Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

RKI / DANKORT.....kan det nu osse passe ?

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Krarup
Tilmeldt 29. Nov 12
Indlæg ialt: 339
Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne lige understrege at man sagtens kan benytte Ewire eller Paypal i en fysisk forretning. Eksempel:

Du har en tøjbutik, hvor dit kasseapparat er en bærbar computer. Du har lavet en simpel QR scan opsætning, hvor du scanner varen, som tilføjes til kundens "kurv". Når alle varer er scannet, sendes data til Paypal eller Ewire vha. POST. Du beder om kundens betalingskort og indtaster kortnummer osv, og modtager herved betaling.

Eller, du beder kunden om selv at indtaste kortnummer på en skærm.

Det der sker i en online webshop er at du sender data fra din hjemmeside, til Paypal, Ewire, eller en af de andre, vha POST. De data du typisk sender til deres gateway, er ordrenummer, kundens navn, kundens email og det samlede beløb. De data kan altså sagtens indtastes manuelt, i en HTML form og derefter sendes vha. POST til gatewayen.

Metoden er måske lidt mere besværlig end feks en dankort terminal, men det er præcis de samme ting der sker bag "facaden". Smile

YourBanker - Sammenlign lån og få gratis tips og tricks

Tilmeldt 14. Aug 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Egsholm.

Nordea kan på ingen måde tage pant i noget selskabet ejer, medmindre at selkabet låner penge hos dem, selskabet er en juridisk person, som var det din partner, de tilfælde hvor der tages pant er somregel omvendt, hvor du kautionerer for selskabet, når selskabet har behov for lån, så tegner du en hæftelse personligt hvor du hæfter for pengene.

Men du skal være obs på at alle værdier i selskabet ejes af selskabet, og skal beskattes hvis de skal ud af selskabet på et senere tidspunkt.

Men afhængigt af hvor stor en kapital du har at starte for , så er den typiske model i din situation enten en fond med et holdingselskab som ejer aps eller lignende.

Og ja typisk i udlandet, da der er væsentlige skattefordele ved overskud der. 

Mærsk blev ikke rig af at betale skat og kørte sin virksomhed efter ovenstående model.

håber det var svar, ellers som skrevet, prøv at læse lidt om det på http://omniacorp.com/stiftelser/trust-fonde

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 823
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Egsholm.

Pas nu godt på du ikke lader dig forføre af lette løsninger.

Jeg kan IKKE anbefale mystiske konstellationer af fonde, holdingsselskaber og andet, der køres fra skattely - og som efterfølgende "ejer" et driftselskab i Danmark.

I bedste fald slipper du afsted med at beholde en del af det du tjener (resten går til drift af udenlandske ydelser) - i værste fald unddrager du bevidst din skat (jeg skal her meddele at jeg intet har tilovers for skat), og risikerer at komme i fængsel.

Det er ganske rigtigt at ingen kan gøre udlæg i et selskab besiddelser pga. dine personlige forpligtelser - men du kan være helt sikker på de kan tage dine anparter/aktier som sikkerhed - og så er du lige langt

Tilmeldt 14. Aug 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Bennie Larsen:
I bedste fald slipper du afsted med at beholde en del af det du tjener (resten går til drift af udenlandske ydelser) - i værste fald unddrager du bevidst din skat (jeg skal her meddele at jeg intet har tilovers for skat), og risikerer at komme i fængsel.

der vil altid være udgifter hvor der tjenes penge, men at det er skatteundragelse, nej, driftselskabet i danmark betaler skat i Danmark, og overskydende kapital skubbes op i trustfonden, som kan geninvestere pengene og betale skat i det land den er i, feks. Sweis, hvilket der er masser af større firmaer der gør.

Bennie Larsen:
Det er ganske rigtigt at ingen kan gøre udlæg i et selskab besiddelser pga. dine personlige forpligtelser - men du kan være helt sikker på de kan tage dine anparter/aktier som sikkerhed - og så er du lige langt

Rigtigt, af samme årsag er modellen med en fond reelt det eneste rigtige såfremt der er penge at starte for, alternativt, forhandel en ordning på plads med dine kreditorer, håb på at du kan følge med til at betale dem hver den 1ste, samtidigt med at du skal have overskud til din virksomhed, uden slinger i valsen.

Og der absolut ikke noget forkert i at tænke på sig selv og de rammer man ønsker omkring sin virksomhed efter en konkurs, hvadenten den er personlig eller virksomhedsmæssigt.

mvh.

Kenneth

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 823
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

@Kenneth Falke

Vi taler om en håndværker her - ikke et mindre imperium.

Kenneth Falke:
Og der absolut ikke noget forkert i at tænke på sig selv og de rammer man ønsker omkring sin virksomhed efter en konkurs, hvadenten den er personlig eller virksomhedsmæssigt.
Bestemt ikke - det mener jeg da heller ikke jeg gav udtryk for.

Kenneth Falke:
Rigtigt, af samme årsag er modellen med en fond reelt det eneste rigtige såfremt der er penge at starte for, alternativt, forhandel en ordning på plads med dine kreditorer, håb på at du kan følge med til at betale dem hver den 1ste, samtidigt med at du skal have overskud til din virksomhed, uden slinger i valsen.

Det lyder næsten som om det skulle være bedre at give penge til dem der driver fonden - trusten - holding etc. - end at få betalt sin gæld af og kunne leve roligt fremover.

 

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 231
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Egesholm:
og det går rigtigt godt

Hej Egesholm

Jeg har lige læst de indlæg der er skrevet i forbindelse med dit indlæg. Dit umiddelbare problem tager jeg ikke stilling til,
men hvis det du har gang i synes at gå godt som du siger, mener jeg du løber en rimelig stor risiko i forhold til din
gamle gæld, hvis du forsætter personligt, især i forhold til dit ønske om en gældsanering eller frivillig akkord
Uden at kende mere til din nuværende økonomiske situation kan jeg ikke svare dig korrekt, men du er velkommen til
at ringe til mig på 98311022, hvis du vil afdække nogle af de spørgsmål der kan afgøre, hvorvidt en selskabskonstruktion
er fornuftig eller ej og hvordan den i givet fald skal konstrueres.

Mvh
Bertil

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46511
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

nordea kan ikke tage pant i ting selskabet har men de kan jo tage pant i dine anparter så de kan tage hele selskabet om lysten er der - dine anparter vil ikke mig bekendt være bedre beskyttet i det forhold end hvis du havde aktier i Maersk
vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)