Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et sommertip til naturlig behandling af myggestik

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Agadir
Tilmeldt 11. Apr 13
Indlæg ialt: 176
Fra  Altomargan.dk Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders S:

En isterning paa stikket virker superet, behover ingen olier

Isterninger fjerne ikke årsagen til svien og kløen, den virker frysende og dermed bedøvende i kort tid. Det er derfor læger anvender frysning ved fjernelse af vorter :)

Fra Sydsjælland
Tilmeldt 17. Jun 13
Indlæg ialt: 240
Fra  Jens Stolt photography Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Altomargan.dk - Jan:
så er du ude på dybt vand m.h.t. argannødden. Der er aldrig fundet orme eller tilsvarende gevækster inde i argannødder og træet har eksisteret i millioner af år

Ikke?

http://www.moscamed.org.br/pdf/Cap_11.pdf

www.jensstolt.dk

jps@jensstolt.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jens S:

Orm i nødder? hørt om det?

Der findes rigtig mange biller især snudebiller, der lever inde i frugter.

De skal nok komme derind.

Og måske var der mange aber og mindre ørken dengang frugterne fandt ud af, hvordan de ville have det.

og findes der ikke netop temmelig mange aber i Marokko? Men det var mere en analogi. Mennesker er jo også aber.

Det er jo ikke sådan at frugterne blev lavet for at man kan presse olie af dem. Det er koevolution, hvor mennesker er så heldige at giftvirkningen ikke er målrettet pattedyr.

Yes det har jeg hørt om, men nu er disse nødder så hårde, at orme ik har haft succes med at trænge igennem dem endnu. Og jeg har godt set din link længere nede, men der omtales kun insekter i selve frugten, ergo ik i selve nødden... Og frugten spises også a geder, kameler og andre dyr, men de kan heller ik tygge, knække eller fordøje nødden...

Du har ret i, at alting i denne verden har en årsag, men træet har formået at udvikle en hård nød, som beskytter kernerne imod udefrakommende farer. Og træet/frugten/nødden har også udviklet sig i de mange millioner år, som det har eksisteret, og derfor er det umuligt at sige, om der var andre årsager flere millioner af år tilbage i tiden til, at træet er blevet til det, som det er idag...

Aber lever normalt i skove, og argan træer gror i ørkenen. Så det er ik aber, som har været problemet, og nok heller ik mennesker i tidernes morgen... 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Agadir
Tilmeldt 11. Apr 13
Indlæg ialt: 176
Fra  Altomargan.dk Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jens S:

Altomargan.dk - Jan:
så er du ude på dybt vand m.h.t. argannødden. Der er aldrig fundet orme eller tilsvarende gevækster inde i argannødder og træet har eksisteret i millioner af år

Ikke?

http://www.moscamed.org.br/pdf/Cap_11.pdf

NOPE - Artiklen taler om frugtkødet, mig bekendt, ikke inde i nødden.

Arganfrugten ser sådan her ud. Og ja det er korrekt at frugtkødet er mulig genstand for orme, hvis de overlever på vejen derhed, da der er videnskabelige undersøgelser der viser at de ikke overlever ret langt hen af vejen til træet. Men flyvende dyr kan naturligvis komme til frugtkødet og når frugten er faldet ned og nødden er fulgt modnet, så kan diverse smågevækster komme til indtil frugtkødet udtører.

Fra Sydsjælland
Tilmeldt 17. Jun 13
Indlæg ialt: 240
Fra  Jens Stolt photography Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Når vi så har holdt debat om alt muligt, så synes jeg det er en god ting at sælge olien som et dyrt kosmetisk produkt, og derved skaffe noget indtjening på træerne, i modsætning til at lade gederne æde dem.

www.jensstolt.dk

jps@jensstolt.dk

Fra Agadir
Tilmeldt 11. Apr 13
Indlæg ialt: 176
Fra  Altomargan.dk Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jens S:

Når vi så har holdt debat om alt muligt, så synes jeg det er en god ting at sælge olien som et dyrt kosmetisk produkt, og derved skaffe noget indtjening på træerne, i modsætning til at lade gederne æde dem.

I forhold til virkningen er olien faktisk latterlig billig, men i det der ikke er uanede mængder til rådighed, så skal priserne nok stige på sigt til gavn for marokkanerne der bor i områderne der er svært tilgængelige. Gederne lever ganske vel uden argantræerne, og nu er træerne jo altså beskyttet af UNESCO, så det går ikke at lade geder og kameler ødelægge dem. Der er flere grunde til at gederne og kamelerne tages hen til argan træerne, men den væsentligste er at hyrder sparer gå ture, for de betaler ikke for føden til dyrerne som de sælger til slagtning og tjener 100.000vis på om året :) - ligesom der ikke er vilde aber, så er der heller ikke vilde geder eller kameler hernede. Der er massere af vilde hunde og katte.

Fra Sydsjælland
Tilmeldt 17. Jun 13
Indlæg ialt: 240
Fra  Jens Stolt photography Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er faktisk et interessant træ.

Jeg fandt denne artikel, som siger at argon olie forhindrer (visse) mutationer.

http://www.academicjournals.org/ajfs/pdf/pdf2010/Jul/Dalouh%20et%20al.pdf

www.jensstolt.dk

jps@jensstolt.dk

Fra Struer
Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 1118
Fra  MG CONSULTING Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som dog nogle debatter kan eskalere Cool

Jeg vil glæde mig til at prøve det, engang når jeg skal til italien igen ved Gardasøen - for der går de bare efter en :) 

I må have en genial dejlig sommerferie med massere af solskin 

Bedste hilsner 

Mads Grønning 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jens S:

Det er faktisk et interessant træ.

Jeg fandt denne artikel, som siger at argon olie forhindrer (visse) mutationer.

http://www.academicjournals.org/ajfs/pdf/pdf2010/Jul/Dalouh%20et%20al.pdf

Det er både et interessant træ, men det er også mega underligt på mange punkter. Interessant fordi det har en masse egenskaber og evner, som ingen andre træsorter har, men underligt fordi flere ting på træet, ik er som ved andre træer...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Spis "ekstra stærk b-vitamin". Så gider myggene ikke stikke dig. Det kan fås på apoteket. Og man kan ikke overdosere det. Får kroppen for meget b-vitamin så kommer det bare ud den anden ende ;)
Alternativt kan jeg oplyse at hvis man er under kemobehandling så holder myggene sig også væk. Men kan af personlig erfaring sige at jeg foretrækker vitaminpillen :)

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)