Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Offshore Selskab - Hvordan slipper man for skat?

Side 3 ud af 17 (166 indlæg)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Der er mange fordele ved at have et offshore selskab (selskab uden for dk's grænser).
 
Sakset fra http://www.dintryghed.dk/ samt egen hukommelse.
  • Moderselskabet i Panama, Seychellerne etc. opretter et Dansk datterselskab, låner deres datterselskab en portion penge og det danske datterselskab kan nu trække renterne på lånet fra på deres årsregnskab. Denne metode er meget brugt, og er fuldt lovlig. Måske umoralsk, uetisk osv., men ikke desto mindre lovlig.
  • Beskatning af løbende erhvervsindtægter kan også elimineres via et off-shore selskab, hvis erhvervsaktiviteten ikke har fast driftssted i Danmark.

Eks.

Vi tager et eksempel med fem kvinder, der til daglig arbejder som skolelærere, men som i deres fritid har gennemført en massøruddannelse. I deres fritid har de endvidere opbygget en erhvervsaktivitet, hvor de tager ud til danske arbejdspladser og tilbyder de ansatte massage. Erhvervsaktiviteten placerer de i et udenlandsk selskab, hvor der ikke er indkomstskat. Da aktiviteten ikke har noget fast driftssted i Danmark, kan der ikke ske beskatning i Danmark. Der kan heller ikke blive tale om beskatning efter bestemmelsen om arbejdsudleje eller den særlige konsulentbeskatning.

Pigerne skal således kun beskattes idet omfang de tildeler sig selv løn eller udbytte fra selskabet.

Pengene fra erhvervsaktiviteten går altså helt skattefrit ind i det udenlandske selskab. Man skal blot være opmærksom på, at når det drejer sig om ikke-finansielle aktiviteter, så kan det til tider være vanskeligt at overbevise skattemyndighederne om, at virksomheden ledes fra udlandet. (Sakset fra dntryghed.dk).

  • Du kan som IBC selskab oprette en konto hos en udenlandsk mægler, og via internettet foretager du dine investeringer. Et evt. overskud på dine aktier føres tilbage til IBC selskabet, der ikke skal betale skat. IBC selskabet geninvesterer nu det beløb det har fået overført til sin konto, og et evt. overskud overføres igen til selskabets konto. Pengene kan nu bruges på den daglige drift af firmaet... Fordelen er at da det er selskabet der har registeret sig, skal du ikke betale skat og kan geninvestere et større beløb, plus du får et større overskud i sidste ende. SOm privatperson ville du skulle betale skat osv..
  • Fem danske selskaber går sammen om at etablere et investeringsselskab i et off-shore land, hvor selskabsskatten er nul. Selskaberne låner hver en million som indskydes i off-shore selskabet. Off-shore selskabet køber obligationer for pengene.
    Renteafkastet vil være skattefrit og renteudgifterne kan fratrækkes i den skattepligtige indkomst i det danske selskab. Da hver af selskaberne ejer 20 % af aktierne i off-shore selskabet, kan off-shore selskabet udlodde udbytte skattefrit op til det danske selskab, jf. selskabsskatteloven § 13, stk. stk. 1, nr. 2. Man kan således bruge skattefrie indtægter til at afholde fradragsberettigede udgifter, og dermed generere skattetekniske underskud. Det hele fordrer blot, at investeringsselskabet placeret i off-shore landet ikke opfylder definitionen i aktieavancebeskatningsloven § 2a, og at de fem selskaber ikke er koncernforbundet eller på anden måde nærstående. (Sakset fra din tryghed.dk)
  • Udfører du  meget kontraktarbejde kan du med stor fordel lade dit IBC fakturere kunden, og hermed undgå at betale skat af overskuddet.
  • Et IBC kan overtage evt. patenter, copyrights mm. du måtte have, hermed bliveret fremtidigt overskud skattefrit.
  • Både og Yachts kan også ejes af IBC selskaber, og selje under Panama flag f.eks. og hermed undgå store
Etc.. Der er altså mange fordele (og endnu flere hvis du sætter det ulovligt op, og det hedder fængsel) ved et IBC selskab. Går vi&nb

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra København
Tilmeldt 7. Jul 05
Indlæg ialt: 304
Fra  CPH-revision ApS Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Hej Dimitri.

Det d u skriver er korrekt, men det kommer altså fra min hjemmeside www.a-skat.com. Min samarbejdspartner Dintryghed.dk har fået lov til at benytte det.
 
Men jeg er ellers glad for at du fortæller, hvor du har det fra.
 
Dintryghed er efter mening den mest seriøse udbyder af off-shore løsninger - i hvert fald af dem jeg kender.
 

