Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan du navngive denne programmeringsart ? For nørder.

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 21. May 13
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads Mogenshøj:

Man kan ikke manipulere grafik med jQuery, og ajax er bruges til kommunikation mellem front- og backend. De ting bruges til at lave websitet, men ikke til at lave visualiseringen.



Jeg er uening :)
HTML Canvas og jQuery arbejder da glimrende sammen og kan uden problemer tegne grafer, cirkler osv.
Derefter kan disse figurer manipuleres med data der modtages igennem AJAX.
http://anthonyterrien.com/knob/ kunne være et eksempel på en måde man kunne vise live-statistik.
 

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  dk Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren Mastrup:
Jeg er uening :)
HTML Canvas og jQuery arbejder da glimrende sammen og kan uden problemer tegne grafer, cirkler osv.
Derefter kan disse figurer manipuleres med data der modtages igennem AJAX.
http://anthonyterrien.com/knob/ kunne være et eksempel på en måde man kunne vise live-statistik.

Ja, det hele er jo javascript, så selvfølgelig kan det lade sig gøre. Men det her er enkeltstående jQuery plugins, udviklet til ét specifikt formål. jQuery er grundlæggende et bibliotek til DOM manipulation, de andre frameworks jeg nævnte er udviklet specifikt til 'grafik-manipulation' via canvas.

Så hvis behovet ikke præcist matcher et jQuery plugin som allerede eksisterer, og der skal specialudvikles en større visualisering, bør man bruge et værktøj der passer til opgaven.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 21. May 13
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads Mogenshøj:

Ja, det hele er jo javascript, så selvfølgelig kan det lade sig gøre. Men det her er enkeltstående jQuery plugins, udviklet til ét specifikt formål.



Vi er enige ;)
Når jeg siger jQuery, dækker det også over de plugins der er baseret på det. 

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)