Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har brug for en partner!!

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 17. Sep 08
Indlæg ialt: 207
Fra  TrustNorth Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Mette,

Jeg driver i dag (på deltid) et online nyhedsbureau i den militære niche. Det vil sige nyheder om forsvarspolitik, sikkerhedssituationen i verden, debatindlæg, anmeldelser af grej og gear - og meget mere. Det hele finanseres via en webshop, hvor jeg sælger nogle lækre merchandiseprodukter såsom armbånd, nøgleringe og lignende.

Hvis du brænder for salg, kommunikation og idéudvikling i forbindelse med onlinekoncepter, så kunne vi måske tage en snak. Det er intet krav at du har forstand på den militære del, da jeg har journalister til at skrive indholdet. Det er derfor primært alt det udenom, som vi kunne sparre omkring.

Send mig en mail på kenj@soldaternyt.dk hvis du har interesse. Hvis ikke det er noget for dig, så held og lykke fremover alligevel :-)

Hilsen Kenneth 

TrustNorth.org - dansk udvikling af danske ideer.

Fra Århus
Tilmeldt 26. Sep 13
Indlæg ialt: 22
Fra  Abrella Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Mette,

Der kan være mange grunde til at søge en partner, men lad mig tilbyde dig et alternativ som start. 

Du lyder som en rigtig Rainmaker, lidt som jeg og jeg vil derfor gerne tilbyde dig et værktøj der kan hjælpe dig bedre igang.

"The Lean Startup" - af Eric Ries. Denne bog vil forklare dig en anden tilgang til et startup end den måde du har gjort indtil videre - "som jeg har forstået det igennem dit indlæg". Du kan sagtens finde blogs eller artikler om bogens fremgangs methode hvis du ikke stoler på mig eller ikke har lyst til at give dig i kast med 250 sider.

Håber det er en hjælp

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 8. Jun 13
Indlæg ialt: 346
Fra  Parfume-S Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mette

Det lyder spændende. Det kan altid være sjovt og udfordrende at have gang i mere end en ting. Selv er jeg ved at opstarte en b2b webshop indenfor parfumer og på sigt skal det også være b2c.

Jeg bruger meget tid på økonomi og regner tit på hvad kan betale sig og hvad kan ikke. Det skal jo give et kick, hver gang man får et salg.

Det kunne være rigtig spændende og høre lidt mere indtil hvad præcist du pusler med og afstand er intet problem, det kan man altid finde en løsning på og hvis du alligevel skal mod Kbh til sidst, så er afstand lige meget nu.

Du kan fange mig på: mark@parfume-s.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Andreas Søgaard: Tusind tak for dit fif. Jeg har købt "The Lean Startup" som lydbog og hører den på fuldt drøn på mine løbeture. Virkelig gode principper og god læring. Hvordan har du gjort brug af bogens principper? Jeg kan godt lide hans management tilgang og at han siger, at entrepreneurship ikke kun handler om hårdt slid i en garage, eller "just do it" princippet... dog er jeg ikke kommet igennem så mange kapitler endnu:) 

Fra Århus
Tilmeldt 26. Sep 13
Indlæg ialt: 22
Fra  Abrella Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Selv tak Mette,

Først og fremmest er vi 2 præcis det samme sted lige nu. Vi har begge ideer - vi er begge nye til iværksætteri og vi er begge forvirret omkring processen fra ide til produkt. Som jeg forstår Lean Startup ligger du vægt på "why" altså hvorfor du gør hvad du gør. Din vision - hvad er det du mener din ide løser? Din value proposition. Istedet for at skabe det perfekte produkt, have webside og alt andet klart så skaber du mvp som han snakker om. Dette er første skridt i din cyklus om "Build, Measure and Learn". Det handler om konstant at teste dine teorier for at få læring. Dvs hvad jeg har gjort eller stadig gør er at jeg skaber prototyper omkring mine teorier. F.eks hvis du er ved at udvikle en app som skal give dig opskrifter ud fra hvad du har i køleskabet. Her kunne dit MVP være at du yder den service for en veninde eller en anden i en periode - eller at du får bygget en meget simpel app som du giver til alle dine venner for at prøve. Det gør du fordi din teori er "folk vil bruge en sådan app så de kan spare penge på indkøb". Når du så evaluere med dine venner eller andre kan det være at du finder ud af noget helt andet. "9/10 bruger den som inspiration når de shopper". Okay så i det tilfælde ville du så have lært at det virkelige need er at folk mangler inspiration når de shopper. Og så finder du dine nye teorier og tester dem og lære igen.

Så alt går an på hvad dine teorier er omkring din løsning - og at du skal teste dem med et MVP.

Hvad jeg gør pt er at jeg tester et design samt mine teorier omkring adfærd. Jeg har et koncept men jeg er ikke sikker på om det reelt vil virke som jeg tænker det, derfor tester i en lille skala inden jeg satser stort. Og er mit koncept ikke rigtigt er der en stor chance for at jeg har lært noget omkring et need som jeg ikke vidste.

Ved ikke om det giver mening - svært at forklare uden at kunne tegne :D

Hvis du kommer forbi Århus engang må du gerne sende mig en mail - så kan vi mødes til noget sparring omkring ide udvikling og hvordan man kommer fra A til B igennem en cirkulær tilgang istedet for en linær. Hvem ved måske vi kunne fyre op under en god ide sammen. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen Andreas.. har sendt din en e-mail ;D

Fra Askeby
Tilmeldt 29. Mar 09
Indlæg ialt: 492
Fra  Pronto Callcenter Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske du kan få noget sparring her:

http://startvaekst.dk/

Så kan det være du kan klare det hele selv, det er der en vis tilfredstillese i, for slet ikek at tale om at det rart at være den der tager beslutningerne alene ;-)

Telefonpasning her.

Ingen binding, intet abonnement, 14 dages gratis og uforpligtende prøveperiode

Fra Holstebro
Tilmeldt 2. Sep 13
Indlæg ialt: 76
Fra  Joinsport Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mette

 

Jeg er selv ny på markedet. Jeg vil ikke sige mangler, men mine kompetencer er ikke så gode ang. Salg.

 

Jeg er bosat I Holstebro, så lemvig er jo ikke så langt væk.

 

Finder du det interessant?

Skriv til: Joinsport@joinsport.dk

 

venlig hilsen

Simon Jensen

C/o Joinsport.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon

Rigtig fedt koncept I kører. Men branchen er nok ikke noget for mig ift. interessefelt;) 

Held og lykke med det og tusind tak for svar:)

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)