Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kommer i på nettet med jeres bærbar pc?

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 19. May 05
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har lidt problemer med at arbejde på min bærbar pc. Da jeg ikke kan finde ud af at indstille windows XP pro til at gå på nettet via infrarød på mobilen. Har snart forsøgt med det ene og det andet i over 1 år Er der nogen som ved hvordan man gør? Hvordan kommer i på nettet med jeres bærbar?
Fra Valby
Tilmeldt 4. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Plejer egentlig bare at sætte netstikket i

Ok, slut med fordummende kommentarer:

Kommer an på hvilken mobil du har, og du skal forbinde via CSD (almindelig mobilopkald) eller via pakke koblet data (eksempelvis GPRS, 3 mm)

Oftest skal der først installeret en driver der genkender din telefon når du ligger den ved siden af din IR port, og efterfølgende en modem driver til brug af Internet opkobling.

Efter dette skal der så opsættes hvordan du vil connecte.

Har selv en Sony Ericsson W800i, og der fulgte faktisk et program med til at koble på med GPRS. Skulle bare lige lure opsætningerne lidt på telefonen, men virker upåklageligt (om end dræbende langsomt)

Så kort og godt et svar du ikke kan bruge til så meget praktisk, prøv evt at ringe til dit teleselskab - de ved oftest hvordan. Ved Sonofon har en glimrende afdeling til dette (var leder for den engang )

Held og lykke med det.
Tilmeldt 19. May 05
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Foged

Tak for dit svar. prøvede at smække drivere til min sony ericsson k700i men havde ikke held med det. Har snakket med telmore i dag, men fik ingen information som kunne hjælpe. Kan simpelthen ikke forstå det skal være så svært
Fra Valby
Tilmeldt 4. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :
SE K700i fungerer på samme måde som min W800i så vidt jeg ved.

Når du aktiverer IR på din bærbare, og IR på din telefon og sætter dem over for hinanden - siger Windows så noget?

Hvios den gør kan du hente Driver til k700i her

Og til at opsætte en WAP forbindelse kan du bruge programmet Mobile Networking Wizard (MNW) Som kan hentes her

Oversigt over al software til SE K700i

Hvis det lykkedes så langt, skal du bare sætte MNW op, når forbindelsen er skabt, og tilsluttet via IrDA

Som modem skal du vælge SE K700i IrDA modem (eller hvad det nu hedder med din)
Log på lader du være (blank)
GPRS/3G henter indstillinger - og i accespoint (APN) skriver du wap

Burde være det der skal til.

Virkede i første hug her, uden problemer.
Fra Valby
Tilmeldt 4. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Er du forresten i Aalborg af den ene årsag eller den anden, kan du svinge forbi vores kontor - så skal jeg hjælpe dig med opsætning.

Amino tjeneste på højeste niveau
Tilmeldt 19. May 05
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Foged

Tusind tak for dine flotte svar. Det er da service på højt plan Kan næsten kun anbefale netmedia.dk nu

Nu kommer måske det dummeste spørgsmål. Jeg gik ind i enhedshåndteringer og der står en ! ud fra infrarødport. Bliver helt nervøs nu, måske har den ingen infrarødport. Hvordan kan jeg se om den har en infrarød port?

Har dog et usb kabel til min min k700i.

Tilmeldt 19. May 05
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :
jeg ændre mit spørgsmål. For nu har jeg haft held med at tilslutte usb og installere driveren. Hvordan kobler jeg nu op på nettet via usb kablet i stedet for?
Fra Valby
Tilmeldt 4. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 08:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/17/2006 9:59:08 PM
Forfatter: Jimbo
Bliver helt nervøs nu, måske har den ingen infrarødport. Hvordan kan jeg se om den har en infrarød port?


Det er fordi at din IR port ikke er installeret korrekt så (hvilket jo forklarer en hel del....)

Check dine drivere til din laptop, så ! forsvinder - burde løse dine problemer.
Fra Valby
Tilmeldt 4. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/17/2006 10:15:50 PM
Forfatter: Jimbo
nu har jeg haft held med at tilslutte usb og installere driveren. Hvordan kobler jeg nu op på nettet via usb kablet i stedet for?


Det er på samme måde som beskrevet længere oppe hvis du vil bruge GPRS. Om det er via USB eller IR gør ingen forskel - det er jo bare måden man forbinder mobilen med PC''en på.
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har købt et 3G datakort ved 3. Det løste mit problem

Kortet fik jeg iøvrigt gratis, mod at tegne uopsigeligt abo i 18 måneder á ca. 32 kr/mdr. Når jeg er udenfor 3''s dækningsområde kører jeg GPRS, og det er helt OK til mail, browsing på Amino etc. (selvom man står på Lars Tyndskids mark kan man jo godt have brug for at logge på Amino ) Trafikpriserne er iøvrigt acceptable.
 
 
Det har kørt problemfrit, og jeg er ganske tilfreds med den løsning.
 
mvh Carsten
Side 1 ud af 3 (26 indlæg)