Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontraktbrud, kunne jeg have fået mere?

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4214
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Flemming:
Men der er jo en grund til at nedfælde aftaler på papir. Netop da det jo er grundlaget for at parterne kan gøre krav mod hinanden, hvis termerne ikke opfyldes.

AHA men der står ingen steder at aftaler skal være nedfældet i papirformat. og med underskrifter?

Er der netop ikke en stigende tendens til at respektere e-mail korrespondance.Wink

Om man vil forfølge en sag eller ej afhænger af ens egne præferencer m.m.

Som igen også afhænger af de muligheder man bliver oplyst for at kunne forfølge sager.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
Er der netop ikke en stigende tendens til at respektere e-mail korrespondance.Wink

Det er jo også papir, hvis du trykker på "print".

Jeg snakker om at løfte bevisbyrden, når der kun findes en mundtlig aftale. Når parterne har indgået en aftale om, at aftalen skal bekræftes og indgåes på skrift, så er det jo faktisk ikke en indgået aftale, hvis den ene part aldrig afleverer aftalen underskrevet retur.

Det samme gælder jo for købsaftaler på huse o.a. De træder først i kraft ved signatur.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

ja - trods nye tider - så er e-mails stadigt mere tvilsomme i bevis-sammenhæng. Jeg kan LET rette elektronisk i en email faktisk - og så er der ikke overensstemmelse mellem den afsendte og den modtagne

Der var en gang oplæg til digital signering af emails for at kunne bruge dem til at løfte bevis byrder, men jeg tror ikke det slog igennem - så overordnet set, skal man nok stadigt søge en signatur der godkender. Det er samme årsag som begrunder bankers brug af interne email systemer som man kun kan logge på via digital signatur. Overordnet set er en Email som et åbent postkort .- mange KAN læse med og man KAN ændre

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4214
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
ja - trods nye tider - så er e-mails stadigt mere tvilsomme i bevis-sammenhæng

Kender en sag hvor Retten anerkendte et "o.k." fra en en e-mail, i manglen af en underskrift på en ordrebekræftelse.

Så underskrifter er ikke længere et must i den type sager (småsager).

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Kender en sag hvor Retten anerkendte et "o.k." fra en en e-mail, i manglen af en underskrift på en ordrebekræftelse.

Så underskrifter er ikke længere et must i den type sager (småsager).

givet korrekt -. og netop småsager gør nok forskel

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4214
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
givet korrekt

Nej det er korrekt YesWink

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Cookie - John Hannover:
givet korrekt

Nej det er korrekt YesWink

så er vi vist uden i flueknepperi - givet korrekt er vil nok så stærkt man kan komme i anerkendelse af noget andre siger - når man ikke selv sidder med sagen og vil skrive under på at det er 110% -  hva Big Smile

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4214
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

I pågældende sag havde et mindreårig barn (ca. 16 år) på "faderens vegne" (uden dennes viden, og ønske) skrevet i en svar mail, der var vedhæftet en ordrebekræftelse, skrevet  "o.k.". Men af høfligheds mæssige årsager, "kvitteret" for modtagelsen.

Dette anerkendte retten, selvom faderen protestere mod dette

Cookie - John Hannover:
så er vi vist uden i flueknepperi

John det er din formulering "givet korrekt" Det er nyttesløst, enten tror du på det eller ikke. ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
John det er din formulering "givet korrekt" Det er nyttesløst, enten tror du på det eller ikke. ?
jeg ville mene de fleste ville fatte - "givet korrekt" som at jeg tror på det - Jeg kan jo ikke skrive at det er 100% sådan altid og man bare kan gå efter det i småsager ud fra det du skriver - så du får mig ikke skridt længere end "givet korrekt" som da betyder jeg tror på dit tilfælde

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4214
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Behøver du i det hele taget og kommenterer på det og alt herinde. tror du du derved bliver talerør for alle ?

Jeg må vel være den der bedst kender historien Wink, da du intet kendskab har til den No. Og derved ikke skal sætte dig som dommer.

Mit eksemplet fra det virkelige liv, var en beretning hvor en aftale kunne gøres gældende uden underskrift. Yes

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)