Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Privat køb i andet eu land

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 14. Aug 13
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Kan jeg sælge en vare fra et andet EU land til en dansk privat person og efterfølgende sende den solgte vare til personen og fakturere ham for den moms sats der er i det pågældende EU land jeg sidder i

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46558
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:38
Hvor mange stjerner giver du? :

momsen retter sig efter afsender OG modtager som umiddelbart nej . men du må nok forkloarfe mere - han kan jo aldrig som privatperson modtage noget som  helst uden moms i DK´ En privat person vil altid skulle betale fuld DK moms uanset hvor varen kommer fra

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Aug 13
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 00:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja men hvis jeg nu sælger et produkt som kun har 12 procent moms i det land der bliver faktureret fra

Eks. 100 kr plus moms fakturaen lyder så på 112 kr inkl moms, kan jeg så sende den pakke med GLS til dk med god samvittighed?
Fra Nyborg
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 75
Fra  Pancony Skrevet kl. 00:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nej - Du skal fakturere med 25% dK moms.

Og endnu værre - Hvis du ikke gør det vil du blive opkrævet for differencen af det danske told/skattevæsen.

Og med mindre du er på en fjern ø-stat i Stillehavet vil det danske "væsen" sagtens kunne finde dig og opkræve pengene.

Der er i dag kun ganske få stater tilbage som Danmark ikke har skatteaftaler med.

Så altså 25% moms.

Hilsen

Peder Andersen

Pancony.dk - Salg - SEO - Markedsføring og Finansiering

GRATIS startpakke på Pancony.dk

Tilmeldt 14. Aug 13
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 01:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er da helt galt, hvis du bestiller noget hos zooplus.de og lægger varen i kurven så koster den det samme om du er tysker eller dansker, den regner kun transport prisen ud når du vælger dk som modtager momsen flytter sig ikke
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12674
Skrevet kl. 01:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Petfood:
Det er da helt galt, hvis du bestiller noget hos zooplus.de og lægger varen i kurven så koster den det samme om du er tysker eller dansker, den regner kun transport prisen ud når du vælger dk som modtager momsen flytter sig ikke

Det er jo helt korrekt efter gældende  EU moms regler, de skal opkræve tysk moms til danske privatkunder.

 

Tilmeldt 14. Aug 13
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 01:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja men det er ikke det Peder skriver.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12674
Skrevet kl. 01:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er dig der blander tingene sammen, der er forskel på om det er et privatkøb eller et erhvevskøb.

 

 

Tilmeldt 14. Aug 13
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 02:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Så prøver vi igen:)

Jeg har et firma uden for Danmark som sælger produkter til danske privatkunder og JEG sender varen til kunden i Danmark.

Den vare jeg sælger til kunden har kun 12 procent moms i det land mit selskab er registreret

Kan jeg sende den vare til Danmark med 12 procent moms på fakturaen?
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12674
Skrevet kl. 02:10
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Er dit firma indenfor EU og sender samt fakturere direkte til den private kunde i DK så er svaret ja.  Husk nogle vare er pålagt dansk punkafgift.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)