Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Offshore Selskab - Hvordan slipper man for skat?

Side 3 ud af 17 (166 indlæg)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Der er mange fordele ved at have et offshore selskab (selskab uden for dk's grænser).
 
Sakset fra http://www.dintryghed.dk/ samt egen hukommelse.
  • Moderselskabet i Panama, Seychellerne etc. opretter et Dansk datterselskab, låner deres datterselskab en portion penge og det danske datterselskab kan nu trække renterne på lånet fra på deres årsregnskab. Denne metode er meget brugt, og er fuldt lovlig. Måske umoralsk, uetisk osv., men ikke desto mindre lovlig.
  • Beskatning af løbende erhvervsindtægter kan også elimineres via et off-shore selskab, hvis erhvervsaktiviteten ikke har fast driftssted i Danmark.

Eks.

Vi tager et eksempel med fem kvinder, der til daglig arbejder som skolelærere, men som i deres fritid har gennemført en massøruddannelse. I deres fritid har de endvidere opbygget en erhvervsaktivitet, hvor de tager ud til danske arbejdspladser og tilbyder de ansatte massage. Erhvervsaktiviteten placerer de i et udenlandsk selskab, hvor der ikke er indkomstskat. Da aktiviteten ikke har noget fast driftssted i Danmark, kan der ikke ske beskatning i Danmark. Der kan heller ikke blive tale om beskatning efter bestemmelsen om arbejdsudleje eller den særlige konsulentbeskatning.

Pigerne skal således kun beskattes idet omfang de tildeler sig selv løn eller udbytte fra selskabet.

Pengene fra erhvervsaktiviteten går altså helt skattefrit ind i det udenlandske selskab. Man skal blot være opmærksom på, at når det drejer sig om ikke-finansielle aktiviteter, så kan det til tider være vanskeligt at overbevise skattemyndighederne om, at virksomheden ledes fra udlandet. (Sakset fra dntryghed.dk).