Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny shop og 301 redirect

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Kvist:
Men kan jeg også bruge det, når det er længere nede i stien jeg bruger æøå?

Der bliver det til AA-AE-OE :-)

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Kvist:
Og det KAN da ikke passe, at det ikke kan lade sig gøre!

Selvfølgelig kan det lade sig gøre, spørgsmålet er om det kan lade sig gøre gratis her på en søndag :-)

Jeg er på ingen måde ekspert, men måske løsningen er noget URL encoding. Du kan prøve at encode URL´en og se om det så virker som det skal. Til URL´encoding af f.eks. filtersøgninger til affiliate plejer jeg at bruge http://www.exadium.com/tools/online-url-encode-and-url-decode-tool/

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgelig kan det lade sig gøre. Jeg kna jo bare kode det ind i headeren... Simpelt check i PHP før alt andet.

Men det må da også kunne lade sig gøre i .htaccess ... Hvilket jeg finder er den mest elegante løsning.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Kvist:

Selvfølgelig kan det lade sig gøre. Jeg kna jo bare kode det ind i headeren... Simpelt check i PHP før alt andet.

Men det må da også kunne lade sig gøre i .htaccess ... Hvilket jeg finder er den mest elegante løsning.

htaccess er langt fra den mest elegante løsning, du vil finde ud af at du skal ind og bruge rewrites of være helt sikker på at du kan hive fat i æøå mv via deres ASCII eller unicode betegnelse. Og selv her kan det gå galt i htaccess filen.

Ud over det vil du skulle lave så meget kode i htaccess, for netop at ramme  forskellige situationer, at dit sites performance daler. En test jeg lavede i går aftes, grundet et nyt blogindlæg der er på trapperne, viser at en simpel rewrite fra www til non-www gør at performance bliver ca 7% dårligere, så kan du selv prøve at regne ud hvor meget dårligere den bliver hvis du skal lave rewrites for alle de urls du nu gerne vil 301 redirecte. 

Den klart bedste og nemmeste er PHP metoden.

MVH Kim Tetzlaff

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)