Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføring af mobildiskotek!!!

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

 
Har i nogle foreslag til hvordan et mobildiskotek kunne markedsføre sig??
Vi vil gerne have fat i nogle flere unge kunder her på øst/midt/nord - sjælland!!
Det eneste problem er at vi ikke har så mange penge at rutte med!
 
Det skal siges at vi allerede annoncerer på google, og overvejer den lokale avis.
 
Nikolaj Astrup Madsen
Fra 3100
Tilmeldt 12. Nov 05
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

 
Det er gratis - og det virker.
 
Lav evt et udkast, og tal med en rådgiver.
Der er mange gratis muligheder - se mere på Startguiden og ASE.
 
Anne Mette

Vi gør "det med regnskab" nemt for dig. www.tal-knuser.dk

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

få lavet nogle plakter og hæng dem op på fokeskoler, handelskoler, tekniske skoler og gymnasier....

Så burde I da blive set af en del af jeres målgruppe!

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nikolaj !

Nu opererer jeg jo også i den branche (DISKOBIL er mit andet jeg). Vi annoncerer ikke på Google men ligger meget højt placeret når man søger på eks. mobildiskotek. Jeg har ikke forstand på det så guderne må vide hvordan vi er nået dertil, men det er noget med optimering til søgemaskinerne. Herudover er et af de bedste visitkort i den branche at man lever af tidligere kunders anbefalinger. I modsætning til mange andre brancher er man jo priviligeret ved at hvert job giver et vist antal potentielle kunder, svarende til dem man spiller for.
 
Men som vi har drøftet før opererer vi jo i to forskellige dele af branchen, hvor vi mere kan karakteriseres som et voksendiskotek eller bryllupsdiskotek.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nikolaj

Jep - ideen med pressemeddelelserne er ikke så tosset. "Find på" en god historie, som er lidt anderledes. Skriv nogle detaljer og informationer på MAX 1 A4 ark. Derefter ringer I til redaktionerne på de lokale aviser og finder ud af, hvem I skal sende meddelelserne direkte til.
 
Så venter I et par dage, hvorefter I begynder at ringe til modtagerne og spørge, om det har modtaget det, hvad de synes osv.
 
Det kan siges med tre ord: opfølgning, opfølgning og opfølgning.
 
Hvis historien er RIGTIG GOD, skal journalisterne nok selv ringe - men det er spildt arbejde at I læner jer tilbage i sofaen og satser på dét. Og husk på - at journalister ikke er farlige at ringe til....
 
Der ligger nogle eksempler på, hvordan I udarbejder en pressemeddelse på min hjemmeside.
 
Knæk og bræk

/Jonas Vestfalen

www.freelancejournalisten.dk

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg vil foreslå jer at lave flyers med en konkurrence. Konkurrencen foregår på jeres web, hvor man deltager ved at melde sig til nyhedsbrev og acceptere sms-/mms-reklamer. Præmien kunne være en fest, hvor I spiller - så koster den kun jeres tid og ingen grunker - I kunne gøre det til en betingelse, at vinderen skal lave et velgørenhedsarrangement på en skole eller i en forening for at få præmien. På denne måde har i også en fed historie til pressen. "En Gymnasiesild vinder en aften med mobildisko. Overskudet går til Kattens Værn!"
 
mvh Hans
 

 

Fra Køge
Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 456
Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nikolaj

Hvis jeg var jer ville jeg vælge at tage kampen op på søgemaskinerne - det er altså her langt de fleste festarrangører gør deres research - hvis de ikke har fået nogen gode referencer eller oplevelser selv.
 
Jeg kan godt lide jeres side men rent søgemaskineoptimeringsmæssigt mangler i meget - prøv at arbejd noget mere agressivt med hvilke ord i vilfindes på- og kig så lidt på brugen af geografi på siden - vælg et område og brug bynavne m.m. på siderne også... Du kan se mere om hvad jeg mener her: http://www.strategen.dk/geografi.htm
 
Et andet forslag som jeg har er måske lidt mere kontroversielt - men tag ud på kroer/forsamlingshuse/spillesteder og hæng jeres visitkort op - til tilbyd dem en form for returkommision hvis i bliver brugt /Mr. 10% lever stadig
 
Ofte spørger dem der vil holde fest selve feststedet om de kan anbefale musikere...
Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Mange tak for de mange gode svar.. har fået lidt at tænke over! Mange gode svar, og så går det hurtigt - tak amino:)
 
Men kan godt se man måske skulle bruge nogle flere stednavne osv for at komme op på listen i søgemaskinerne!
Har også før tænkt lidt på en konkurrence, og nu tror jeg den skal kickstartes inden længe. Så skal der bare laves en masse flyers.
 
Og hej Bent Zimmerman(har set dig skrive en del på djz.dk). Ja vi er jo i hver sin ende af branchen, kan man sige. Vores problem er at vi får flere og flere 30-40-50 års, firmafester o.lign. Vi vil gerne ud og have endnu flere unge kunder, så det bliver vores primære kundegruppe. Men som du siger er den bedste måde at få nye kunder på "mund til mund metoden", og den har vi også levet af de 8 måneder vi har kørt. Men man skal jo kæmpe lidt i starten!
 
Mvh
Nikolaj Astrup Madsen
Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 867
Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Du kan også overveje i hvilke sammehæng I gerne vil spille. Jeg har f.eks. lavet seperate sider med børnefødselsdage, 18 års fødselsdag og 30 års fødselsdage da det er disse ord jeg helst vil findes på. Er ikke meget for at spille til 50 års fødselsdage hvor man risikerer at skulle spille numre man aldrig har hørt om, og har man det så lige i kufferten? Næppe.

Så at tænke på en eller flere grupper man gerne vil spille for kan være en måde til en bedre placering på google. Jeg har fået besøgende fra 48 forskellige søgeord på en uge, og nogle af dem havde man ikke lige tænkt på, men bagefter kan man godt se at det f.eks. heller ikke er dårligt at have en side kun med 80''er fest hvis man synes det er det sjoveste at spille til.

Har I evt. overvejet om I kan finde et diskotek og bytte jobs med, kan være der er et derover som ikke kan klare det unge publikum, men som er hel vild efter 50 års fødselsdage, så kunne I se om ikke I kunne lave et samarbejde med dem.
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Den eneste vej frem er at masse sig frem. Mobildiskoteker er der mange af og flere store kæder dækker gymnasiefester m.v. Mit forslag vil være at ringe til gymnasierne og komme i kontakt med deres festudvalgsformand. Spørge hvad der skal til for at de vil skifte diskotek (de fleste har længere faste aftaler med ét diskotek). Kommer i først ind på gymnasie markedet har i gode muligheder for at få mange jobs.
Som en anden nævner i tråden er anbefalinger også alfa-omega. Pressemeddelelser osv. er sikkert også et godt redskab, men det er den personlige kontakt der giver resultaterne...!
Side 1 ud af 2 (14 indlæg)