Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad koster det egentlig at få lavet en app?

Side 2 ud af 5 (45 indlæg)
Tilmeldt 14. Feb 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, fint link. Bekræfter blot, at det ikke er "gratis" at få lavet en professionel udseende app, selv i den allerbilligste klasse, hvis udvikleren også skal kunne leve af sit job.

/TM

Fra Odense
Tilmeldt 23. Nov 09
Indlæg ialt: 146
Fra  Freelancer Skrevet kl. 00:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan sagtens få outsourcet og lavet en fin app via elance, freelancer.com og alle de sider

Har dog af erfaring fundet ud af at det er mere held end forstand at finde en god udvikler og det at kommunikere budskabet ordentlig kan nogen gange være noget af en opgave, men hvis man har mod til det så outsource :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Jan 12
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 08:23
Hvor mange stjerner giver du? :

5-800 til en håndværker? Min far er en af de dyreste der hvor jeg kommer fra, og han tager 350 i timen. Desuden har jeg arbejdet sammen med nogle programmører før, og når de sagde et par dage, så tog de ikke løn for et par dage. For der er ingen der bruger meget mere end en halv arbejdsdag på et projekt om dagen, da man kører død i det. Jeg kunne forstå at det var dyrt i starten, da apps lige kom frem. Men nu er der så mange om buddet, og dermed må prisen også være faldende. Så hvad siger i andre, hvad er en seriøs timepris?

Mvh Martin

Fra Aarhus C
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

En freelancer plejer at tage 300-500kr pr time.

Skal du bruge hjælpe til markedsføring, webudvikling eller lignende? 

Adm. Direktør hos NordDank ApS

Fra Odense
Tilmeldt 23. Nov 09
Indlæg ialt: 146
Fra  Freelancer Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal tænke på at du ikke kun betaler timeprisen ethvert firma har for det meste også et start gebyr der skal betales

Små apps kan hos et anerkendt firma sagtens koste mellem 5-10.000 også selvom det er en enkel app med lidt billeder :)

Tilmeldt 29. Mar 13
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

tm@business-objects.dk:
Min bemærkning fra tidligere fremstår måske som en generel kritik af indisk softwareudvikling. Det var ikke hensigten. Der findes gode eksempler, men jeg tillader mig at bemærke, at selv der er rigtigt mange eksempler på at "produktet" er bliver forkert, netop pga. misforståelser, manglende indsigt, forkert/manglende kommunikation osv. Jeg kender utallige eksempler herpå fra både små og meget store danske virksomheder, der har forsøgt sig med outsourcing. Den tid som skal bruges på at sikre, at produktet bliver som forventet og ønsket, kunne i mange tilfælde omsættes langt bedre ved at få produktet udviklet i Danmark og samtidig bevare/udvikle kompetencer på danske hænder. Vi har overladt de fysiske arbejdsopgaver til Østen og ØstEuropa fordi vi jo er meget bedre til de videnstunge opgaver. Men de opgaver er vi også i fuld gang med at sende ud af landet. Så er der vist kun turistbranchen tilbage til os.

Du har helt sikkert ret i, at for mange arbejdsgivere er outsourcing ikke det rette valg. Det er en stor udfordring at udvælge og kommunikere med en freelancer på Elance. Til de fleste af mine opgaver har jeg faktisk også valgt nogle af Elances "dyrere" programmører (fra især Østeuropa), simpelthen fordi den indledende kommunikation gik bedre med dem end med de indere, som også bød på opgaverne.

Jeg er også enig i, at det er et problem, at Danmark sakker agterud i den globale konkurrence - men det er mere en politisk diskussion end en arbejdsgivermæssig - medmindre selvfølgelig man hører til dem, som mener, at det er en pligt at give sine opgaver til andre danskere, uanset hvor meget det koster ift. at give opgaverne til udlændinge, men det gør jeg så ikke.

Staffan:

Man kan sagtens få outsourcet og lavet en fin app via elance, freelancer.com og alle de sider

Har dog af erfaring fundet ud af at det er mere held end forstand at finde en god udvikler og det at kommunikere budskabet ordentlig kan nogen gange være noget af en opgave, men hvis man har mod til det så outsource :)

Jeg har kun gode erfaringer med Elance (har samarbejdet med fire forskellige programmører derinde indtil videre + en oversætter), og jeg troede egentlig netop, at det var, fordi jeg brugte min forstand i mit virke som arbejdsgiver derinde (jeg bruger meget tid på at skrive udførlige opgavebeskrivelser, læse freelanceres feedback fra andre arbejdsgivere grundigt, tester kommunikationen med en given freelancer, som jeg overvejer at give en opgave, osv. osv. osv.) - men jeg har måske i virkeligheden bare været meget heldig?! ;-) Vil du uddybe?

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som udvikler af webløsninger og webapps, vil jeg sige at outsourcing er det helt rigtige for små "dumme" apps og hjemmesider.
Når det kommer til mere komplicerede løsninger, er det ofte bedre og billigere at få det lavet hos en dansk udbyder, som har kompetencerne til det.

Derudover finder jeg det lidt pudsigt med den høje fokus på timepris. Hvad hjælper en lav timepris, hvis det tager udvikleren dobbelt så lang tid, og måske ikke har forretningsforståelsen til at ramme rigtigt første gang.

I mit firma, har vi mange års erfaring, og stor evne til at forstå opgaven, hvilket på trods af en højere timepris, giver en samlet lavere pris.
Og det er vel det vigtigste?

Jeg synes ikke, på trods af konkurrencen, at der en modsætning mellem danske udviklere kontra indere, og studerende kontra professionelle.

Det handler om for begge parter at vælge den rigtige leverandør, afhængig af opgaven. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

500-800 kr er skam prisen for en håndværker. Det meste går til mester og mellem 200 og 400 kr går til håndværkern. Mesteren skal jo dække, Feriepenge, transport, pension og sygdom :) 

Angående prisen på en app. Så få en fra udlandet til at lave den simpelt for dig. Det kræver dog at du har lavet dit hjemmearbejde og udviklet nogle tegninger der er meget beskrivende. Det kan være svært for en udefrakommende at sætte sig ind i dit hoved især når det foregår på fremmedsprog. Så kan man sikkert godt få en god og simple app til en små 5000 kr. 

Skal du have lavet noget stort så tag fat i en dansker, processen bliver meget nemmere for dig da du så kan tale dansk og bedre forklare dine ideer. Dertil lever han også i Danmark og han kan måske komme med nogle råd angående opbygning som en indere ikke havde gjort :) 

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Jan 12
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Håndværkere går ikke for 5-800 i timen, det vil jo være helt vildt.

Og af de 200 - 400 du siger hvilket heller ikke passer, så skulle alt det du nævner med feriepenge m.m. gerne være der under. Det vil sige st du påstår at mester kan proppe 400 i lommen hver gang.

Fra Aarhus
Tilmeldt 8. Aug 11
Indlæg ialt: 126
Fra  Greenticket ApS Nummer 62 Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Overvej at hyre en studerende! Mange IT-studerende render rundt med færdigheder, som de kun bruger på sjov og ballade. De ligger inde med kompetencer, som sagtens kan bruges professionelt, og du kan komme af med en langt lavere timeløn.

Side 2 ud af 5 (45 indlæg)