Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp - Min partner er for "ihærdig"

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 16. Jul 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Amino.

Jeg skriver da jeg har startet virksomhed med en tidligere kollega og rigtig god ven, og det går helt fantastisk fremad, også bedre end budgetteret.

Nu er mit problem at min partner som jeg er startet op med er begyndt at blive for ihærdig. Han er begyndt at benytte sig af taktik og af at spille kommende ledere en smule ud imod hinanden (i starten var de ikke opmærksomme på det) og det demotiverer selvfølgelig medarbejderne.

Han føler sig presset og føler at hvis der har været en dårlig dag (en Onsdag f.eks), så er den dag på ugen definitivt dårlig fremover, og hvis der har været en god dag (Tirsdag f.eks.) så er det sådan det er i al fremtid.

Hans hjerne kører i maksimalt gear hele tiden med ledelsesstrategier og taktik, istedet for at fokusere på at vi lige nu er nystartede og at vi skal fokusere på den ene kontrakt vi har fået, og som vi performer rigtig godt i forhold til.
Vi driver telemarketing og det er en hård og

Vi har kun drevet virksomheden i 6 uger på nuværende tidspunkt, og han kan sagtens se at det går fremad, men hans hoved står ikke stille et sekund, og han kan ikke forene sig med at vi skal fokusere på den ene opgave.

Jeg ved nogen sikkert vil sige at jeg skal droppe ham, eller droppe virksomheden, men lad mig sige med det samme at det ikke er en mulighed. Jeg ønsker at vi får løst problemet, både fordi han også er en god ven og jeg holder meget af ham, men også fordi vi har rigtig mange penge ude at svømme.

Han er godt klar over at hans hoved er ved at svømme over, men ved heller ikke selv hvad han skal gøre. Hans hoved oversvømmer med drømme og visioner, organisationsdiagrammer, kundestrategier, salgsteknikker, netværkssnak og rigtig mange andre tanker han gør sig.

Nogen der har lidt konstruktiv input? Jeg skal (igen) mødes med ham i dag og tage en snak om det her, da det stresser både mig og de andre medarbejdere, og det truer vores virksomheds eksistensgrundlag.

Har du/I et godt forslag til hvad jeg kan gøre? Hvilke ting jeg kan tage op med ham? Jeg vil gerne gøre det uden at han føler sig endnu mere presset og hans tankers hastighed stiger med 20%.

Al input er velkommen :)

Den ihærdige partner.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

faldt lige over det her og fandt det rimeligt intressant må jeg sige. men først og fremmest er der en stop knap på din partners angående problemet med at tænkte 120 i timen. hvis der ikke er det må du kigge en anden vej. det jeg mener med det er at hvis i deler kontor ville det kunne. være godt angående at du kan hjælpe ham på. til at sige stop lige her jeg skal nok tage mig af det. noget i den stil eller du bliver måske nød til at tage styringen af hele virksomheden også sige han skal sættes til en ting af ganggen. og når det er gjort går han videre med den næste opgave. 

Fra Køge
Tilmeldt 22. Mar 10
Indlæg ialt: 484
Fra  IT Operators Aps Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Få skruet et advisoryboard sammen, som kan hjælpe jer med jeres strategi - og bliv så enigeom, at I skal forfølge den, med alle midler. 

Måske er det ikke smart at din ven har personaleledelse, hvis han allerede efter 6 uger har spillet ansatte ud mod hinanden :)

At have gåpåmod, lyst til at lægge en masse energi i virksomheden er ikke en dårlig ting - energien skal bare bruges konstruktivt. 

IT Operators Aps - Professionel IT Service og Support 

Tilmeldt 14. Nov 12
Indlæg ialt: 95
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej ''Partner''.

Tag det med ro, og lad dig ikke smitte af hans adfærd i første omgang.

For mig lyder det som om din partner er simpelthen så overgearet, fordi han er ved at nå sine grænser, måske?? Nu ved jeg ikke hvor mange år i har i bagagen på området, men en ting er sikkert. Passer han ikke på med at danse på adskillige områder samtidig brænder han hurtig sammen, og det mener jeg at jeg kan læse mig frem til. 

Jeg har selv prøvet det for mange år siden, og blev siden den tid noget klogere......

Tag hver morgen en start up samtale med din partner, og hold jer til det hvad dagens formål skal gå ud på. Involvere jeres phonere i mødet, også vil du efter ganske få morgenmøder opleve tilfredse og motiverede medarbejdere.

Op del opgaverne konsekvent imellem Jer, og hvis din partner ikke kan fokusere på sine områder, som I aftaler, vil jeg anbefale at overveje om du har den rigtige partner til din virksomhed.

