Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opsætning af PHP, mySQL, apache, GD, hMailServer mm. på Virtuel server

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 27. Oct 06
Indlæg ialt: 96
Fra  Nooda.dk Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg søger et rigtig godt tilbud fra en som kan gå ind på min server og installere alle de nødvendige ting.

Jeg har selv installeret PHP og mySQL, men er slet ikke sikker på at det er gjort rigtigt. Det er med Windows Server 2008.

De ting jeg skal have installeret er:

PHP
mySQL
Mod rewrite of Apache,
cURL
GD eller imagemagick
hMailServer
Ioncube loader

Hvem kan det? :)

Mvh. Troels

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ejendomsspekulanten:

Jeg har selv installeret PHP og mySQL, men er slet ikke sikker på at det er gjort rigtigt. Det er med Windows Server 2008.

Det kan jeg godt klare, men det første skridt bliver og smide Windows 2008 ud og installere Debian istedet, der er ingen grundt til at spilde licenskroner på en Windows 2008 til at drifte ovenstående.

Derudover skal du også have en aftale med en der kan lave løbende vedligeholdelse, overvågning, backup mv. Det er snart det vigtigste :-)

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Windows og PHP? Held og lykke med det...

Jeg kan sætte en Linux server op som webserver med kontrolpanel til dig for 650,- ekskl. moms.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Fra København
Tilmeldt 27. Oct 06
Indlæg ialt: 96
Fra  Nooda.dk Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan forstå på det hele at jeg hellere må skifte til Linux så :)

Men hvilket styresystem skal man så vælge til Linux?

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Ejendomsspekulanten:

Jeg kan forstå på det hele at jeg hellere må skifte til Linux så :)

Men hvilket styresystem skal man så vælge til Linux?

Debian, CentOS, eller Ubuntu er oftest valgt - nogle bruger også Fedora, Scientific Linux :)

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra København
Tilmeldt 27. Oct 06
Indlæg ialt: 96
Fra  Nooda.dk Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det var mere hvilket af de tre jeg skal vælge? Jeg har ingen viden om Linux, så jeg skal bare vide hvad der er mest normalt. Eller om det evt. ikke betyder det store hvad jeg vælger?

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Ejendomsspekulanten:

Ja, det var mere hvilket af de tre jeg skal vælge? Jeg har ingen viden om Linux, så jeg skal bare vide hvad der er mest normalt. Eller om det evt. ikke betyder det store hvad jeg vælger?

En erfaren Sysadmin burde kunne arbejde med alle 3 systemer, de har deres preferencer, og har sikkert også en mening om hvorfor de mener x distro er bedre end en anden - jeg f.eks, kan godt lide CentOS, SL, RedHat, Fedora - Hvor en anden, måske vil sige Debian eller Ubuntu :)

Men som Mikkel siger, kan du altid kontakte ham, han kan sikkert også fortælle hvorfor du skal tage debian f.eks :)

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Dan Storm:
Windows og PHP? Held og lykke med det...

Det kører sådan set fint og i nogle tilfælde (debugging af php) bedre - også med den nævnte konfiguration (kender ikke mailserveren).

Men til at drifte en server med PHP og MySql ville jeg aldrig vælge Windows med mindre det var kundens baseline og ufravigeligt krav.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Ejendomsspekulanten:
Ja, det var mere hvilket af de tre jeg skal vælge? Jeg har ingen viden om Linux, så jeg skal bare vide hvad der er mest normalt. Eller om det evt. ikke betyder det store hvad jeg vælger?

Linux er mest normalt til Apache, MySQL og PHP som du vil køre. Det vil også være det operativsystem som dén person der skal hjælpe dig med Apache/MySQL i fremtiden kender.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra København
Tilmeldt 27. Oct 06
Indlæg ialt: 96
Fra  Nooda.dk Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er lidt irrelevant hvilket jeg bruger mht. min programmør.

Men jeg kunne meget godt tænke mig flere tilbud på opsætning af serveren. Samt hvilket styresystem i anbefaler.

Som sagt bliver det ændret til Linux :) 

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)