Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mit nye begreb: amino typen

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 10. Mar 11
Indlæg ialt: 876
Fra  Bedstgolf.dk Starfood.dk Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 15 person

Kære aminoer, jeg har gennem min tid her på amino fået et nyt begreb som jeg kan bruge i mit netværk af iværksættere. Begrebet er ”amino typen” den typiske amino bruger. Men hvad er en type amino bruger så? Jo, en amino type er en person som ved alt. Altså virkelig ved alt om alt ting. Men i stedet for at så bruge sin viden fornuftigt, er det vel sjovere at gå på internettet? For hvad er amino typen ikke? Amino typen er ikke en kick ass iværksætter, dvs. en iværksætter som virkelig brænder for det han/hun laver og bruger alt sit krudt på det. Men noget der går mig lidt på er at amino ikke længere er et sted hvor vi iværksætterer hjælper hinanden. Det er mere blevet et sted hvor vi skal snyde hinanden og på den måde tjene penge, og hvor vi skal hakke ned på de rigtige kick ass iværksætterne. Jeg vil personligt sige at jeg savner det ”gamle” amino. Jeg er i øvrigt ikke herinde særligt meget mere, da jeg har fundet ud af at det er meget federe at faktisk drive forretning i stedet for at spilde min tid her.

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej Mads.

Ja det er sjovt at drive sin virkeomshed, jeg vil dog ikke sige at Amino er et sted hvor folk snyder hinanden for at tjene penge. Korrekt, der findes folk som gør netop dette, men de findes sådan set over det hele. Du vil også opleve sådan nogle inden for din branche eller endda en af dine kommende kunder.

Amino er et sted hvor vi hjælper hinanden, vi giver råd til dem der har brug for det eller spørger om hjælp til netop hvad vi ikke kender til. For ingen herinde kender til alt.

Desuden er det et godt sted at opbygge sit netværk. De første kunder jeg har haft er direkte fra amino, og nogle af dem kontakter mig stadig, som er selvfølgelig meget rart.

Om du er blevet snydt ved jeg ikke, men du skal ikke generalisere alt og alle på amino fordi du har haft en dårlig dag.

Fortsat god dag.

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 1462
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 7 person

Mads,

Hvis man virkelig vil have hjælp herinde så får man det også.

Hvis man opfører sig pænt, og tænker sig om inden man skriver, så er tonen som regel god og man får den hjælp man behøver, men det forudsætter også at man hjælper andre. Det er noget for noget.

Ud fra dine mange 1 stjerner fra forskellige Aminoer, kan problemet godt være dig selv og ikke Amino.

Amino er hvad man selv gør det til.


Mvh. Rune.

Tilføj mig på Twitter

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 867
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil give Alexander ret, der er stadig en masse mennesker som får hjælp herinde, ligesom der helt sikkert er en masse der blive inspireret. Og ja, Amino var måske bedre, mere hyggeligt og mere målrettet i gamle dage, men nu er det altså vokset til noget andet, hvilket både har fordele og ulemper, f.eks. betyder det jo en masse nye services, men det betyder også en masse "how to get rich quick" typer, folk som primært er her for at linke til deres side med mere.

Jeg vælger dog stadig at tro at Amino stadig er langt mere godt end skidt, og at det faktisk er muligt at få hjælp til en stor del af sine spørgsmål herinde.

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ved jeg ikke helt om jeg vil give dig ret i.. Jeg var herinde mere i starte indtil jeg fandt noget som jeg ville bruge kræfter på, men søger da tilbage når jeg i min hverdag møder udfordringer som jeg ikke lige ved noget om og søger folk som ved mere ned jeg eller for at hjælpe andre. Der findes da flere kickass iværksættere herinde, kunne nævne Casper Blom, ejer af BilligeGolfbolde.dk, som jeg kan se at du også selv har fået inspiration fra. hvis du spørger mig og jeg har aldrig rigtig følt mig "hakket ned på".

Tilmeldt 10. Mar 11
Indlæg ialt: 876
Fra  Bedstgolf.dk Starfood.dk Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Blom er meget dygtigt, men kan du kommer med andre eksempler på gode iværksættere som er herinde den dag i dag? Jeg syntes altid kun det er de samme 3 som bliver nævnt? :)

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Zip it! Mads.
Noget af et surt opstød at komme med.

Ja, jeg oplever også at der er visse useriøse typer, som kun er på Amino for at se om de kan score kassen på den hurtigste måde, og gerne ude at røre en finger selv.

Men de er heldigvis i fåtal. Langt de fleste er hjælpsomme og giver rigtig mange gode råd.
Hvis du er SÅ utilfreds, hvorfor er du så Plus-medlem?

Yes Til alle de søde, rare, hjælpsomme Aminoer, som gider "spilde deres tid" på andre. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Rune Gjersvik:
Amino er hvad man selv gør det til.
+1!

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 6 person

Sjældent har jeg været så uenig i et indlæg, og jeg tror måske du har den opfattelse fordi du måske selv ikke er så god til at skille skidt fra kanel.

Jeg kender flere fra Amino som har gang i en masse spændende projekter, og som ikke kun vil tjene penge herinde. Jeg bruger også selv ganske meget tid på at hjælpe i SEO-kategorien, samtidig med vi arbejder fuld tid i WebBureau, med en kildekodesøger, eget shopsystem m.m.

Jeg betragter ikke mig selv som Kick ass iværksætter, sådan et ord er et jeg vil sætte på folk som Casper Blom (som jo også skriver herinde fra tid til anden) som er i en klasse for sig. Der er i øvrigt ikke en type herinde, Amino er fyldt med forskellige folk, lige fra dem som prøver at starte op, til folk som lever rigtigt godt af deres iværksætter projekter.

Udover det er der folk som INTET andet gør, end at hjælpe andre konstant, og her tænker jeg bl.a. på Cookie (John Hannover), som på daglig basis øser ud af sin store erfaring, uden nogensinde at sælge et produkt, aller bare så meget som brande sig selv på nogle specifikke kompetencer.

Dit indlæg bærer præg af egne mangler og evner, mere end alle andre herinde.

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,5 stjerner givet af 2 person

Mads:
Casper Blom er meget dygtigt, men kan du kommer med andre eksempler på gode iværksættere som er herinde den dag i dag? Jeg syntes altid kun det er de samme 3 som bliver nævnt? :)

Måske du skulle kigge indad før du kigger ud?

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)