Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et sommertip til naturlig behandling af myggestik

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Agadir
Tilmeldt 11. Apr 13
Indlæg ialt: 176
Fra  Altomargan.dk Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

GrN.dk - Logistik og regneark:

Hej Jens S.

Du kan læse mere om arganolie her: http://www.billigarganolie.org/ 

Eller her: http://en.wikipedia.org/wiki/Argan_oil 

VH. HelePlanter.dk

Det var godt nok ikke verdens mest troværdige kilder du fik oplyst der :)

Den mest omfattende information om argan olie finder man her 

Eller på min egen side som er under opbygning, se den her og hvis man har psoriasis, så har jeg lavet en guide til hvordan man kan lindre psoriasis udbrud med arganolie, læs om dette her 

Fra Sydsjælland
Tilmeldt 17. Jun 13
Indlæg ialt: 240
Fra  Jens Stolt photography Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg har så orienteret mig, og fundet ud af at olien stammer fra et endemisk marrokansk træ (+ Mexico), med dybe rødder og godt med æteriske olier.

Olien er velundersøgt, og det er sikkert ikke det rene trolddom, at den kan nogle ting.

Jeg tror så også, at det er godt at den er dyr, og kun fås i små flasker, for så kraftige sager, er det nok ikke godt at overdosere, eller få for meget af.

Fælles for mange ørkenvækster, også dem vi har herhjemme, som fx enebær, eller i sydligere lande, eucalyptus,  er at deres oilieindhold, i virkeligheden skal forhindre at insekter eller andre dyr æder dem. Olierne har til hensigt at give larver og biller forstoppelser eller ligefrem forgifte dem. Olierne er aktive og giftige. De indvirker på metabolismen. Det kan være både godt og skidt.

Så... i små mængder, på passende steder. Hjælper det, eller der sker ikke noget.

Små sår og stik, men ikke generel indsmøring.

Og så kan jeg oplyse at mange hjemmehørende planter har en god virkning mod myggestik: Morgenfrue, vejbred og røllike.

Men den allerbedste kur er dog selvdannet immunitet, som opnås ved fisketure med 14 dages mellemrum over en periode på 2-3 år.

www.jensstolt.dk

jps@jensstolt.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jens S:

Ja, jeg har så orienteret mig, og fundet ud af at olien stammer fra et endemisk marrokansk træ (+ Mexico), med dybe rødder og godt med æteriske olier.

Olien er velundersøgt, og det er sikkert ikke det rene trolddom, at den kan nogle ting.

Jeg tror så også, at det er godt at den er dyr, og kun fås i små flasker, for så kraftige sager, er det nok ikke godt at overdosere, eller få for meget af.

Fælles for mange ørkenvækster, også dem vi har herhjemme, som fx enebær, eller i sydligere lande, eucalyptus,  er at deres oilieindhold, i virkeligheden skal forhindre at insekter eller andre dyr æder dem. Olierne har til hensigt at give larver og biller forstoppelser eller ligefrem forgifte dem. Olierne er aktive og giftige. De indvirker på metabolismen. Det kan være både godt og skidt.

Det er tæt på sandt, men alligevel ik helt. Olien stammer ik fra selve træet, og derfor beskytter den ik træet. Olien presses ud af kernerne/mandlerne, som er inde i en nød, som igen er inde i argan frugten, som vokser på træet. 
Desuden er olien ik giftig, da den sagtens kan spises, dog smager den kosmetiskeversion ik super. Men der findes en spise version, som Berberne har spist i mange århundreder...

Jens S:

Så... i små mængder, på passende steder. Hjælper det, eller der sker ikke noget.

Små sår og stik, men ikke generel indsmøring.

Og så kan jeg oplyse at mange hjemmehørende planter har en god virkning mod myggestik: Morgenfrue, vejbred og røllike.

Men den allerbedste kur er dog selvdannet immunitet, som opnås ved fisketure med 14 dages mellemrum over en periode på 2-3 år.

 

Du kan sagtens smøre hele kroppen ind generelt, dog er det spild af olie, hvis du drukner din krop i det, da kroppen ik kan absorberer mere end en vis mængde af gangen.

Jeg kender ik til evt virkning af de planter, og informationen omkring dette er yderst sparsom online...

Det er altså langt fra alle, som kan udvikle immunitet mod myggestik, da det ikke er alle, som kan tåle enzymerne i myggens spyt... 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Nov 08
Indlæg ialt: 560
Fra  CoolSlips.dk Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Ravn:

 

Sikke da en gang skjult reklame!  