Det ene er at være venner privat, det andet er at det så også lykkes i et samarbejde.....også det har jeg forgæves prøvet på et tidspunkt. Følelser vil der altid være med i så fald, og det fremmer ikke mulighederne at styre en virksomhed med klar tanke og handling.

Når han allerede er igang med at demotivere kommende ledere / medarbejderne, så er det et klart tegn på, at han mangler kompetence.

Mht. økonomien vil jeg i værste fald udbetale min partner, også finde en god samarbejdspartner udefra.

Jeg kan godt forstå din holdning, og helt sikkert følge dine følelser m.m. Ingen tvivl om det.

Hvis jeg kan hjælpe dig yderligere er du velkommen til at få en snak med mig.

Op med humøret :))

Bevar roen og sig det som det er. Enten kan han se pointen i ovennævnte, eller I mister det hele på engang.

Mange venlige hilsener - Petra

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 1085
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Drop mig en mail eller ring.

tror godt jeg ved hvor han er og ja ikke sjovt for andre men en peak for ham.

Er selv coach uddannet (arbejder ikke som det) og tror godt jeg kan hjælpe jer to fremad.
En ting er sikkert, du skal gå på listefødder for at få ham i tale 

Tilmeldt 14. Nov 12
Indlæg ialt: 95
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Dejligt med hurtig professionel hjælp !! Det glæder mig på  'ihærdigheds' vegne - krydser fingre for Jer, at alt går vel.

Dbh. Petra

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 789
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

I skal naturligvis arbejde sammen om tingene og udnytte hinandens styrker. Tag de ting han er god til og læg ansvaret hos ham. Det du mestrer, kan du så tage dig af. Personaleledelse er ikke nødvendigvis hans stærke side. Overvej sammen om det skal fjernes fra hans skuldre. Når man starter noget op med en kammerat, så skal man vide at der kommer en del alvorlige samtaler undervejs, og det gør det svært at arbejde sammen som gode kammerater.

Men det kunne muligvis hjælpe ham at arbejde med kortsigtede mål. Måske skal det helt ned på uge- eller dagsbasis, så han får lettere ved at forholde sig til det, uden at skabe paniske forhold omkring sig. Hvis du har nemmere ved de langsigtede mål, så er det dig der tilpasser det, og så kan I tage en snak hver morgen om dagens opgaver og udfordringer. 

Men du skal tage det i trygge rammer og uden løftet pegefinger. Tag en snak om hvordan I kan fordele ansvarsområderne, men vær ærlig med hinanden uden at pakke det hele ind. Du får først prøvet dine egne ledelsesevner af, når du står med en situation som eksempelvis denne. Jeg har haft gavn af ikke at nævne specifikke eksempler. Noget i stil med "da du sagde sådan og sådan" eller "Nikolaj (sælgeren) blev stiktosset, da du viste de andre hvor dårlige hans resultater var" og lignende. Nævn det gængse problem. Folk er som regel klar over at visse ting kunne være klaret bedre, end de gjorde det sidste gang Smile

Venligst

Brian Phillip

Fra Thorsø
Tilmeldt 30. Jan 13
Indlæg ialt: 127
Fra  Smart Charge Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Udfordringen minder mest af alt om en udefineret forventningsafstemning… med de underpunkter den nu måtte indeholde.

 

Jeg vil lige som Firmaconnect.net gerne hjælpe i form af business coaching, herigennem ledelses- og personlig udvikling samt noget teamtræning - jeg har da før hjulpet andre Aminoer Wink

 

Jeg tror måske også I kan hjælpe mig med noget - send en mail eller PB hvis interesseret, så finder vi ud af noget.

Smart Charge - en nytænkende og fornøden service

Tilmeldt 16. Jul 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 6 person
Hej Alle.

Tusinde tak for jeres gode svar, jeg sætter stor pris på dem!

Her er hvordan det gik:
Efter jeg havde skrevet herinde, begyndte han at skrive beskeder til mig, igen om hans tanker, og vi aftalte at mødes og gå en tur og tale om det hele.

Vi mødtes, jeg havde frugt og faxe med i tasken, og vi gik hele aftenen og talte sammen, satte os jævnligt ned, fik kigget hinanden dybt i øjnene og fortalt præcis hvorfor vi reagerer som vi gør over for hinanden og over for vores medarbejdere.

Jeg fortalte ham omkring min frustration, og om hvad vores medarbejdere betroede til mig. Om mine tanker om hvad der er galt, og jeg lyttede selvfølgelig til hvad han havde at sige.

