Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hosting - er det rimeligt?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 4. Feb 10
Indlæg ialt: 39
Fra  Say it Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har længe været kunde hos den samme hosting virksomhed, hvor jeg hoster alle mine hjemmesider. Det er ikke en billig løsning de har men det fungerer rigtig godt. Jeg betaler ca. 250 kr / md pr hjemmeside. Igår får jeg så denne besked:

"Dit website er under konstant angreb via bruteforcing.
 
Det betyder at en masse forskellige ip adresser fra hele verden forsøger at gætte dit brugernavn og kodeord.
 
Det belaster serveren voldsomt og kan nedlægge dit website.
 
Jeg har derfor lagt et ekstra password lag ind som beskyttelse i første omgang – det er ikke helt nok i længen men stopper den umiddelbare problematik.
 
For at forhindre denne slags problemer og andre angreb på dit website har vi lavet en kombineret sikkerheds- og vedligeholdelsespakke til kun 3.999,- om året der løser denne slags problemer ved angreb"

Så er det jeg tænker er det virkelig mit ansvar at sørge for at min side kører ? Er det ikke det jeg betaler de 250 kr / md for ?? Kan det virkelig passe at jeg skal betale 3999 kr oveni de 3000 kr årligt det koster at holde siden kørende? 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

250kr pr. website er ikke en urimelig høj pris, den er lidt højere end gennemsnittet i branchen men det kan være du får mere trafik el. lign. for pengene det kan jeg selvsagt ikke vide.

Når det så er sagt så er det sådan, ihvertfald hos os, at vi strækker os meget langt ifht. angreb på kundens side, men det er stadig sådan at din side er noget du har bygget og noget du har sat op ... det er i princippet udenfor hosting udbyderems kontrol og derfor er det også dit ansvar.

3999,-/år er bestemt i overkanten i sikkerheds-tilkøb for et 250kr/mdr site. Derudover så bør der også være en simplere og mere pragmatisk tilgang til bruteforce angrebene som din udbyder burde kunne hjælpe dig med at implementere på max en time, dvs til max 850kr (el. hvad han nu tager i timen)

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)