Tjaa.. Den er jo i en kategori, hvor han gerne må reklamere. Så forstår ikke problemet.

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853

det er da lige gyldigt om det er en reklame eller ej, sp er om det virker.

 Har I prøvet det? Virker det ?For har overvejet at investere i sådan en i lang tid dog det er en smule dyrt.

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Fra Sydsjælland
Tilmeldt 17. Jun 13
Indlæg ialt: 240
Fra  Jens Stolt photography Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
Det er tæt på sandt, men alligevel ik helt. Olien stammer ik fra selve træet, og derfor beskytter den ik træet. Olien presses ud af kernerne/mandlerne, som er inde i en nød, som igen er inde i argan frugten, som vokser på træet. 
Desuden er olien ik giftig, da den sagtens kan spises, dog smager den kosmetiskeversion ik super. Men der findes en spise version, som Berberne har spist i mange århundreder...

En nød er også selve træet og en nød skal jo også beskyttes mod larver og dyr.

En nød er jo bare en madpakke til et nyt træ, plus evt lokkemiddel til abekatte.

www.jensstolt.dk

jps@jensstolt.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jens S:

Fashion-Seller:
Det er tæt på sandt, men alligevel ik helt. Olien stammer ik fra selve træet, og derfor beskytter den ik træet. Olien presses ud af kernerne/mandlerne, som er inde i en nød, som igen er inde i argan frugten, som vokser på træet. 
Desuden er olien ik giftig, da den sagtens kan spises, dog smager den kosmetiskeversion ik super. Men der findes en spise version, som Berberne har spist i mange århundreder...

En nød er også selve træet og en nød skal jo også beskyttes mod larver og dyr.

En nød er jo bare en madpakke til et nyt træ, plus evt lokkemiddel til abekatte.

Olien presses ud af kernerne/mandlerne inde i nødden. Så jeg forstår ik, hvor der er noget beskyttelse mod noget? Først skal laver og dyr spise frugten, derefter skal de knække den meget hårde nød, og først der vil de komme ind til kernerne. Dyrene i området spiser iøvrigt bladene og frugterne, og det er kun egern samt få andre dyrearter, som spiser kernerne...

Der lever ik abekatte ørkenen?

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Sydsjælland
Tilmeldt 17. Jun 13
Indlæg ialt: 240
Fra  Jens Stolt photography Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Orm i nødder? hørt om det?

Der findes rigtig mange biller især snudebiller, der lever inde i frugter.

De skal nok komme derind.

Og måske var der mange aber og mindre ørken dengang frugterne fandt ud af, hvordan de ville have det.

og findes der ikke netop temmelig mange aber i Marokko? Men det var mere en analogi. Mennesker er jo også aber.

Det er jo ikke sådan at frugterne blev lavet for at man kan presse olie af dem. Det er koevolution, hvor mennesker er så heldige at giftvirkningen ikke er målrettet pattedyr.

www.jensstolt.dk

jps@jensstolt.dk

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

En isterning paa stikket virker superet, behover ingen olier

Fra Agadir
Tilmeldt 11. Apr 13
Indlæg ialt: 176
Fra  Altomargan.dk Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jens S:

Orm i nødder? hørt om det?

Der findes rigtig mange biller især snudebiller, der lever inde i frugter.

De skal nok komme derind.

Og måske var der mange aber og mindre ørken dengang frugterne fandt ud af, hvordan de ville have det.

og findes der ikke netop temmelig mange aber i Marokko? Men det var mere en analogi. Mennesker er jo også aber.

Det er jo ikke sådan at frugterne blev lavet for at man kan presse olie af dem. Det er koevolution, hvor mennesker er så heldige at giftvirkningen ikke er målrettet pattedyr.

Hej Jens

F.s.a. argan der er du helt galt på den, og uden at du må blive fornærmet, så er du ude på dybt vand m.h.t. argannødden. Der er aldrig fundet orme eller tilsvarende gevækster inde i argannødder og træet har eksisteret i millioner af år. Argan frugten er ikke en trditionel frugt, men det betegnes som frugten. 

Og nej der findes IKKE mange aber i Marokko, der er kun aber til turisternes skue og irritation f.eks. i Marrakesh - og der er bestemt INGEN aber i det sydvestlige Marokko.

Det er jo super du mener at være i stand til at sige hvorfor vegetationen er som den er i verden, det gør dig jo ligefrem gejstelig i ypperste led :) 

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)