Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

FOB PRICE

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 14. Jun 12
Indlæg ialt: 27
Fra  idea max Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg er ved at finde vare i Alibaba, der er ekspl. indkøbspris 2,30 US. og FOB PRICE US $1.82 / Piece, er det så de 2 tal man skal lægge sammen for at give stk. pris...?

Mia

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12665
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Mia

Det er meget uklart hvad de mener med det de skriver.  Prisen på 2,3 USD må være prisen inkl. en eller anden form for transport, står det ikke mere end det? 

FOB står for "Free on Board) på dansk betyder det frit leveret til f.eks havn eller lufthavn.  Normalt vil man specificere FOB ( harbor).

Skal dine vare med Skib til Danmark bør du altid vælge FOB og så få en dansk speditør til at hjemtage godset for dig, da det i sidste ende bliver den billigste løsning. 

 

Hilsen

Ravn

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Normaltvis vil indkøbsprisen være lavere end FOB-prisen, da FOB indeholder levering til nærmeste/fastsatte havn. I praksis betyder det normalt levering til et lokalt ekspeditionssted, medmindre en specifik havn er sat på eks. FOB SHA(NGHAI). 

Umiddelbart bør du lægge priserne sammen, men det virker ikke logisk. Spørg dem som har givet dig prisen. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12665
Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob:
Normaltvis vil indkøbsprisen være lavere end FOB-prisen, da FOB indeholder levering til nærmeste/fastsatte havn

Priser fra Kina priser er sjældent en EXW (Ex Works) pris, så den holder altså ikke helt ;-). ved FOB prisen angiver de sjældent nogen havn.

Jacob:
Umiddelbart bør du lægge priserne sammen, men det virker ikke logisk. Spørg dem som har givet dig prisen

Det må da være rent gætværk at komme til den konklusion, for det de skriver giver jo ingen mening før man kender leveringsbetingelserne.

 

Ravn

 

 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

@Ravn 

Det er indiskutabelt, at en indkøbspris som udgangspunkt bør være lavere end FOB-prisen.

FOB er til specificeret eller nærmeste eller fastsatte havn. Nærmeste vil naturligvis være, når denne ikke er angivet.

 - Jeg forstår ikke helt, hvad du prøver at sige med din kommentar? :-)  Priser fra Kina angives efter ønske. Selvfølgelig får du en FOB-pris, hvis du er en lille indkøber.. Jeg forestår selv mine transporter. FOB relaterer jeg desuden kun til søfragt, derfor ikke lufthavne - medmindre du køber af en ukyndig sælger, der ikke forstår sig på incoterms.


Jeg lægger da heller ikke vægt på, at det er min antagelse udfra skrivelsen. Derfor anbefaler jeg, at man spørger prisgiver - jeg uddyber min antagelse.. Igen undrer din kommentar mig :-) 

Fra Århus
Tilmeldt 14. Jun 12
Indlæg ialt: 27
Fra  idea max Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar, men er stadig svært ved at finde ud af det...

Mia

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12665
Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

MQ:
Tak for jeres svar, men er stadig svært ved at finde ud af det...

 

Du bliver nødt til at spørge din leverandør hvad de mener med den første pris.   Er det en stor mængde vare du skal have hjem kan du bede om en FOB (havn) pris.

 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mia,

Du kunne prøve at skrive noget i stil med:

"Dear [indsæt navn]

Kindly explain what shipping(term) is provided for the 2,30 USD

Br,
Mia" 

Fra Dongguan
Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 316
Fra  South China Trading Ltd. Skrevet kl. 08:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Spørg efter en FOB nærmeste kinesiske havn, F.eks FOB Shanghai.

Nogle gange kan der være forskel på EXW og FOB pris da nogle firmaer kan trække en del penge tilbage i told hvis de selv eksporterer (FOB), hvorimod de ikke kan bevise at produktet er eksporteret hvis de sælger produktet EXW. Desuden kan det kinesiske firmaer lave customs clearence noget billigere end din danske shippers agenter i Kina.

South China Trading Ltd.  Tilbyder vores årelange erfaring til seriøse Aminoer der overvejer Produktion i Kina.

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fik i går en FOB pris, hvor de spurgte til hvilken havn det skulle til- Aalborg havn
Prisen lød på 550 usd for 6cbm- jeg går ud fra at denne fragtpris så dækker hele transporten til danmark?

 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)