Jeg kan fortælle jer at det gik rigtig godt!
Jeg startede med at fortælle ham at jeg er stolt over hvad vi har formået at starte op, at vi har skabt arbejdspladser, en bæredygtig forretning, en imponerende omsætning, og et sted hvor folk glæder sig til at komme på arbejde. Jeg fortalte ham hvor meget jeg sætter pris på hans arbejde, og han fortalte ligeledes hvor stor pris han sætter på mit, hvilket betød meget for mig. Jeg fik også fortalt ham at jeg var bekymret for ikke bare firmaet´s fremtid, men også hans helbred og for at han ikke fik koblet fra når han endelig havde fri. Det var meget "intimt" at tale om vores følelser hvor vi var nød til at komme ud med det hele, men det var også meget givende for os begge!

Vi fik kontaktet nogle af de mennesker vi har brugt til at spare med i forbindelse med opstarten af vores virksomhed, og har blandt andet fulgt rådet omkring Advisoryboard fra Kim Gregersen. Vi mødes på Mandag med tre personer der vil hjælpe os gratis videre (og vi skylder dem stor tak!) - En direktør for finansafdelingen ved en stor dansk bank, en nordisk kundeservicedirektør, samt en markedsføringsdirektør med ansvar for det europæiske marked - Alle fra brancher som kender til det vi arbejder med, og personer vi tidligere har arbejdet sammen med i andre firmaer.

Jeg fik fortalt min partner omkring mine bekymringer med hensyn til ledelse, for på trods af hvad nogle af jer nævner, er han normalt en helt fantastisk leder, modsat mig selv, som er ham der får tingene til at ske i kulisserne. Han var enig med mig i stort set det hele, og havde selv haft de samme tanker. Han fortalte om sine frustrationer omkring de medarbejdere der gerne vil være med til at få firmaet videre, og som skriver til ham om aftenen for at komme frem i firmaet. Jeg var ikke klar over at medarbejderne pressede på denne måde, så for mig var der også ny læring.

Vi blev enige om følgende:
- Advisoryboard mødet Mandag hvor dem vi kontaktede rigtig gerne ville mødes.
- Når medarbejderne skriver om aftenen skal han ikke gå i dialog, han skal skrive pænt at "vi kan tage den imorgen på arbejde :)"
- Han skruer ned for vores ambitioner - ihvertfald over for medarbejderne - Og vi deler dem sammen (som tidligere) uden at de kommer videre.
- Organisationsdiagrammer, ledelsesstrategier m.m. gemmes væk indtil vi har brug for dem. Med 6 medarbejdere er der ikke brug for de store strategier endnu.
- Faste mødetider, for os begge, og for medarbejderne.

Vi tog et møde med medarbejderne Onsdag morgen, serverede morgenmad, og talte kort og præcist om vores fokus de næste 2 måneder, satte individuelle samt samlede mål us fra medarbejdernes præstation de sidste 6 uger, og medarbejderne kom ud med lidt luft. Efter de 20 minutter virkede det som om vi alle var synkroniseret, og begyndte at arbejde. Vi havde et fantastisk fokus og præsterede så godt at vores kunde skrev til os sidst på dagen for at høre om vi havde ændret strategi, da vi overperformede.

Vi sluttede af med et telefonmøde Onsdag aften hvor vi fik talt lidt om hvordan det havde virket på medarbejderne, og de var i et fantastisk humør hele dagen. Vi huskede at takke hinanden for at arbejde sammen, og for at vi kan tale så godt om tingene.

Jeg føler at jeg fik brugt jeres konstruktive forslag og at det hjalp rigtig meget, og jeg har garanteret glemt noget her i min opsummering - Det var trods alt 4-5 timer hvor vi fik talt om rigtig meget!

Jeg skylder jer alle en stor tak, og også tak til pgp, Firmaconnect.net, Brian Ph. og Thomas Sejersen Leerbeck for jeres tilbud om at søge hjælp ved jer. Jeg vil meget gerne vende tilbage til jer hvis vi skulle støde på den slags udfordringer igen, eller hvis det begynder at glide igen, uden at vi kan styre det.

Af hjertet tak :)

Den ihærdige partner.

Tilmeldt 14. Nov 12
Indlæg ialt: 95
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Super !!!!.....siger jeg bare, og hjertelig tillykke med sejren for Jer begge to.

Med de ovennævnte, professionelle redskaber kan det kun gå en vej - endnu mere succes, og vækstpotentiale.

Du er altid mere end velkommen til at kontakte mig Skype-Smile

De bedste hilsner - Petra

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)