Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trækning af penge før levering af serviceydelse

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 12. Jul 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et online-renseri, hvor firmakunder kan logge ind på siden, og bestille Rens/Vask af tøj og lignende. Dette bliver så hentet hos firmaerne 2 gange om ugen, og leveret tilbage f.eks. Mandag & Torsdag. Kunderne betaler ydelsens pris ved bestilling, og betalingen går ind hos min betalingsgateway, hvor jeg kan administrere betalinger osv.

Der er ikke tale om salg af tøj eller andre ting, men udelukkende en online-side som yder en serviceydelse. Mit spørgsmål er, om en web-side som udelukkende yder en serviceydelse, er pålagt samme regler som decideret web-shops, som sælger en vare?

På min side gøres opmærksom på, at pengene typisk kan trækkes før levering af rensetøjet hos firmaet, og nogle gange endda før afhentning.

Men en kunde gjorde opmærksom på dette, og mente at jeg var pålagt de samme krav, dvs jeg først må trække pengene efter levering, og nu er jeg blevet lidt i tvivl!

Håber der er nogle venlige sjæle som kan give sit besyv i denne "sag".

De fleste fysiske renserier forlanger også betaling forud før rensningen, hvilket er meget normalt, men er det nu også inden for lovens rammer?

På forhånd Tak!

Tilmeldt 26. Jan 16
Indlæg ialt: 6
Fra  JustCleaners Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Vasif

Sad lige og søgte efter svar på noget af det samme og faldt over dit indlæg

Det kunne være rart at kunne trække pengene på forhånd, da det vil give en sikkerhed og flere penge til at investere videre i egen virksomhed, men som det ser ud nu, kan man først trække pengene når varen eller servicen er leveret.

Det er i hvert fald, hvad jeg har kunne læse mig frem til på forbrugerombudsmanden.dk 

Håber det bliver lavet om, da jeg personligt synes det vil fungere bedre, hvis vi tilbagebetalte vores kunder, hvis vi ikke leverer i stedet for omvendt.

Mvh

Anders

JustCleaners

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

JustCleaners:

Det kunne være rart at kunne trække pengene på forhånd, da det vil give en sikkerhed og flere penge til at investere videre i egen virksomhed, men som det ser ud nu, kan man først trække pengene når varen eller servicen er leveret.

Det er i hvert fald, hvad jeg har kunne læse mig frem til på forbrugerombudsmanden.dk 

Håber det bliver lavet om,

glem det - det bliver aldrig lavet om - Der ville være tonsvis af IVS o.l. der solgte - hævede - lukkede - og skxed på kunderne - Bare lev med de fornuftige regler der er

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 5. May 10
Indlæg ialt: 522
Fra  RasmusKnabe.com Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Er du helt sikker John?

Jeg er slet ikke ekspert på området men så vidt jeg ved findes der undtagelser hvor det er ok at trække pengene med det samme.. f.eks. hvis du køber en biograf eller teater billet online, hvis du køber et online abonnement osv. - Synes godt det her kunne være sammenligneligt.. Når du køber en Bio billet får du jo hellere ikke servicen med det samme, og i forlængelse at dit eksempel kunne man jo også bare åbne en biograf, sælge, hæve og lukke..

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4213
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Wink Ja og hvad med rejser. Disse betales alle før afgang og ydelsen er leveret og endda "længe" før ydelsen leveres.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja hvis det er special bestilt og det ved jeg ikke om renseri er - så er der jo ret til at trække med det samme - jeg svarer udelukkende ud fra alm webshop . og så synes jeg vel faktisk også at var det mig der skulle ha renset - ville jeg tro trækning af penge skete når mit tøj faktisk var renset - Jeg synes ikke det ligner flyrejser og andre rejser som har deres helt egne regler -  men mere:- Hvis jeg bestille maling af hytten hos IB så ville jeg forvente der ikke var trukket penge, før hytten var malet faktisk

Om rensning må trække ved tøjets aflevering - i en internet aftale - aner jeg ikke, men jeg ville mene det burde ske ved rensning og ikke før

Jeg tror også det er standard selv i butik - at man betaler ved afhentning af rens - vask osv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 5. May 10
Indlæg ialt: 522
Fra  RasmusKnabe.com Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I dette tilfælde kunne jeg faktisk godt være tilbøjelig til at tro at det er lovligt, såfremt det tydligt fremgår af handelsbetingelserne at købet er bindende og at der ikke er nogen fortrydelsesret.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus L. Knabe:

I dette tilfælde kunne jeg faktisk godt være tilbøjelig til at tro at det er lovligt, såfremt det tydligt fremgår af handelsbetingelserne at købet er bindende og at der ikke er nogen fortrydelsesret.

tror som du har ret - men fatter ikke man kan få kunder. De skal både af med deres dyre tøj efter en online aftale og - så skal de af med penge når DE afleverer tøj til en chauffør  - og de aner reelt ikke om de ser tøjet igen.

Jeg tror ideen er vanskelig og ville i alle fald aldrig både aflevere min smoking til et sådan foretagene + betale rensning længe inden jeg så renset tøj -  uden sikkerhed for at få kludene igen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4213
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus L. Knabe:
såfremt det tydligt fremgår af handelsbetingelserne at købet er bindende og at der ikke er nogen fortrydelsesret.

Wink Det tror jeg ikke er lovligt. Der reklamationsret m.m. på alt.

Wink Og alle køb kan hæves, hvis man er udsat for misligeholdelse fra sælger. Så har man som køber misligeholdelsesbeføjelser.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4213
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Hvis jeg bestille maling af hytten hos IB så ville jeg forvente der ikke var trukket penge, før hytten var malet faktisk

De fleste vil tage a conto beløb løbende, under hensyntagen til arbejdes færdiggørelse. Wink

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)