Thorbjøn Henriksen Cand.merc.aud. MTL (Master of tax law)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Okay, jeg kender kun dintryghed.dk.

Ja, dintryghed.dk er også mit førstevalg.

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har valgt at fjerne dele af dette indlæg efter anmodning fra Klaus Garde Nielsen. Jeg har dermed ikke anerkendt at være forpligtet hertil, ligesom jeg ikke har taget stilling til, om indlægget indeholder injurier eller ej. Jeg forbeholder mig at lade indlægget vise igen, hvis nogen direkte til mig kan godtgøre, at den påstand, der er anført i indlægget er sand. Men generelt er Amino et forum, hvor man holder en fri men respektfuld tone, hvorfor jeg altid forbeholder mig retten – men således ikke en forpligtelse - til at fjerne indlæg, som jeg ikke mener er i overensstemmelse med “god Amino tone”.

Dbh Martin
(Viceværten)





Du kan læse mere på en side jeg selv har haft stor nytte af, dintryghed.dk men også kgn.dk samt offshoreconsult.dk er fine sider...



Vor ven google er osse en nyttig side, når man har lyst at undersøge lidt nærmere om virksomheder om Offshoreconsult.dk








Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Jeg gennemgik for nyligt en række æleverandører på markedet, og havde møder med nogle af dem, og må også sige at jeg fandt at dintryghed.dk alt i alt virkede mest kompetnte, ærlige og troværdige. Jeg har dog ikke indgået egentligt samarbejde med dem endnu, så jeg ved ikke hvordan de er at arbejde med i praksis. Men det kommer nok snart ...

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person
Jeg har valgt at fjerne dele af dette indlæg efter anmodning fra Klaus Garde Nielsen. Jeg har dermed ikke anerkendt at være forpligtet hertil, ligesom jeg ikke har taget stilling til, om indlægget indeholder injurier eller ej. Jeg forbeholder mig at lade indlægget vise igen, hvis nogen direkte til mig kan godtgøre, at den påstand, der er anført i indlægget er sand. Men generelt er Amino et forum, hvor man holder en fri men respektfuld tone, hvorfor jeg altid forbeholder mig retten – men således ikke en forpligtelse - til at fjerne indlæg, som jeg ikke mener er i overensstemmelse med “god Amino tone”.

Dbh Martin
(Viceværten)



 



Vor ven google er osse en nyttig side, når man har lyst at undersøge lidt nærmere om virksomheder



 



om Offshoreconsult.dk



 






 



 





Hilsen

Henrik"





 



Yep, det har været oppe før.



Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person
Dato: 2/26/2006 4:16:48 PM Forfatter: Dimitri ''
Yep, det har været oppe før.

 
Og det kan ikke gentages for meget, det kan blive ufatteligt dyrt, hvis man vælger en forkert "rådgiver"
 
 
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person
"Og det kan ikke gentages for meget, det kan blive ufatteligt dyrt, hvis man vælger en forkert "rådgiver"
 
 
Hilsen

Henrik"
 
Det er korrekt, hvis sælgeren er uærlig kan det blive dyrt.

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person
Jeg vil helt klart anbefale at man har en rådgiver på som ikke samtidig er udbyder af pågældende selskabstype. Man kan ikke have to kasketter på og både være rådgiver og udbyder. Der er flere forhold i ovenstående uddrag som enhver seriøs rådgiver uden tilknytning til de nævnte firmaer vil studse over og tage forbehold for. Bl.a. dette:
 
"Man skal blot være opmærksom på, at når det drejer sig om ikke-finansielle aktiviteter, så kan det til tider være vanskeligt at overbevise skattemyndighederne om, at virksomheden ledes fra udlandet."
 
Det kan man vist roligt sige. Det er faktisk umuligt, medmindre man indsætter en fiktiv ledelse i selskabet og gør man det er man - i min terminologi - ude på et skråplan.
 
 
  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person
"Jeg vil helt klart anbefale at man har en rådgiver på som ikke samtidig er udbyder af pågældende selskabstype. Man kan ikke have to kasketter på og både være rådgiver og udbyder."
 
Det er PRÆCIS det bankerne og ejendomssælgerne har gjort i årvis ;)
 
Men du har ret. Det hedder ikke at rådgive, det hedder at sælge... Som kunden skal vi vide at vi sidder foran en sælger og ikke en der vil rådgive os. Er vi i tvivl kan vi stille os selv dette spørgsmål, vil han eller hun være glade for at gå fra mødet uden at have skabt en potentiel kunde i firmaet. Er svaret nej, er vedkommende sælger.
 
 

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Side 3 ud af 17 (166 indlæg)