Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af Wifi elektronik fra Kina

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 24. Jul 13
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey...

Jeg står og vil frygteligt gerne importere nogle Wifi produkter fra Kina, men producenten gør mig opmærksom på at de ikke kender reglerne for radio certificering i EU. Produkterne er godt nok CE godkendt, men hvad er der ellers man lige skal have styr på før at import ville være muligt?

På forhånd tusinde tak for hjælpen :)

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal ind på EU's hjemmeside og tjekke det passende direktiv :-)  Der vil stå, hvad du skal dokumentere.

Umiddelbart vil jeg tro, at det ville være noget affaldshåndtering mm. 

Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du fået en sample? (prøve)

Ellers kan det jo godt være producentens måde at gøre dig opmærksom på, at det jo altså nu en gang er kina kvalitet du køber. At få den CE godkendelse er mig bekendt ikke ens betydning med kvalitet.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Siden produktet indeholder radio-baseret sender/modtager er det sikkert nødvendig med flere tests og godkendelser end bare CE.

Mvh Carsten

Tilmeldt 24. Jul 13
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusinde tak for jeres svar...

@Jacob
Taler vi et direktiv der ligger udenfor CE?

@moreldr
Jeg har fået en sample, og det er et internationalt anerkendt mærke. Det specifikke produkt jeg er interesseret i, er bare ikke på det europæiske marked.

@Carsten Jacobsen
Jeg troede netop at det var disse CE mærkningen bl.a. er til for at sikre? Hvilke andre er der?

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes et hav af godkendelser. Tænk på hvis produktet er dårligt designet og udsender for meget (radio)støj, som er til gene for andre apparater. CE går mere på om du kan komme til skade ved at bruge apparatet, så vidt jeg husker.

Tilmeldt 24. Jul 13
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er der da noget jeg så absolut har misforstået... Altså jeg kunne da tage udgangspunkt i flg. 3 direktiver.

1999/5/EC - on radio equipment and telecommunications terminal equipment and the mutual recognition of their conformity

2004/108/EC - on the approximation of the laws of the Member States relating to electromagnetic compatibility and repealing Directive 89/336/EC

2006/95/EC - on the harmonisation of the laws of Member States relating to electrical equipment designed for use within certain voltage limits

...der er selv. flere direktiver der ville kunne passe, men tager vi eks. det første direktiv og hopper til Article 3.2.

"In addition, radio equipment shall be so constructed that it effectively uses the spectrum allocated to terrestrial/space radio communication and orbital resources so as to avoid harmful interference."

...har du jo faktisk allerede det første krav mod interferens. Eller er det mig der er galt på den?

Hvem kunne man evt. kontakte for et konkret svar?

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har tidligere arbejdet med Kim Boll Jensen (www.bolls.dk) om myndighedsgodkendelser af forbrugerelektronik. Men det er en del år siden...

Tilmeldt 24. Jul 13
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige skudt en mail af til ham, så nu ser vi. Tusinde tak for jeres kommentarer.

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 08:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg arbejder til daglig som elektroingeniør med produkter, der udsender radio-stråling (herunder wifi) og har haft godkendelser tæt inde på livet.

CE dækker alting, sikkerhed, udstråling, osv. Enhver kan skrive CE på sit produkt uden at have en godkendelse. Hvis nogen beder om en rapport har man 3 måneder til at fremskaffe dokumentation for at ens produkt overholder CE. Stol aldrig på at et produkt er CE-godkandt fra fjernøsten medmindre det er et anerkendt brand eller du har dokumentationen. Kineserne bruger et mærke, der minder om CE i udseende men går under "Chineese Export". Prøv at google "CE Chineese Export" eller lignende. Forskellen er primært afstanden mellem bogstaverne.

Jeg kender godt Bolls og har selv været der og lave målinger. De kan ikke lave en godkendelse. Du skal have fat i www.delta.dk. Regn med at den samlede udgift for at få lavet en udstrålings-godkendelse er 100000 - 200000 kr. En ikke ubetydelig del af arbejdet er at finde ud af, hvilke specifikke krav, der skal overholdes.

Mvh.

Carsten

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)