inden de ansætter, selv en freelance. Det er så let at TRO, at det man har sælger sig selv nærmest, og så blive både skuffet over salget, og misbruge folk ind og ud indtil man indser, at det ikke var så let - så god ide at kun ha freelance - evt kombineret timeløn og provision - men vigtigt selv at ha en fornemmelse for hvor let salget går, hvad man kan forvente. Det kan man danne på en 1 måneds tid med eget arbejde vil jeg mene - og så ansætte i den form

Den bedste chef for sælgere - er selv den bedste sælger Big Smile

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Nov 12
Indlæg ialt: 95
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sue

Hvis I ikke kan/vil teste markedet selv vil jeg anbefale at investere i en kampagne, og hyre en erfaren agent. Ringe ud til de butikker I vil i kontakt med, og bede om at må sende en præsentation per mail, samt aftale i første opkald en efterfølgende opfølgning for at aftale  et fysisk møde, da det handler sig om et fysisk produkt. 

Det er bare med at komme igang Skype-Smile

 

Fra Askeby
Tilmeldt 29. Mar 09
Indlæg ialt: 492
Fra  Pronto Callcenter Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Mette Monty:

Hvad med en freelance sælger som I aflønner pr time?

Det vil jo hurtigt vise sig om han er pengene værd, er han er det jo fint, er han ikke så er det  jo bare at forsøge sig med en anden.

godt forslag - dog bør trådstarterne selv ha testet salget af på egen krop inden de ansætter, selv en freelance. Det er så let at TRO, at det man har sælger sig selv nærmest, og så blive både skuffet over salget, og misbruge folk ind og ud indtil man indser, at det ikke var så let - så god ide at kun ha freelance - evt kombineret timeløn og provision - men vigtigt selv at ha en fornemmelse for hvor let salget går, hvad man kan forvente. Det kan man danne på en 1 måneds tid med eget arbejde vil jeg mene - og så ansætte i den form

Den bedste chef for sælgere - er selv den bedste sælger Big Smile

vh

helt enig, det er også min erfaring, men hvis nu man ikke har lysten eller mener man overhovedet kan, så er det da værd at forsøge sig med.

Jeg har lige haft prøvet en freelancer af, det gik ikke bedre end når vi selv gør det, så det fortsætter vi med, heldigvis er det ikke længere nødvendigt at gøre det i ret stort omfang, så vi nøjes med at følge lidt op på vores samarbejdsaftaler.

Telefonpasning her.

Ingen binding, intet abonnement, 14 dages gratis og uforpligtende prøveperiode

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)