Jeg har et online-renseri, hvor firmakunder kan logge ind på siden, og bestille Rens/Vask af tøj og lignende. Dette bliver så hentet hos firmaerne 2 gange om ugen, og leveret tilbage f.eks. Mandag & Torsdag. Kunderne betaler ydelsens pris ved bestilling, og betalingen går ind hos min betalingsgateway, hvor jeg kan administrere betalinger osv. Der er ikke tale om salg af tøj eller andre ting, men udelukkende en online-side som yder en serviceydelse. Mit spørgsmål er, om en web-side som udelukkende yder en serviceydelse, er pålagt samme regler som decideret web-shops, som sælger en vare? På min side gøres opmærksom på, at pengene typisk kan trækkes før levering af rensetøjet hos firmaet, og nogle gange endda før afhentning. Men en kunde gjorde opmærksom på dette, og mente at jeg var pålagt de samme krav, dvs jeg først må trække pengene efter levering, og nu er jeg blevet lidt i tvivl! Håber der er nogle venlige sjæle som kan give sit besyv i denne "sag". De fleste fysiske renserier forlanger også betaling forud før rensningen, hvilket er meget normalt, men er det nu også inden for lovens rammer? På forhånd Tak! |
Hej Vasif
Sad lige og søgte efter svar på noget af det samme og faldt over dit indlæg.
Det kunne være rart at kunne trække pengene på forhånd, da det vil give en sikkerhed og flere penge til at investere videre i egen virksomhed, men som det ser ud nu, kan man først trække pengene når varen eller servicen er leveret.
Det er i hvert fald, hvad jeg har kunne læse mig frem til på forbrugerombudsmanden.dk
Håber det bliver lavet om, da jeg personligt synes det vil fungere bedre, hvis vi tilbagebetalte vores kunder, hvis vi ikke leverer i stedet for omvendt.
Mvh
Anders