Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virmsomhedstype som jeg kan komme ind i senere...

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Apr 08
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,
Vi er 2 kammerater som har fundet en god ide til en virksomhed, og vi har lavet forarbejdet og fundet ud af at ideen burde være bæredygtig.
Nu vil vi så gerne prøve det af i praksis som en bibeskæftigelse inden vi siger vores job op og kaster os 100% ud i det.
Umiddelbart var det jo bare at oprette et I/S og komme igang, men det er ikke så ligetil alligevel, for jeg er bundet lidt på hænder og fødder i min nuværende kontrakt, så jeg kan ikke stå som medejer eller lign, og vi har derfor aftalt at alt skal stå i min kammerats navn.

Hvordan skruer vi bedst mulig en løsning sammen ?
En enkeltmandsvirksomhed duer jo ikke, da jeg så ikke vil kunne få løn som jeg forstår det, og min kammerat vil blive beskattet af resultatet.

Det er meningen at vi på sigt gerne vil over i et ApS som vi stifter i fællesskab og bliver medejere begge. Ved selvfølgelig godt at indtil det tidspunkt er det meget med tillid, men det er jo chancen jeg må tage. 

Mvh
Iværksætteren med den gode ide ;-) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46529
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Syswatch:
En enkeltmandsvirksomhed duer jo ikke, da jeg så ikke vil kunne få løn som jeg forstår det, og min kammerat vil blive beskattet af resultatet.

du kan sagtens få løn i din partners enkeltmandsvirksomhed - hvis ikke det er imod din kontrakt - og pas nu på, for opdages du og din kontrakt kræver du anvender din fulde arbejdskraft på dit arbejde - så kan du jo miste det pludeselig

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)